Ehkäisypillerit

Vierailija

Itse kun olen ylistressaaja ja panikoin kaikesta ni haluaisin vaan kysellä yleistä käytäntöä ehkäisypillereistä. Itse olen jo jonkin aikaa käyttänyt pillereitä ja mietin, että kuinka tarkkaan ihmiset niitä yleisesti syö? Itsellä pillerin ottamis aika voi heitellä eri päivinä n. kolmella tunnilla (klo:10-13). Onko näin pienellä heitolla vielä vaikutusta pillereien ehkäisytehoon?

Kiitos jos jaksatte vastailla :)

Kommentit (5)

Vierailija

Minä olen syönyt pillereitä kohta viisi vuotta. Yleensä otan pillerin illalla seitsemän ja kahdeksan välillä, mutta joskus ulos lähtiessäni unohdan ja saatan ottaa vasta kotiin palatessa - milloin iltayhdeksältä, milloin kahdelta aamuyöllä. Noinkin pitkistä unohduksista huolimatta en ole kertaakaan tullut raskaaksi. Yleensähän se on se 12 tuntia ennen kuin teho alkaa merkittävästi heikentyä. Ainakaan tuoteselosteissa ei kehoteta lisäehkäisyn käyttämiseen noin lyhyiden unohdusten kohdalla.

Vierailija

Ite oon käyttäny Yazeja kohta puolitoista vuotta, nyt näin lukuloman jälkeen kotona ollessa otan pillerin klo 10 aikoihin, koulussa käydessä otin kasin maissa. Viikonloppuisin otan siinä 11-13 aikoihin, enkä näistä heitoista huolimatta ole tullut raskaaksi.
Mielestäni ainakin näiden Yazien käyttöohjeissa lukee, että vasta yli 12h unohdus alkaa vaikuttaa tehoon.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Söin 4 vuotta sitten 5vuotta putkeen pillereitä. Välillä pääsivät unohtumanakin. Onneksi ei vahinkoja sattunut. Vaihdoin kapseliin. Muutenkin nuo pillerit alkoivat vaikuttaa negatiivisest maksaani. Lääkärikin suositteli lopulta, että parempi olla hetki ilman mitään ehkäisyä. Kapselikaan ei sopinut joten olin sen vuoden ilman mitään.. ja nykyään sit rengas. ihan hyvin skulannu, ei sivuvaikutuksia whatsoever.
Että kyllä sitä kannattaa miettiä se itselleen sopiva vaihtoehto niin ei tartte pähkäillä. Nykyään kun niitäkin on monenlaisia.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat