tummat hiukset blondiksi

Vierailija

Mulla on siis aika tummat (värjätyt) hiukset, ja haluaisin blondit. Ja tarkoitan nyt sellaisia tosi vaaleita, lähes valkoisia hiuksia. Ongelmana on vaan se, että olen joskus vuosia aikaisemminkin kokeillut värjätä hiukseni (silloin ne oli mustat) blondiksi ja eihän siitä tullut mitään... Väri oli suorastaan kusinen. Mut mitä luulette, että nyt kun ne ei enää mustat ole, niin meniskö kaupan tuotteilla blondiksi? Vai pitäskö mennä kampaajalle ja antaa ammattilaisen hoitaa homma? Ja kertokaa, jos teillä on jtn omia kokemuksia tummasta vaaleaan värjäämisessä.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

Voin melkein vannoa, että parturin värit ei ole sen valkaisevampia, kuin kotivärit ja ne kuluttavat yhtä paljon hiusta(ja yhdellä kerralla ei parturikaan saa niitä yätsin vaaleiksi).. näin mun parturi ainakin sanoi, kun halusin vaalentaa hiukseni.

Suosittelen kyllä kokeilemaan mielummin kaupan värinpoistoja, ei siis vaaleita värejä. Luultavasti joudut ottamaan muutaman värinpoiston, että saat vaaleat hiukset, tumma tarttuu hiuksiin niin vahvasti, että väristä tulee vaalentuessa oranssi. suosittelen myös pitämään päivien taukoja värinpoistojen välillä, ettei hiukset pala ja tule sellaista kammottavaa hampputukkaa (itselle kävi näin, joten kokemuksella voin sanoa)

Hiusten vaalennus tummasta on aina hiuksille tosi rasittava prosessi ja ne kärsivät lähes aina! Värinpoistojen välillä kannattaa käsitellä hiukset muutamia kertoja tehohoidoilla tai laittaa reilusti ruokaoöjyä ja antaa vaikuttaa saunanlämmössä tai muutenvain n.30 min ja pestä pois.

itse vaan otin värinpoistoja toinen toiisensa jälkeen, silloin kun oli tummanruskeat hiukset...tulos oli katastrofi. kusenkeltainen kuivunut hampputukka... ajanmittaan se parani, kun laitoin paljon tehohoitoaineita hiuksiin päivittäin..

kyllä se niin on, että jos vaaleat haluaa niin sitten hiuksetkin kärsii, ikävä kyllä :(

ja sori tää teksti, pienessä hönössä tätä kun kirjoitan (muutama lonkero otettu) :D :D

Vierailija

Okei, kiitos tosi paljon ku vastasit, koska oli oikeesti apua :) Ja vaikka värinpoistoista puhuitkin, niin en oo niitä ottamassa, koska ne rasittaa hiusta niin perkuleen paljon, että ei kiitos. Mut toi että kampaaja oli sanonu, että kaupan ja kampaamon tuotteet melkein samoja (tai että tulee samanlaine lopputulos), niin se nyt autto näissä mun ongelmissa, koska oon aika tyhjätasku, eikä oo varaa mennä kampaajalle moneen kertaa värjäilee, jos ei kerran yhellä kerralla onnistu :D Elikkä luultavasti koitan niillä kaupan väreillä ja eiköhän niistä hiuksista ajan mittaa sit tuu sellaset ku haluun! :)

Vierailija

Halusin itsekkin vaaleat hiukseni takaisin (oma värini on vaalea ja värjäsin tummaksi pari vuota sitten) nyt siis sitten halusin vaihtelua ja värjäsin takaisin vaaleaksi :) tein hiuksiini värinpoiston ja värjäsin vaaleimmalla värillä mitä kaupasta saa ja eihän niistä tullut muutakun läikykkäät keltasen oranssit. Värjäsin toisen kerran ja laitoin vaalennusaineen mutta ei auttanut. Kestin hiuksiani viikon ajan ja kävin kampaajalla missä minulle laitettiin tuhkan sävy ja nyt hiukseni ovat tosi vaaleat ja kivat!! Kampaajien värit ovat todellakin pajon parempia sinun tilanteeseen koska värimuutos on niin suuri. Kun saat hiuksesi vaaleaksi voit sitten ruveta värjäilemään myös kotona :) värinpoisto kannattaa tehdä jopa kaksi kertaa jos sinulla on pitkät hiukset. Ja joo, kuluttihan koko prosessi hiuksia mutta lopputulos oli kuitenkin sen arvoinen! Muista myös hopeashamppoo! :)

Vierailija

Itelläni OLI luonnostaan aivan valkoset ihanat hiukset ja nuorempana en pitänyt niistä, joten värjäsin ne mustaksi. Vein mustaa kerran kuukaudessa noin kaksi vuotta päähän uudestaan ja uudestaan. Loppujen lopuksi tulin katumapäälle ja halusin blondit takaisin. Ymmärsin, etten voisi saada enää samoja ihania hiuksiani takaisin, mutta blondit joka tapauksessa. Äitini kanssa päädyttiin värinpoistoon. Rahaahan siinä meni kiitettävästi, kun laitettiin yli 20 värinpoistoa päähän kerran kahteen viikkoon. Ja siis puolet päästä (eli olen blondi-musta). HUHHUH mikä homma siinä oli, mutta hiukseni eivät ole vaurioituneet yhtään! Ne ovat todella hyvässä kunnossa, näyttää jopa luonnoliselta :D Nykyään blondaan näitä kerran kahtee kuukautee ja siinä ne vielä pysyy päässä, saa nähä kuinka kauan. Mutta jos haluat aivan valkoiset, en suosittele värinpoistoa, siinä on liikaa hommaa ja menee aivan liikaa rahaa. Miltäs ne näyttävät tällä hetkellä? :)

Vierailija

Joo, voi olla et se värinpoisto tosiaa pitäs pistää, mut se on mulle sellanen ehdoton ei -juttu... :D Oon kuullu (ja myös nähny todellisuudessa) niin paljon juttuu kuinka ne värinpoistot vahingoittaa hiuksia ja tulee just sellanen 'hampputukka' ja hiukset ihan pilalla. Ja taisin unohtaa mainita, et mulla on jo nyt hiukset tosi huonossa kunnossa (lähtee hiuksia ihan tuppoina päästä) liian värjäämisen takia, joten en haluu pahentaa niitten kuntoa enää ollenkaa. Ja aivan joo, se hopea shampookin on olemassa :) Ja tästä oli apua, jos kerran sait omatkin hiukses vaaleiks, kiitos paljon vastauksesta! :)

Vierailija

Ja ookei, eli tossa edellisessä viestissäni jo selitin, etten niitä värinpoistoja aio ottaa, ja niitä on siis turha ehdottaa :) Ja en oo näille nyt vielä tehnyt mitää, joten nää on edelleen tälläset tummanruskeet, joka on erittäin epätoivottu väri... :D Kiitos vastauksesta!

Vierailija

itekkin oon aatellu nyt ruskeet hiukset värjää takas vaaleiksi ihan hiusväreillä ilman mitää värinpoistoi kun kaverin päänahka joskus kampaajan tekemässä värinpoistossa ja siitä sellanen kammo jäi :S ennenki vaihellu monesti tummasta vaaleeksi ja ihan suht hyvin onnistunu pelkästään väreillä, tosin latvat jääny vähän oransseiksi kun niitä niin monet kerrat värjäilly kun yrittäny pitkiä hiuksia kasvattaa mutta saa nyt nähä mitä tällä kerralla tulee.. poly blondelta oli kyllä uusi erittäin hopean vaalea väri jossa pari violettimaskiakin ettei keltasiksi jäiksi, hopeashampookin tietty valmiina mutta voin sitte tänne alitella miten kävi :D

Vierailija

Sellanen pikkuvinkki mikä toimi mulla viime kerralla kun värjäsin brunetesta blondiksi. Eli, Tee se kesällä. Aurinko vaalentaa todella paljon sitä hiusväriä ja vaalea hiusväri tarttuu siihen helpommin.
Pari vuotta sitten otin tosiaan keväällä ensin vaaleita raitoja tummiin hiuksiini, sitten joskus toukokuussa ensimmäinen vaalennus, ihan kaupan jollain 9-10 värillä, ei värinpoistoa. Tulos oli vaalean ruskea vaaleilla raidoilla eli ihan normaali ja siisti. Sitten kesäheinäkuun vaihteessa toisen kerran jollain 8-9 värillä ja tulos oli nätin vaalea :) Värinpoistoa ei siis tarvitse ollenkaan jos tämän prosessin ajoittaa oikein! Eikä hiukset rasitu lainkaan normaalia enempää. Raidatkaan ei ole pakolliset.

Vierailija
st

itekkin oon aatellu nyt ruskeet hiukset värjää takas vaaleiksi ihan hiusväreillä ilman mitää värinpoistoi kun kaverin päänahka joskus kampaajan tekemässä värinpoistossa ja siitä sellanen kammo jäi :S ennenki vaihellu monesti tummasta vaaleeksi ja ihan suht hyvin onnistunu pelkästään väreillä, tosin latvat jääny vähän oransseiksi kun niitä niin monet kerrat värjäilly kun yrittäny pitkiä hiuksia kasvattaa mutta saa nyt nähä mitä tällä kerralla tulee.. poly blondelta oli kyllä uusi erittäin hopean vaalea väri jossa pari violettimaskiakin ettei keltasiksi jäiksi, hopeashampookin tietty valmiina mutta voin sitte tänne alitella miten kävi :D

Okei, joo schwazkopf poly blonde L1++ : lla olisinki värjäämässä, koska se on kaikkein vaalein ja niinkun varmaan on selväksi tullutkin, nii haluun sen kaikkein vaaleimman mahollisen värin päähäni :) Ja kiitos, kun vastasit ja kirjota ihmeessä tänne, kun oot värjänny ja ilmota millanen tuli! :)

Vierailija
Taru-Maria

Sellanen pikkuvinkki mikä toimi mulla viime kerralla kun värjäsin brunetesta blondiksi. Eli, Tee se kesällä. Aurinko vaalentaa todella paljon sitä hiusväriä ja vaalea hiusväri tarttuu siihen helpommin.
Pari vuotta sitten otin tosiaan keväällä ensin vaaleita raitoja tummiin hiuksiini, sitten joskus toukokuussa ensimmäinen vaalennus, ihan kaupan jollain 9-10 värillä, ei värinpoistoa. Tulos oli vaalean ruskea vaaleilla raidoilla eli ihan normaali ja siisti. Sitten kesäheinäkuun vaihteessa toisen kerran jollain 8-9 värillä ja tulos oli nätin vaalea :) Värinpoistoa ei siis tarvitse ollenkaan jos tämän prosessin ajoittaa oikein! Eikä hiukset rasitu lainkaan normaalia enempää. Raidatkaan ei ole pakolliset.

Ok, hei kiitos hyvästä vinkistä! En kylläkään tiiä, että pääsenkö sitä toteuttamaan, koska mun äiti on sanonu, etten kesällä sais värjätä vaaleeks, ku kuulema rasittaa niin paljon hiuksia (ku aurinko jo ittestäänki niitä valentaa)... Mut kiitti, kun vastasit :)

Vierailija

Joo siis eihän näistä iha toivomuksen mukaiset tullut ekalla värjäyksellä tietenkään. Tyvikasvu tuli ihan vaaleeksi ja muut sit sitten jäivät enemmän tai vähemmän oranssiksi, toki mulla oli ennestää vaaleita raitoja niin ne myös vaalenivat entisestään :) pitäisi nää hiukset vielä joskus tässä uudelleen värjätä mut ei oo mitään kiirettä ollut kun ei nämäkään nyt niin kamalat ole, aurinkokin auttaa oransiutta hieman haalistumaan. Mutta onnea sulle vaan siihen vaalentamiseen, helppoahan se ei ole :D

Vierailija
st

Joo siis eihän näistä iha toivomuksen mukaiset tullut ekalla värjäyksellä tietenkään. Tyvikasvu tuli ihan vaaleeksi ja muut sit sitten jäivät enemmän tai vähemmän oranssiksi, toki mulla oli ennestää vaaleita raitoja niin ne myös vaalenivat entisestään :) pitäisi nää hiukset vielä joskus tässä uudelleen värjätä mut ei oo mitään kiirettä ollut kun ei nämäkään nyt niin kamalat ole, aurinkokin auttaa oransiutta hieman haalistumaan. Mutta onnea sulle vaan siihen vaalentamiseen, helppoahan se ei ole :D

Voi harmi! Mut, jos oot ite suht tyytyväine, nii mikäs siinä sit :) Ja jep, olihan se aika arvattavissakin ettei ekalla kerralla tuu toivottuu tulosta. En tiiä uskallanko ottaa riskiä, kun mä en pysty olee oransseilla/kusisilla/epätasasilla hiuksilla ja on tääkin mikä nyt on nii periaatteessa parempi kuin epäonnistunu lopputulos ja lompakko tyhjänä... :D Ja kiitos kiitos!

Vierailija

Ajattelin tänne ilmoittaa, et ostin nyt sen Schwazkopf poly blonde L1++:n ja aion sen ehkä tän vklp:n aikana päähäni pistää. Jännittää aivan hirveästi. Ilmotan sit huvikseni sen lopputuloksenkin tänne... :D

Vierailija

Eli värjäsin tolla edellämainitulla Schwazkopfin värillä, ja pistin vielä Schwarzkopfin silver blonde L101:n ja tuli platinablondit. Muuten oon siis tosi tyytyväinen, paitsi, että tohon alle jäi vähän vaaleenruskeeta... Mutta ne saa kyllä värjättyä pois :) Ja ei siis ollut ollenkaan vaikeaa, ja lopputulos oli paljon odotettua parempi!

platinum

Itekkin aijon saada mustista hiuksista blondit ! Platinaa tavoittelen, vaikka vaikeeta tulee todellakin olemaan.

Mulla oli joskus blondit, kampaamossa värjättiin. Hiukset ei vahingoittuneet melkein yhtään, ja blondit sain, mutta tosin keltaiset. Sillon olin tosi sokea niiden keltaisuudelle. Oma vika myös kun ei ollut mitään hajua asiasta nimeltä hopeashamppoo. :D Monien kampaamokäyntien jälkeen mulle tuli blondit, eikä keltasuutta ollut enää yhtään. Asiaa auttoi se, että kampaaja värjäs mun hiukset jollain hopea jutulla :D Hiukset näytti ensin harmaalta, pesun jälkeen harmaus meni pois. (tummanruskeista, omasta väristä aloitin)

Noh, tän vuoden alussa mun kaverit teki mulle värinpoiston kaupan tuotteilla. (tummanruskeisiin, punertaviin hiuksiin) väri oli laikukas, mun pää muistutti pokemon palloa... punasta kusi blondin seassa, ja latvasta vaaleen ruskeet. Tosin voi olla että värinpoistoa olis pitäny ostaa kaksi pakettia, mutjoo tulos oli kauhee, mut se ei haitannu koska tein värinpoiston, koska halusin punaiset hiukset. Tänä vuonna myös mun kaverit teki mulle toisen värinpoiston, koska halusin vielä kirkkaamman punaiset hiukset, edellinen punanen oli kulunut vaaleenrusehtavaksi. Mun hiusten latvat meni aivan kauheiksi näistä koti-kokeiluista ! Pahimmillaan jotkut hiukset oli kaheksan haarasia, ja katkeili keskeltä hiusta ! Eli en todellakaan suosittele. Nyt n. puolen vuoden päästä latvat on vieläkin vähän huonot, mut sain parannettua niitä tehohoidoilla aika paljon ! Tosin jos leikkaisin latvoja vähän pois olis varmaan aika hyvä kuntoset, mut ei ku kasvatan niitä (juu tiedän, blondaus kasvattamisvaiheessa ei oo hyvä idis...) Mun hiukset ei kyllä hamputtuneet yhtään, latvat vaan meni paskaks. Pitää muistaa vaan laittaa paaaljoon eri hoitoaineita.

Nyt, kun haluan blondit, menen ensimmäisen kerran parturiin (jos suostuvat värjäämään mustat) koska parturissa he osaavat homman ja saavat todella blondit ekalla kerralla (ja hiukset ei vahingoitu paljon yhtään). Vaikka keltaiset jää. N. kuukauden jälkeen värjään kotona jollain platinablondi -sävyllä, tarvittaessa monta kertaa. (kaveri värjäsi juuri blondivärillä, eikä se kuluta hiuksia yhtään niin paljon kuin värinpoisto) Sitten käytän operaation aikana, ja jälkeenkin hopeashampoota, colormask silveriä ( <-- sävyttävä ja korjaava hoitoaine) ja crazycolorin platinum suoraväriä. Näillä konsteilla yritän siis ! Kesän aikana yritän saada suoritettua kaikki, ennen koulukuvausta. c:

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat