Miten laiskuudesta eroon?

Vierailija

Oon siis ihan tavattoman laiska oikeesti.. Oon vähän aina ollu. Uskon et se johtuu siitä ettei minulla ole koskaan ollut vanhempaa joka on käynyt päivittäis töissä. Äitini oli sossupummi ja väänsi mukuloita aina vaan lisää(olen siis esikoinen). Sekä isäni oli jatkuvasti työtön.

En jaksa tehdä mitään eikä kyse ole nyt mistään masennuksesta vaan ihan viitsimisestä.. Koti kamalassa kunnossa ja opiskelut retuperällä.. Töitä pitäisi etsiä, mutta eihän sitäkään jaksa! Silloin tällöin tulee niitä hetkiä et saan itseäni niskasta kiinni mutta usein homma lopahtaa taas! Sekä jännitän kamalasti uusia tilanteita että voi olla senkin takia et into menee.

Ihannekuva itsestäni olisi että olisin skarppi ja reipas tyttö. Osaisin toimia uusissa ja sekä hieman stressaavissatilanteissa, enkä juoksisi niitä karkuun!

Joten kysymys kuuluu, että miten saa ottettua itseä niskasta kiinni? Ja tekin voitte kertoa omasta laiskuudestanne :D

Kommentit (2)

Vierailija

minulla on täysin sama ongelma! Mutta kärsin ilmeisesti sosiaalisten tilanteiden pelosta, olen kärsinyt siitä jo seitsemän vuotta. Lääkäriin meno,koulun käynti, yleensäkkin asioiden hoitaminen tuntuu ylipääsemättömän hankalalta. Jos haluan varata hammaslääkäriajan, minun pitää suunnitella sitä viikko etukäteen ennen kuin voin tehdä puhelinsoiton. Tästä stressaantuu jatkuvasti ja tulee saamaton olo. Mutta mikä tahansa toiminta, joka kohottaa itsetuntoa, auttaa. Liikunta, harrastaminen, motivoivien biisien kuuntelu tai leffojen katselu esim on minua auttanut. Lääkitystä en ole koskaan edes harkinnut, koska niihin jää pahasti koukkuun.
Kun olet saanut yhden asian tehtyä (siivottua kämpän, käytyä työkkärissä jne..) niin siitä saa puhtia laittaa muutkin asiat kuntoon. Ja aseta itsellesi motivaatiota, kun olet saanut hommat hoidettua, sinulle tulee niiiiin hyvä olo! Plussana voit ostaa vaikka uudet kengät :)

Vierailija

Minä ymmärsin vasta 20-vuoden ikäisenä, että kärsin jännitys- ja paniikkihäiriöstä, jonka vuoksi myös koulu on ollut retuperällä suurinpiirtein koko elämäni. Nyt olen saanut apua ongelmaani jonkin verran, mutta silti aamuisin tuntuu aivan tajuttoman vaikealta lähteä kouluun.

Olen saanut iltatöitä siivoojana ja sinne meneminen ei koskaan tuota minkäänlaisia ongelmia. Mielestäni työ on jopa kivaa, kun saa yksin siivoilla toimistoja.

Kannattaa käydä varmuuden vuoksi tarkistuttamassa hemoglobiini (veren rauta-arvo), koska jos se on matala sinulla voi olla anemia. Ihmettelin yksi kevät kun väsytti kokoajan eikä ikinä jaksanut tehdä mitään ja mullahan oli tosi alhainen hemoglobiini. Kun söin rautakuurin niin tuntui että uusi elämä alkoi! : )

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat