e-pillerit

Vierailija

Moikka!
Oon seurustellu mun poikaystävän kans reilu kolme vuotta ja ollaan käytetty ehkäsynä kondomia. Ollaan keskusteltu yhdessä, josko aloittaisin e-pillereiden käytön. Mistä e-pillerit voisin helposti hankkia, hintaluokka (paljon kuukautta kohden) ja jos/kun lähden niitä jostain hankkimaan, tarviinko siihen kelakorttia? Kiitos jo etukäteen vastauksista :)

Kommentit (4)

Vierailija

Jos olet koululainen/opiskelija, terveydenhoitajalta voit saada aloituspakkauksen. Muussa tapauksessa kunnan/kaupungin ehkäisyneuvolasta tai terveyskeskuksesta varaat ajan. Lääkäri kyselee sulta elämäntapoihin, terveyteen ja suvussa esiintyviin sairauksiin liittyviä kysymyksiä ja määrää sitten sopivaksi katsomansa pillerireseptin. Menet reseptin kanssa apteekkiin. Kela-korttia ei kaikkialla tarvitse näyttää, ellei reseptiä ole määrätty sairauden hoitoon (esim. akneen jotkin pillerit) eli ellet voi saada Kela-korvausta lääkkeistä, mutta kannattaa se mukana olla varalta. Pillerimerkistä riippuen hinnaksi kuukaudessa tulee n. 6-17 euroa.

Edamss
Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Kelakortilla saat alennusta e-pillereistä. Itse kävin omasta terveyskeskuksesta hakemassa e-pillerini (YAZ) ja sain 3 kuukauden aloituspakkauksen. Sen jälkeen piti oliko se alle kahden viikon kuluessa käydä gynekologin tutkimuksessa (mikä siis ei satu kylmä oli vain).

Sen jälkeen apteekista kelakorttia näyttämällä sain e-pillerit (ottaen aina 3kk pillerit) ja hinta oli ALLE 40 euroa. Ei siis paha ollenkaan, kuten huomaat, että jos ottaa 3kk ni alle 40e saat ne. :D Ja olen syönyt pillereitä kohta vuoden ja pitäisi mennä uusii reseptini, jotta saan lisää pillereitä sitten.

Vierailija

Pakko hieman tarkentaa edellä olevia viestejä eli Kelakorvausta EI SAA e-pillereistä ellei ne ole tarkoitettu aknen hoitoon. Eli haettaessa e-pillereitä pelkästään ehkäisyyn et periaatteessa tarvi KELA-korttia mukaan, sillä korvausta ei ole mahdollista saada. Lisäksi Opiskelijakortilla ei ole mahdollista saada alennusta lääkkeistä, ainoastaan lääkkeettömistä tuotteista esim. raskaustestit, vitamiinit yms.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat