Käsite nimeltä sääliseksi

Vierailija

Mulla on eräs tuttavamies jolla on aspergerin syndrooma ja hän on todella erikoinen ja suorapuheinen persoona. En tiedä johtuuko tämä hänen luonteestaan vai syndroomasta , mutta joka tapauksessa , hän on hieman "outo". Hänen ongelmansa on , että hän on 23-vuotias eikä hän ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä naisen kanssa. Tämä seksittömyys ja läheisyyden puute tuntuu olevan hänelle elämääkin suurempi asia , en edes tunne häntä kunnolla , mutta hän aina facebookissa avautuu mulle milloin mistäkin asioista , enimmäkseen juuri näistä seksiasioista kun ne häntä niin ahdistavat.

Keskusteluiden aiheet palaavat aina seksiin. Seksi on tälle ihmiselle suorastaan pakkomielle. Hän puhuu aina seksin puutteestaan ja siitä ettei ole saanut vaikka on yrittänytkin. Pelkkä masturbointi ei kuulemma enää riitä. Tiedän että useimmille aspergerin syndroomaisille , varsinkin miehille on vaikeaa muodostaa sosiaalisia suhteita. Mutta hän ei ole kunnolla edes yrittänyt vaihtaa toimintatapaansa tämän asian suhteen. Tuskinpa sitä seksiä naisilta nyt ruikuttamalla saa. Hänellä ei kuulemma ole "tarvittavia viettelytaitoja" , siksi hän vaan suorasukaisesti kysyy ja monet suorastaan loukkaantuvat tällaisesta menettelystä.

Sitten siihen sääliin. Hän ei välitä siitä että seurustelen , hän on monesti ihan suoraan kysyä töksäyttänyt multa että antaisinko edes "sääliseksiä" , koska hänen mielestään jokaisella jolla on empatiakykyä , olisi velvollisuus auttaa toista , tässäkin asiassa. Hän ei pysty käsittämään miksi kieltäydyn. Okei , seurustelen , mutta vaikka olisin sinkku ja ollut selibaatissa 30 vuotta , en tosiaankaan harrasta seksiä ihmisen kanssa jota kohtaan en tunne yksinkertaisesti mitään paitsi hieman sääliä , ja kun en pidä häntä ulkonäöllisestikään viehättävänä millään muotoa , enkä tunne edes pientä himoa häntä kohtaan. En ymmärrä miten hän ei tajua niin yksinkertaista asiaa ettei sääliminen ole mikään syy antaa seksiä , eikä tietääkseni kukaan järjissään oleva ihminen anna seksiä vain sen takia että se "auttaisi" toista saamatta siitä itse mitään , tuntematta mitään sitä ihmistä kohtaan tai saamatta siitä taloudellista hyötyä (kuten huorat). Miten hän voi olettaa että seksi auttamisen muodossa on verrattavissa mihin tahansa muuhunkin auttamiseen kuten siihen että antaa kerjäläiselle rahaa tai auttaa vanhan ihm isen kadun yli. Hänen mielestään se on ihan sama asia , mun mielestä taas ei ollenkaan verrattavissa toisiinsa.

Hänen mielestään mä (ja muut naiset joille hän on ehdotellut) olen pinnallinen ja ilkeä kun en auta häntä. Olen sen hänelle aika suoraan pamauttanut ettei ruinaamalla ja itsesäälissä kieriskelemällä saa naista ja että on hävyttömyyden huippu ehdottaa että "auttaisin" häntä säälistä. Mielestäni käsitettä "sääliseksi" ei ole. Vai pystyykö kukaan oikeasti antamaan toiselle sitä ihteesä pelkästään säälistä ilman mitään himoa , kiinnostusta ja tunteita kyseessä olevaa henkilöä kohtaan. Hän sanoo että pystyisi tähän auttamisjärjestelyyn itse , mutta kukaan nainen ei halua häntä edes puutteessa. Mun mielestä täytyy olla aika sairas ihminen joka tollaseen ryhtyy. Huorat (tarkoitan niitä jotka huoraavat omasta tahdostaan) saavat seksistä sentään rahaa , tuskin he muuten koskisivat täysin itseään epämiellyttäviin miehiin pitkillä tikuillakaan. Ja yhden yön juttuja mun tietääkseni ihmiset harrastaa koska panettaa ja sit näkee baarissa jonkun joka on sen mielestä seksikäs ja/tai mukava ja jonka kanssa haluaa nauttia siitä fyysisestä puolesta hetken verran ilman sitoumuksia. Mutta että pelkästä auttamisesta kun toinen ei ole koskaan saanut niin voi huhhuh sentään.

Poikaystäväni tietää tästä kyseisestä hepusta ja on sanonut mulle että poista se sun kavereista äläkä puhu sille mitään , mutta mä haluan puhua sille ihmiselle. On hänen kanssa tullu käytyä ihan normaaleja ja mielenkiintoisiakin keskusteluja , ei hänessä sinänsä ole mitään muuta vikaa kuin tuo yliseksuaalinen vouhotus ja vonkaaminen. Ja vaikuttaahan hän aika yksinäiseltä kaverilta , ja "vammansa" takia on tullu kiusatuksi ja syrjityksi usein. Monesti hän kiittelee mua ku kyselen kuulumisia ja sen sellasta , varmaan merkitsee ihan pieneltä tuntuvat asiat hänelle aika paljonkin. Mutta sitten taas kun alkaa se seksivouhotus , kärjistäminen , täydellinen ymmärtämättömyys tiettyihin asioihin , naisviha , säälin kerjääminen ja itsemurhasta ja viiltelystä puhuminen saavat taas miettimään et miks edes puhun tälle ihmiselle mitään...

Mut kommentteja! Voiko pelkästä säälistä ja auttamisen halusta antaa?

Kommentit (7)

Vierailija

Mietin vain koska olen miettiväinen ihminen ja vaivaan päätäni asioilla joilla ei usein edes tarvitsisi. Toki olen hyvässä parisuhteessa eikä tarvitse miettiä mutta haluan vain herättää keskustelua täällä koska pidän keskustelemisesta ja haluan kuulla erilaisten ihmisten mielipiteitä.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Selkeempää olisi jos olisit puhunut asiasta hypoteettisesti, etkä tehnyt siitä niin konkreettista. Itse sain ainakin käsityksen, että olisit valmis lähtemään tuohon sääliseksiin mukaan.

Mikä eroaa huomattavasti siitä, jos vaan miettisit asiaa yleisellä tasolla.

Anyways, jokainen tekee mielensä mukaan. Itse en sääliseksiin lähtisi. Ei ole oikein ketään kohtaan. Vaikka miehellä onkin ngelmia.. ynnä muuta.. ei hän voi syyllistämällä ja yleistämällä vedota seksin puolesta. Millaisen käsityksen hän saisi? Tarpeeksi ruikuttamalla, haukkumalla ja syyllistämällä saa pillua? uurrmmh. NO.

Vierailija

En ymmärrä mikä tuossa nyt oli sellaista joka antoi ymmärtää että lähtisin mukaan. Kirjoitin vain ajatuksen virtana sen enempiä miettimättä keskustelun toivossa.

Vierailija

Itse kyllä ymmärsin, että kysymys on yleisluontoinen, mutta esimerkkinä on käytetty oikeaa tilannetta.

Itse myös tunnen samankaltaisen miehen, joten tiedän oikein hyvin, miltä tuntuu jutella ihmisen kanssa, jolle seksi on muodostunut pakkomielteeksi sen saamattomuuden takia ja samalla mies kuvittelee, että aihe on kuin mikä tahansa kahvipöytäkeskustelun aihe. Myös epärealistinen halu hakea huomiota ja tarve kokea itsensä haluttavaksi on todella voimakas. Tällaisen ihmisen kanssa keskusteleminen "sivistyneesti" on todella vaikeaa ja voimia vievää. Tiedän tunteen!

Mitä tulee tähän "sääliseksiin" niin itse en yksinkertaisesti kykenisi siihen. En edes tunne tuosta noin vaan sormia napsauttamalla seksuaalista halua viehättäviä ihmisiä kohtaan, vaikka kuinka tiedostaisin heidän haluttavuutensa. Seksuaalisen halun herääminen vaatii aikaa, läheistä kanssakäymistä, kemiaa ja viehättymistä toisesta. Sellainen ei siis todellakaan onnistuisi itseni ja sellaisen ihmisen välille, joka enemmän herättää säälin/turhautumisen tunteita.

Omasta mielestäni raja auttamiselle menee siinä, kun aletaan puhua seksuaalisesta auttamisesta. Eihän siinä mitään, jos auttaa niin, että se vie aikaa, rahaa, kuormittaa fyysistä kuntoa tai henkistä kestävyyttä jne. Mutta oman seksuaalisuuden valjastaminen toisen seksuaalivajauksen auttamisessa menee ainakin itseltäni hiukan ohi. Ei siinä, jos joku siihen kykenee ja saa siitä jotain jopa irti, mutta noin yleensä ajatus sääliseksistä ei ole kovinkaan ylevä.

Sääliseksissä auttaja vähän niin kuin tekee itsestään objektin, jonka avulla autettava voi toteuttaa toteutumattomia halujaan/toiveitaan. Vaatii paljon, että säälistä tehty toimenpide tuottaisi auttajalle minkäänlaista nautintoa tai tyydytystä. Ja tämä siis on vain minun näkemykseni sääliseksistä.

Vierailija

Oikean vastauksen olet viestissäsi jo (tietämättäsi) antanutkin. Huorat antavat säälistä, toki maksua vastaan, tai millä tahansa syyllä mitä asiakas haluaa - ja selvyyden vuoksi, tarkoitan nyt vapaaehtoisia prostituoituja. Ystävääsi ei nähtävästi vaivaa pelkästään aspergerin syndrooma vaan myös saituus tai turhantarkkuus. Sieltä se helpotus löytyy viettelytaitoja osaamattomillekin. Aitoa läheisyyttä joutuu kuitenkin valitettavasti etsimään jostain muualta, mutta se ei kai tässä ollutkaan päällimmäisenä ongelmana.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat