Varattuna baarissa

Vierailija

Kyselisin teiltä, varatut cosmottaret, että miten käyttäydytte kiinnostustaan osoittavia miehiä kohtaan baarissa ollessanne tyttöporukalla bilettämässä. Minulla on ilmennyt sellainen hassu dilemma, että en oikein tiedä, pitäisikö olla kylmä ja etäinen ja mainostaa heti kättelyssä olevansa varattu vaiko jättää kertomatta ja tanssia miesten kanssa täysillä silläkin uhalla, että he erehtyvät luulemaan liikoja. Nimittäin usein käy niin, että miehet lopettavat heti juttelun ja lähtevät suorastaan karkuun, kun kerron etten etsi seksiseuraa (mikä on siis ihan ymmärrettävää, sillä pilluahan monet sieltä tulevat hakemaan). Silloin taas, jos parisuhdetilanteeni ei tule keskustelussa esille, juttu jatkuu vauhdikkaasti ja molemmilla on hauskaa. Mutta jälkeenpäin minulle tulee tunnontuskia siitä, että "kiusaan" niitä jätkiä tai että jotenkin leikin niiden kustannuksella. Koskaan en siis tee mitään sellaista, mistä en voisi miehelleni kertoa avoimesti, mutta helposti nuo vieraat miehet saattavat tulkita tanssini hyvinkin eroottiseksi lähestymisyritykseksi, vaikka minulle se on puhdasta hauskanpitoa. Kuitenkin tykkäisin jutella uusille ihmisille ja tanssia reilusti lähellä ilman odotuksia intiimimmästä kuhertelusta.

Vaihtoehtoni tuntuvat siis olevan joko tylsä baari-ilta tai omantunnontuskat siitä, että otan jätkän numeron (kohteliaisuudesta, välttyäkseni antamasta omaani) vaikkei minulla ole aikomustakaan soittaa. Tiedän, tämä kuulostaa jotenkin aivan hölmöltä ja olemattomalta ongelmalta! :) Jotenkin olen vaan kai liian kiltti ja mietin niiden tuntemattomien miesten tunteita liikaa. Eihän niitä välttämättä oikeasti edes hetkauta koko asia mitenkään, saatanhan olla vain yksi pokausyritys muiden joukossa. Kaverini ovat minulle yrittäneet tolkuttaa, että spekuloin turhaan, mutta sanokaa tekin nyt vielä mielipiteenne. Saako miehiä vähän harhauttaa vain jotta itsellä olisi hauskaa? Missä menee raja?

Toivottavasti joku sai ajatuksistani kiinni tämän sekavan viestin seasta! :D

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Jos saan miehenä sanoa, niin tottakai varattukin saa "kiusata jätkiä". Elämähän on täynnä sosiaalista peliä ja yksi osa sitä on vastakkaisen sukupuolen vietteleminen ja huomiosta nauttiminen. Eikä kukaan ihminen ole niin täydellisen monogaaminen etteikö tulisi immarrelluksi muidenkin kuin vain oman kumppaninsa kiinnostuksesta. Sosiaalinen järjestys on täynnä tilaisuuksia tutustua vastakkaiseen sukupuoleen, ja näistä tanssiminen on yksi yleisimmistä. Perinteisestihän tanssimiseen on kuulunut, että varatut ovat yhtä vapaita kohteita kuin sinkutkin.

Kuitenkin, rivien välistä voisi tulkita, että itse asiassa myös sinulle itsellesi on joskus noussut eroottisia tuntemuksia tästä hauskanpidosta. Siinäkään ei ole mitään väärää, mutta kyseenalaista on antaa toiselle osapuolella ymmärtää olevansa vapaa ja samalla tavalla kiinnostunut. Esimerkkinä vaikka tuo numeron vastaanottaminen, rehellisempää olisi siinä vaiheessa yksinkertaisesti sanoa olevansa varattu eikä ottaa numeroa vastaan. Jos nainen on ollut rehellinen eikä ole antanut erehdyttävästi missään vaiheessa ymmärtää olevansa vapaa, se on miehen oman pelisilmän puutetta jos loukkaantuu kun pillua jäikin saamatta.

Vierailija

Itsehän en varsinaisesti ole varattu, mutta kuitenkin sellaisessa "suhteessa", että ajattelisin pettäväni, jos muiden miesten kanssa lähtisin baarista. Itselläni on myös tapana tanssia melko eroottissävytteisestikin, vaikka minulla ei olisi mitään sellaisia taka-ajatuksia. Se vain on tapani tanssia ja pitää hauskaa, kuten raadonkin sanoi. Mielestäni ei ole väärin johtaa miehiä harhaan, mutta ehkä tuossa vaiheessa, kun toinen tarjoaa numeroa, voisi mainita, että on varattu :) Jos mies on pelkästään pillun perässä, hän kyllä vaihtaa melko nopeasti toiseen naiseen, jos tuntuu, ettei alakaan irtoamaan :D Näin ainakin oman kokemuksen mukaan...

Vierailija

Kiitos kommenteista! Ehkä juuri tuo numeron ottaminen minua jäikin eniten mietityttämään viime kerrasta. Seuraavalla kerralla teen varmasti kuten sanoitte ja kerron olevani varattu. Muutenhan en oikeastaan varsinaisesti valehdellut. Parisuhdetilannettani en vain sattunut mainitsemaan, mutta eipä hän sitä missään vaiheessa kysynytkään. En vain halua huudella sitä heti alkuillasta, sillä keskustelut lopahtavat heti siihen. Ja kuten sanoin, en ikimaailmassa tekisi mitään sellaista, mitä en miehelleni voisi suoraan tunnustaa. Kyllähän minulla olisi nytkin ollut mahdollisuus lähteä jätkän mukaan, mutta ei käynyt mielessäkään. Olen aina ollut ja tulen olemaan 100 % uskollinen. Tästä viimekertaisestakin tapauksesta olen hänen kanssaan jo jutellut. Mutta rakastan ja harrastan tanssimista, ja siksi saatan näyttää tanssilattialla siltä, kuin menossa olisi jokin soidintanssi. :D Mutta en halua himmailla vain sen takia ettei joku saisi väärää käsitystä. Tanssilattialla haluan vain pitää hauskaa. Ja tämä hauskanpito rajoittuu kuitenkin vain läheiseen tanssimiseen - intiimimpi hiplailu tai pussailu ei kuulu tähän.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Älä tee siitä isoa juttua. Senkun olet ja pidät hauskaa. Itse varattuna käyn likkafrendien kanssa baarissa. tutustun uusiin ihmisiin ja juttelen ja tanssin ihmisten kanssa. Tietysti maalaisjärki mukaan touhuun. En anna ymmärtää jos en ymmärrä antaa. Jos alkaa vaikuttamaan siltä, että toinen alkaa luulla liikoja sanon suoraan että sori nyt hei mutta mulla on mies. En kaipaa täältä mitään seikkailuseuraa. tms mitä nyt sylki suuhun tuo.

Mut main point on se, et jos lähen likkojenkaa juhlii ni äijät on sillon niin sivuosas että harvin edes kiinnostaa niiden seura. Pelkkiä baariapinoita suurinosa.

roselavender
Seuraa 
Liittynyt12.3.2012

Itse ainakin yleensä käyttäydyn tuolla viileällä tavalla koska aivan kuten edelläkin mainittiin että kun pääsee tyttöjen kanssa viihteelle niin miehet ei oikeastaan vähempää vois kiinnostaa :D olen myös huomannu että kun sanoo olevansa varattu niin se ei vielä miehen kiinnostusta välttämätyä viilennä niin sitten tuo kylmästi suhtautuminen on ainoa ratkaisu.Suhteestahan riippuu se mitkä pelisäännöt myös baareiluun on sovittu, meillä ei kyllä puolin eikä toisin hyväksytä tanssimistakaan eikä flirttiä ja siksi vältänkin tuollaisia tilanteita, mutta joka suhde niin erilainen :) kyllä ne sitkeämmätkin tapaukset jossain vaiheessa luovuttavat jos tajuavat ettei muuta ole tulossakaan x)

Vierailija

Hyviä näkökulmia! Ja pitipä muuten sanomani, että oli kiva kuulla myös miehinen mielipide tähän asiaan, Cosmonautti. Toki tyttöjen kanssa baariin lähtiessäni eniten heidän kanssaan vietänkin aikaani. Mutta kun tällä hetkellä nuo kaikki tyttökaverit ovat sinkkuja, niin heitä se miesten katseleminen siellä kiinnostaa, enkä halua heiltä sitä iloa kieltää. :) Aina välillä sitten tulee tilanteita, että esimerkiksi minun ja kaverini kanssa samaan pöytään tulee kaksi jätkää juttelemaan meille. Olisihan se sitten jotenkin vähän kiusallista antaa pakit heti aluksi toiselle, jos hänen kaverinsa tulee hyvin juttuun minun kaverini kanssa. :D

No anyway, yritän olla stressaamatta asiasta liikaa ja ottaa rennosti.

Vierailija

Uusiin ihmisiin tutustuminen on aina mielenkiintoista, joten ei varattuna oleminen saa olla esteenä viattomalle hauskan pidolle :) ja kukapa mies tai nainen ei joskus heittäisi hieman flirttiä, joten en koe sen aiheuttavan ongelmia parisuhteeseen, jos se kestää kohtuullisisa rajoissa. Tuo puhelin numeron ottaminen on toki makuasia.Mutta itse koen että yhtä hyvin sen voi ottaa kun jättää ottamattakin. Koska vaikka sinkkuna olessani olen ottanut jonkun puhelinnumeron niin ei se ole lupaus soittaa. Aina vaan ei kiinnosta edellisen illan baarikaveri seuraavana päivänä selvinpäin...Joten jos voit kertoa kaiken tekemäsi miehellesi niin ei kannata tuntea asiasta minkäänlaista huonoa omaatuntoa :)

Vierailija

Raadon, olen miettinyt ihan samoja asioita, ja olen samalla linjalla asiassa! Rakastan poikaystävääni ja aijon ja tahdon olla hänelle uskollinen, mutta pieni flirtti muiden kanssa silloin tällöin baarissa ei mielestäni ole pahaksi. Naiseuttani hivelee, kun saan positiivista palautetta esimerkiksi ulkonäöstäni tai tanssitaidoistani muiltakin miehiltä kuin poikaystävältäni :) Koska tavallaan poikaystävän tehtävähän on myös toimia tuollaisena kehujana :D
En yleensä paljasta parisuhdestatustani, ellei mies sitä kysy tai ala liian lähenteleväksi. Välillä olen tuntenut omantunnontuskia asiasta, mutta hieno tietää etten ole ainoa :D

Vierailija

Mitä nyt omalle kohdalle sattuneita lähestymisen yrityksiä on niin oon lähinnä vetäytynyt tilanteesta, esim. otettaan lanteelta kiinni --> lähden pois. Ja joillekkin oon ihan sanonut että oon varattu, tosin yks ei siitä välittänyt -.- Onneks käyn baarissa niin harvoin:D

Vierailija

Mie oon kans semmonen et tykkään tutustua uusiin ihmisiin. Ja lähden myös baariin sillä mielellä että tarkoitus on lähteä pitämään hauskaa. Ja hauskaa voi mielestäni pitää miespuolistenkin ihmisten kanssa. Itse en kuitenkaan halua johtaa ketään harhaan. Eli esimerkiksi tanssiessa välimatka niin ettei toinen vahingossakaan kuvittele mitään. Myös juomien tarjoomiset jätän poikaystävälleni. Tai itse olen kuvitellut että miehet tarjoavat juotavaa sellaiselle kenestä ovat kiinnostuneet muutenkin kuin tanssikaverina. Myös tuossa vaihdetaanko numeroita -tilanteessa olen kertonut suoraan olevani varattu. Ja riippuu aika paljon ihmisestä kuin ne on sen ottanu. Osa kääntyy kannoillaan sanomatta sanaakaan ja osa sanoo tyyliin "no en ihmettele" tai muuta läppää ja jatkaa tanssimista mun kanssa :D

Vierailija

Itse teen varsin selväksi jo heti kättelyssä olevani varattu. Mielestäni se on reilua itseäni, kumppaniani ja näitä vieraita miehiä kohtaan. En tanssi vieraiden miesten kanssa, enkä ota juomia vastaan, koska tiedän sen loukkaavan miestäni ja minua loukkasisi jos hän tekisi samoin. Minä ainakin menen baariin pitämään hauskaa omien ystävieni kanssa, en etsimään randomityypeistä juttu/tanssiseuraa.

Vierailija

Otan asiaan nyt toisen näkökulman, nimittäin miehet tekevät ihan samaa - eivät kerro olevansa suhteessa. Eikä siinä ole mitään väärää, jos vain tanssii. Kummallakin on hauskaa sen hetken.
Tanssin yhden hyvännäköisen miehen kanssa opiskelijabileissä ja halusin tietää hänestä enemmän. Ei suostunut millään kertomaan mitään ja vasta kun tarpeeksi painostin, hän sanoi että jossain saattaa olla joku odottamassa häntä... olis pitänyt tajuta. Että olen kyllä kaunis ja nähdään ensi kerralla jossain, mutta tää oli tässä. :D
Vähän harmitti, mutta tuntuu hyvältä, että hän on niin rehti tyttöystävälleen.

Vierailija

Mua ärsytti jossakin vaiheessa hirveästi, kun kukaan ei tahtonut enää jutella sen jälkeen, kun kerroin olevani varattu. Sitten lopetin kertomisen. En mitenkään salaile sitä, eli jos tulee jotenkin puheeksi, niin kerron. Samoin jos alkaa mennä toiselta osapuolelta liian pitkälle, niin kerron. Juomia en ota ellei oikein tuputeta, koska poikaystäväni ei siitä tykkää. Jos tarjoaja tietää, että olen varattu, niin silloin saan kuulemma ottaa, joten otan, mutta harvoinpa näin käy.

Mutta tuo on kyllä ihan totta, että kyllähän tätä tehdään ihan puolin ja toisin. Tiedän, että omakin poikaystäväni on vasta hyvin myöhäisessä vaiheessa kertonut olevansa varattu. En tiedä kuinka usein sitä tekee, mutta on kertonu että on tehnyt. Eikä siinä ole mitään pahaa. Ei minusta valehtelemaan pidä ruveta, eli jos kysytään, niin sit kans kerrotaan. Myöskään mitään numeroita ei vaihdeta tai muuta. Hauskaa saa pitää, mut that's it!

Vierailija

Ariadnelta tuli aika hyvä pointti, miehethän tekee samaa! Mulle on ainakin sattunut vastaan muutama tuollainen tapaus ja osa on jopa yrittänyt käpälöidäkin tanssin lomassa. Fb:stähän se yleensä se totuus on seuraavana päivänä paljastunu jos oon menny kyyläämään, aha sekin oli parisuhteessa. Siks miusta on tullu vähän rennompi tän kertomisen suhteen, kun oon tajunnut ettei muutkaan heti kättelyssä sano, että hei mä seurustelen. Toisaalta en ite ookkaan se, kuka ekaks menee toisen kanssa tanssimaan, mutta silti.

En ite valehtele enkä myöskään salaile seurusteluani, ja kun kihloissakin oon niin mulla on sormus aina sormessa enkä todellakaan piilottele sitä tai mitään. Miusta on ihan okei tanssia miesten kanssa baarissa, kunhan vaan tyyppi on asiallinen. Aika harvoin ne kyllä on, vaan pitää alkaa käpälöimään mitä en kyllä siedä yhtään koska en haluu kosketella tai mitään ketään muuta kun omaa poikaystävää. Jos tanssikamu alkaa käpälöimään niin yleensä siirrän kohteliaasti sen käden vaan pois ja jos jätkällä on pokkaa kokeilla toisen kerran niin ne tanssit on sit kyl tanssittu.

j

Aika sallivia suhteita näyttää ihmisillä olevan... ? Olisiko itsellenne OK, jos esimerkiksi näkisitte poikaystävänne/miehenne tavaroissa vaikkapa paperilapulla toisen naisen numeron...? Kännyynhän se nyt mielummin varmaan tallennettais, mutta tässä nyt näin kärjistettynä asia, siis että saisitte selville että toinen on ottanut vastaan naisten numeroita... ? Itse olisin kyllä aikas loukkaantunut tässä tilanteessa.

Omassa suhteessamme ainakin tanssiminen vieraiden kanssa baarissa on ehdottomasti kielletty. Harvemmin vastakkaisen sukupuolen kanssa tanssiessa se pysyy minään muodollisena, kyllä ne miehet aina tuppaa jonnekkin kiinni käymään jne... 

Itse en myöskään rupea baarissa vieraille miehille juttelemaan, seuraahan ne sieltä useimmin hakevat, siis romanttisessa mielessa, vaikkei seksi heti ekana mielessa oliskaan. Esim porukassa kavereiden kavereille juttelu eriasia.

Pääsääntönä kannattaa pitää se, ettei tee mitään mitä ei halua itsellekkään tehtävän ;) eli ajattele aina toisen kannalta asiaa! Ja mun mielestä turha miettiä sitä loukkaantuuko joku tuntematon tyyppi jos oletkin kylmä tms, onko sillä oikeasti mitään väliä ?? Tärkeämpää ettet loukkaa omaa poikaystävääsi. 

Parempi mennä baariin vaan oman kullan kanssa, jos ei ymmärrä mikä on ok omassa suhteessa ja mikä ei. Tietenkin joka suhteessa omat säännöt, keskustelkaa asiasta!!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat