Turhautunut

Vierailija

Otsikko kertoo varmaa jo aika paljon. Ollaan seurusteltu avomieheni kanssa 3vuotta, ja yhdessä asuttu noin vuoden, siitä asti kun yhteen ollaan muutettu, niin poikaystäväni on pelannu tietokoneella päivittäin monta tuntia.. eihän siinä mitään jos pelaisi pari tuntia ja viettäisi joskus mun kanssakin aikaa?mutta kun pelaaminen menee kaiken edelle.. nykyään hän käyttää kaiken aikansa pelaamiselle, vaikka kuinka yrittää illalla sanoa että mennäänkö nukkumaan,olis kiva päästä viereen nukkuu niin ei.. välillä tulee ja välillä sanoo ettei väsytä ja että haluaa pelata tai kattoa leffaa?on se kumma ku päivällä ei kelpaa kattoo leffaa ku ite yrittää ehdottaa..rakastan poikaystävääni mutta kyllä tää hermoille on jo alkanu käymään..tuntuu että poikaystävä ei enää välitä senkään vertaa että voisi pienen hetken päivästä käyttää minuunkin?eikai se liikaa oo pyydetty että vähän aikaa haluis viettää oikeesti aikaa vaikka yhdessä asutaanki.ei se oikee riitä että toisen takaraivon näkee ku toinen pelaa koko päivän?:D help... osaako kukaan sanoo tähän mitää

Sivut

Kommentit (28)

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

itse joskus seurustelin kolme vuotta "koodarin" kanssa jolla oli samoja taipumuksia. Istui koneella lähes 24/7 mahdollisuuden tullen.
Nykyän tämä mies työskentelee alalla, jossa pääsee hyödyntämään tätä intohimoaan.

Anyways, ehdotan, että yrität keskustella miehesi kanssa. Muista, ettet voi kuitenkaan kieltää tai määrätä toista!

Ei tainnut mennä yhteinen ilta ihan nappiin?

Vierailija

Joo ei ihan nappiin menny.. Ei tässä ookkaan kyse kieltämisestä tai määräämisestä, olis vaan kiva että toinen ymmärtäs,että kumppaninkaa vois kans viettää joskus aikaa..Kyllä siitä on monesti puhuttu mut siltikää asiat ei oo muuttunun.yhtenä päivänä mies saattaa olla tosi ihana ja tehää kaikkee kivaa,sit tulee kausi jollon tuntuu ettei se huomaakkaa mun olemassaoloo vaikka yhessä asutaan.joillekki saattaa riittää se että ne näkee joka päivä jos yhessä asuu mut musta olis kiva saada myös huomiooki joskus.tuntuuko tää ihan pelleltä? Kyse on siis siitä että mies pelaa jatkuvasti:D ei siinä mitään ongelmaa olis jos mies pelais jonku aikaa,ja viettäs munkanssakin aikaa välillä:D eihän siinä olis mitää ideaa jos pitäs jotku "vuorot" laittaa että millon mies pelaa ja millon se on sitte munkaa,tämmösestä oon kuullu joskus..siinähän vasta kiinnostut meniskin.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

nää on näitä ikuisia prioriteettikysymyksiä. Mikäli tilanne oikeesti on noi kärjistynyt kun kerrot, mieti, onko kyseessä ohimenevä vaihe, kauankohan se kestäisi ja kestätkö sinä sitä? Jos keskustelukaan ei tuota tulosta, mieti miksi?

Eikä parisihteen kuulukaan olla väkipakolla aikataulutettuja yhdessäoloja. Ei kukaan hullu sellaisessa jaksaisi elää.

Kyse on kuitenkin nyt loppupeleissä siitä mitä SINÄ haluat? Mies on tehnyt valintansa. Ainakin toistaiseksi. Ja kertomasi perusteella se on pelit, etkä sinä. Jos hän ei edes pyri keskustelujen jälkeen antamaan sinulle huomiota. PArisuhde ei ole yhden ihmisen ponnisteluja sen ylläpitämiseksi, vaan kompromisseja.

Vierailija

kiitos kommentista. pitää miettiä asioita ja kattoo mihin tää menee, yhteistä elämää takana jo kuitenkin useampi vuos niin ei haluis kaikkee heittää pois..hyviäki hetkiä on kuitenki,vaikka toi pelaaminen meneeki nykyää jotenki kaiken edelle. Äsken oliki ihme ja kumma ku mies siivos makkarin ja imuroi koko kämpän,todennäkösesti miettiny eilistä keskusteluu ja siivos ennen ku alko pelaamaa :D Poikaystäväni tietää että seki piristää mua tosi paljon jos se auttaa kotitöissä..Kyllä täs viel pitää jutella että miten voitas sopii pelaamisenkaa,et aikaa jäis vähän mullekkin(: kyl seki on iso juttu et yhtäaikaa nukkuu mennää ymym mut oishan se kiva muutaki..:D

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Hieno homma.

Muista, että älä kuitenkaan takerru siihen että kuinka kauan olette olleet yhdessä. Itse tein sen virheen edellisessä suhteessa. 5v yhteistä eloa. Jihin mahtui niitä ihaniakin hetkiä mutta suurimmaksi osaksi vääntöä,kääntöä, valehtelua ja sitä rataa. Itsekin jatkoin (liian pitkään) vain sen ajatuksen takia, että ei halua kaikkea heittää pois ja "kylä toinen muuttuu, kun on luvannutkin sen". Mutta ei se aina niin mene. Jos on itse jo kaikkensa yrittänyt suhteen eteen ja tuntuu, että on silti umpikujassa. Silloin on umpikujassa. Pitää tosiaan aina muistaa se, että kaksi ihmistä pitää suhteen yllä. Eihän se muuten olisi parisuhde.

Ja tämän ikäisenä on vielä helppoa muuttaa se elämänsä suunta ja tehdä muutoksia. Kun/jos ei ole vielä yhteisiä lainoja, asuntoa, lapsia jne.. Mieti asiaa pidemmälle. Sitten se onkin hankalempaa lähteä.

Omassa tapauksessa olimme kihloissa. Tänä kesänä oli tarkoitus mennä naimisiin. Ja lapsistakin puhuttiin. Joten myönnän. kaikesta negatiivisestakin huolimatta ero oli vaikein asia pitkään aikaan. Mutta näin jälkikäteen voin sanoa, että omalla kohdalla se oli ainakin oikea päätös.

Tsemiä sinne teille!

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Mä oon seurustellu kans koht kolme vuotta ja yhdessä ollaan asuttu lähemmäs kaks vuotta. Poikaystävä pelaa just samanlailla. Lähes koko ajan kun on kotona. En ole koskaan kattonut aikaa, mutta hyvin varovainen arvio alakanttiin on keksimäärin kuus tuntia päivässä. Kyllä sen heti alussa on tiennyt minkälaisen pelinörtin on ottanut eikä mulla oo paljoo valittamista :D

Siitähän se tosiaan on kyse, että kuinka paljon toista huomioi. Vaikka kyllä joskus on päiviä, ettei koko päivänä melkeen puhuta kun ollaan kumpainenkin omilla koneillamme. Silloin tulee vähän ikävä olo. Mutta kyllä useemmin sille voi jutellakin välillä ja mennä vähän hellimään :) Mut aina kun sil on luurit päässä ja juttelee vaan pelikavereittensa kanssa, niin tulee yksinäinen olo, jos se jatkuu koko päivän. Se on ainut tilanne mikä rassaa

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Niin ja nukkumaanmeno on mulle tosi tärkee! Et mennään yhtä aikaa. Ei kyllä vetelis jos jätkä jäis aina pelaan ku meen nukkuun. Mut meillä kone on makkaris, ni ei se oikeen voi siinä pelata ku yritän nukkuu. Yleensä mä meen ensin sänkyyn ja usein sitä ennen varotan että oon koht menos, et on vähän aikaa valmistautuu :D

Vierailija

mulla on vähän sama että sanon jo etukäteen että vois kohta mennä nukkuu, yleensä poikaystävä siin vaihees on jo lopettamas pelii, mut sekin on yleensä :D välil sanoo että haluu pelata vaikka on pelannu jo puolet päivästä..meillä tää alko pelaaminen alko vasta ku muutettiin yhteen mut perjaattees sen ymmärtää ku muutenki nähää joka pv ni mies ajattelee ettei tarvi sen enempää aina:D aikasemmin ennen yhteen muuttoo poikaystävä tuli aina viikonlopuksi meille porukoille ja sillon sitä huomioo saikin koko viikonlopun,tietenki vaikuttaa siihen ettei koko aikaa nähtykkää.. pitää vaa jotenki koittaa ymmärtää.. :P mutta muutosta haluun kyllä siihen,että mäkin saisin huomiota useammin!!seksiäkin on tosi harvoin nykyään mut se toki voi johtuu just siitä ettei vietetä "oikeesti" aikaa yhessä vaa tehää kotona vaa omia juttuja.ei mullakaan perjaattees mitää vastaa pelaamiselle oo,mut kyl siinä vähän yksinäinen olo tulee ku koko päivän joutuu "yksin" olee,jos kotona on.

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Niin se huomioiminen ja pelaaminen on vaikee yhdistää... Ja se on ikävää kun vaikuttaa seksiin. Joskus meen poikaystävän pelatessa siihen pussaileen ja hipelöimään. Joskus se johtaa seksiin, eli poikaystävä keksii pelikavereilleen jonkun syyn miks on hetken poissa :D mut joskus tuntuu et vaan häiritsen ja se sit vaikuttaa siihen, etten ehkä jatkossa haluu mennä niin paljon "häiritseen" :( Olis kiva ku seksii olis tarjolla enemmän päiväl, eikä vaan joskus sillon ku oon väsyneenä menos nukkuun. Varsinkin kun usein lykkään omaa nukkumaanmenoo, siks ku en viitti häiritä poikaystävän pelaamist, ku joskus se äkäsenä sanoo, et ei mua viel väsytä, jos yritän mennä aikasin nukkuun, ni sit meen tosi väsyneenä ja sen takii vihasena nukkuun.

Nyt kun tarkemmin miettii ni kyllähän niit huonoi puolii löytyy :D mut ei sen pelaamisen tarttis olla ongelma, se on vähän molempien asenteista kiinni ja siitä miten omassa maailmassaan se on pelatessaan. No joo, mut tällä hetkel kaipaisin enemmän seksii, ni oon turhaantuneempi useemmin... :P

Vierailija

Mulla on niin sama tilanne.. :D vähän samanlailla itelläki menee ja kyl se turhauttaa :D ite en jotenki saa enää alotetta tehtyy,en sitte tiiä johtuuko siitä että seksii on muutenki nii vähän nykyää ja sit ku toisenkaa ei kauheesti oo. sillon ku yhessä katotaan telkkarii ymym nii sillon saa jotenki tehtyy alotteen jos poikaystävä ei oo mitään tehny,mutta sillon ku se pelaa ni tulee jotenki semmonen olo et jos se pelaa ni ei sen seksii tee mieli,et ku yleensä se seksiä haluu ku ite ehdottaa nukkumaan menoo vähän sillai et ei kyl kauheesti väsytä. kai pitäs saada jonkulaista rohkeutta että menis tohon viereen ehdottelee jotain vaikka toinen pelaa.. :D jotkut kun sanoo että kannattaa miettii kannattaako parisuhdetta jatkaa jos toinen kiinnittää kaiken huomion peliin,ni tuntuu jotenki tyhmält omassa tilanteessa,ku kuitenki toisenkaa haluu olla vaikka toi lopun pelaaminen ärsyttääki. Pitäs kysyy että miten saatais päivät niin että mullekki jäis sitä pientä huomioo. itekki oon tosi turhautunu just siitä että seksiä on niin vähän jotenki,okei no osa tutuistani harrastaa seksiä yleensä pari kertaa kuukaudessa joten ei meillä kai niin vähän seksiä sitte olekkaan,nykyään ehkä pari kertaa viikossa jos sitäkään,itse pidän sitä todella vähänä koska ennen oli vähintään 4kertaa viikossa :D entiiä onko turhaa valittamista tommonen mut ihmisiä on erilaisia,minulle kerran viikossa on tosi vähän.. mutta jos ei yhessä olla oltu koko päivänä, mies on vaan pelannu nii ei yleensä seksiä itellä tee mieli ku tietää ettei muuten olla vietetty aikaa ollenkaa :D pitää jotenki yrittää jutella miten voitas vähän muuttaa tätä nykytilannetta, että pelaaminen ei oo ongelma jos mullekki jäis vähän aikaa,ja seksielämää sais vähän parannettua :) on tää kyllä kiva ku jollekki voi puhua.. :D

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Niin sama meillä, noin kaks kertaa viikos seksii enää ja haluisin kaks kertaa enemmän, niinku ennen oli. Muuten ollaan onnellisii, enkä ikinä harkitsiskaan eroomista, ollaan pahoistaki ongelmista päästy yli ja yleensä mä oon se ongelma meiän suhtees (pettämäänkin menin kerran :( ), ni en koe et mul on hirveesti valittamiseen varaa, ois vaan paljon parannettavaa erityisesti seksin suhteen. Sitä paitsi en oo paljoo parempi, melkeen ain koneel tai telkkarin ääressä :D Mut ootan innol kesää, sit on koulustressit ohi ja voi olla ulkonaki välil koneen luota pois, ni sit toivon mukaan jotain vähän syttyis ;D Pitäis vaan enemmän jutella ja kokeilla asioita, joist poikaystävä tykkäis ja innostuis

Vierailija

Nii mäki oon muuten tosi onnellinen,se pelaaminen välil ärsyttää ku ois kiva tehä muutaki ku istuu koneella ja kattoo telkkuu..Meillä on ollu vähän sama et ongelmii on ollu joista ollaan yli päästy,ja jos huonompi suhde ois ollu ni enää ei tässä kyl varmaa oltas. meillä ei oo pettämistä ollu mut just sitä riitetyy turhist pikku asioist,seksin määrästä "kitinää"mut nyt on onneks riitely jääny vähemmälle.seksielämä on ehkä se isoin mikä mua ärsyttää :D mun mielestä vois olla paljon useemmin,mäki oon miettiny tota et kokeilis uusia juttuja ni sit varmaa innostuttaski enemmän,eipä tuu nyt vaan mielee mitä uusia juttuja olis ku aika paljon on kuitenki jo kokeiltu.. hehe :D kyllä se siitä, pitää yrittää miettii jotai uutta kivaa. itekki voin sanoo et istun aika paljon koneel ja katon telkkuu mut se varmaa johtuu siit jos ei oo muuta tekemistä,ja toinenki on koneella!

Vierailija

Minun eksäni oli täsmälleen samanlainen. Hän mitä ilmeisimmin kärsiikin peliriippuvuudesta. Peliriippuvaiselle peli on ainoa asia maailmassa mikä tuottaa hänelle todellista nautintoa ja iloa. Kaikki muu tekeminen tuntuu pelaamisen lomassa välttämättömältä pakolta, mikä pitää suorittaa nopeasti, jotta pääsee takaisin pelin ääreen mahdollisimman pian. Peliriippuvainen ei myöskään nauti muusta tekemisestä. Ei ainakaan niin paljon kuin pelaamisesta. Hän myös aikatauluttaa muut asiat ja sosiaaliset tapahtumat niin, että pelaaminen ovat aikataulussaan etusijalla.

Eli miehesi kärsii tod.näk. vakavasta riippuvuudesta. Hän selvästikin pitää pelaamistaan etusijalla parisuhteeseenne verrattuna.

Tämä oli yksi painavimmista syistä eksäni jättämiseen ja päivääkään en ole katunut päätöstäni. Nyt minulla on ihana mies, joka pelaa n. pari-kolme tuntia viikossa yhteensä, mikä on ihan terve määrä.

Vierailija

itse en sanoisi poikaystävääni peliriipuvaiseksi koska seksiä on ollut enemmän puhumisen jälkeen, auttanut kotitöissä aina, ruokaakin tekee kotona välillä enemmä kuin itse.. :D tänäänkin pestiin 2 autoa ja käytiin omilla vanhemmillani, tänään pelannut ehkä tunnin :D oma poikaystäsi varmaan on peliriippuvainen mutta ei se tarkota että jokainen mies joka tykkää pelaamisesta, viettää paljon aikaa pelaamiselle on peliriippuvainen:) oma mieheni auttaa kotona sun muuta.. hänen pelaamisensa on ärsyttänyt siksi että hän pelaa yleensä aina joka vaikuttaa seksielään..mutta jokatapauksessa hän auttaa siivoamisessa ja tekee useasti ruokaakin.. peliriippuvainen ei huolehdi kodista ja ruoanlaitosta koska pelaa koko ajan,poikaystäväni lopettaa pelaamisen että voi auttaa siivoamisessa tai ruoanlaitossa :D

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Ei kyllä minustakaan vaikuta peliriippuvaiselta. Varmaan tuo oma kokemuksesi peliriippuvaisen kanssa aiheuttaa sen, että koet kaikki pelinörtit peliriippuvaisina. Oma poikaystäväni nauttii pelaamisesta suuresti, se on sitä lempitekemistä, mutta ei se tarkoita, että olisi riippuvainen. Kyllä hän muutakin tykkää tehdä ja olla mun kanssa vaikka suuri osa ajasta on pelaamista. Ei hän minustakaan ole riippuvainen :D Eikä hän mitään muita aikatauluja ja suunnitelmia ole koskaan perunut pelaamisen takia. Pelaaminen on vaan ajanvietettä.

Kerran kun oltiin mökillä, niin poikaystävä sanoi tylsistyneenä, että olisi pitänyt ottaa pleikka mukaan ja siitä vähän ärsyynnyin, että ei kai nyt joka paikassa tartte, mutta hyvin pärjäsi viikon siellä :D

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat