Labratuloksista

Vierailija

Kävin viime viikolla tk:ssa antamas pissanäytteet koska epäälin, että mulla on pissatulehdus. Hoitaja otti pikatestin ja tulehdus tosiaan oli. Sain 5 päivän antibioottikuurin. Sanoi siinä sitten, että jos ei antibiootit pure niin tällä viikolla kontrolliin.

Kävin tänään tk:ssa ja laittoovat samantien lähetteen labraan ja pääsin sinne sitte. Kysyyn labrassa, että soitetaanko täältä mulle, vai soitanko labraan, kun tulokset on valmiit. Sanoo, että soita hoitajille.

Mulla ny meni sitte vähä ohi, että mihkä numeroon mun pitää huomenna soittaa? Vai soitanko ajanvaraukseen ja kyselen sieltä tuloksista?

Oon vähä hölmö tällääsis, kun käyn niin harvoin terveyskeskukses niin en tiedä oikeen noita käytäntöjä.. :/

Kommentit (2)

Vierailija

Tuolla tarkoitetaan omahoitajaasi. Jokaisella on olemassa omahoitaja ja omalääkäri. Nämä määräytyvät asuinalueen/sijainnin mukaan. Jos et tiedä kuka on omahoitajasi ja jos alueesi sairaanhoitopiiri ei ole tehnyt kattavaa nettipalvelua, josta asian saisi selville, soita puhelinpalveluun/neuvontaan/puhelinkeskukseen ja kysele sieltä asian tiimoilta lisätietoa. Yleensä etenkin puhelinkeskus kyllä osaa esittää ne oikeat kysymykset ja yhdistää oikealle henkilölle.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat