Liiketalous (tradenomi) + restonomi.

Vierailija

kokemuksia?

Kommentit (2)

Vierailija

Heissan!

Olen itse tämän kevään restonomi, joten kokemusta tuosta opiskelusta on kertynyt. Ala oli minulle alunperin B-suunnitelma, koska yliopiston ovet eivät auenneet. Huono motivaatio, joka johtui lähes totaalisesta kiinnostuksen puutteesta, vaivasi lähes koko opiskeluajan. Meille hehkutettiin opintojen alussa että syventäviä opintoja pystyi vapaasti valitsemaan, mutta totuus oli karumpi. Esimerkiksi kielten opiskelu oli tehty erittäin vaikeaksi, koska ne poikkeuksetta osuivat muiden pakollisten oppituntien päälle. En kuitenkaan ole luovuttajatyyppiä, joten pinnistin itselleni paperit. Vaikka itse opiskelu oli kivullista ja monet kurssit tuntuivat todella ajantäytteeltä ja täysin turhilta (esimerkiksi matkailun vaikutus yhteiskunnassa-kurssilla pintaa vain raapaistiin. Opiskelimme sen sijaan eri tienviittoja lähes koko kurssin), sain kuitenkin työharjoittelun takia todella arvokasta työkokemusta.
Kokemukseni ovat siis hieman ristiriitaisia. Toisaalta opiskelu ja kurssien sisältö tuntuivat todella turhauttavilta, koska emme pureutuneet mihinkään asiaan tarpeeksi syvälle. Työharjoittelut kuitenkin olivat kultaakin arvokkaampia.
Jos tarkoitit kysymykselläsi sekä tradenomiksi ja restonomiksi lukemista, suosittelen että valitset jomman kumman. Ainakin meidän kurssimme olivat todella lähellä liiketalouden opiskelijoiden kurssisuunnitelmia, ja olimme itse asiassa monilla samoilla kursseilla. Erot meidän amk:ssa näiden kahden välillä ovat siis melko pieniä.

Erika88
Seuraa 
Liittynyt29.6.2009

Mulla taas on kokemusta tuolta tradenomipuolelta. Valmistuin tradenomiksi vuonna 2010, suuntautumisvaihtoehtona mulla oli yritysviestintä. Selvitin opinnot 2,5 vuodessa.

Meillä oli ihan kivasti vapaavalintaisia opintoja, joista sai valita oman mielenkiinnon / taidon mukaan. Jotkut kurssit, jotka oli pakollisia, tuntui ihan turhilta ja epäkiinnostavilta. En ole varma, onko kaikissa ammattikorkeakouluissa kuitenkaan täysin samoja kursseja. Ja jos on, kurssien sisällöt voi silti vaihdella.

Jotkut opettajat ei olleet kauhean ammattitaitoisia, mutta onneksi osa oli ihan loistavia.

Työharjoittelujaksoista en saanut itse juuri mitään irti, mutta joillekin siitä voi olla hyötyä, samoin opinnäytetyöstä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat