Rahankäyttö (opiskelijat?)

Vierailija

Tää nyt on tämmönen vähän ehkä voisko sanoa tyhmä ongelma, mutta ongelma tämäkin. Olen opiskelija ja rahaa OLI niin että toimeen hyvin tulin. Kuitenkin olen viihtynyt paljon ulkona kahviloissa ja ravintoloissa joissa rahaa on kulunut kiitettävästi niin ruokaan kuin juomaankin. Vaatteitakin olen liikaakin ostanut. Kun on nää kaikki kortit, mm pankkikortti, visat ym niin ei tuu enää itellä näköjäänkää ajateltuu samalla tavalla kun että olis käteisellä, koska eihän sitä korttii tarvii tyyliin ku vilauttaa nii tililtä menee rahaa. Ravintoloissakun tulee istuttuu, kun ei täällä muitakaan ns hengauspaikkoja ole missä jo aikuinen nuorinainen pystyisi aikaansa viettämään ystävien kanssa niin niihin tulee ajauduttua ja aina se on pakko ostaa jotain. Vaatteiden kanssa tulee sama ongelma kun tulee että pakko tuo on saada! Yritän päästä pahasta tavastani eroon mutta miten? Tuntuu olevan niin hirveän vaikeaa.. Siks tarvitsisin apua ja vinkkejä esim onko muita paikkoja, tai mikä olis vaihtoehtoinen asia/paikka nykyiselle. Jos vaikka siulla on kokemusta vastaavasta tilanteesta tai osaat ja haluat muuten auttaa niin Otan iloiten kaiken avun ja kommentit vastaan! :)

Kommentit (6)

Vierailija

Tuttu ongelma minullekin rahojen "katoaminen", kun muutin jo lukion toisella luokalla pois kotoa, enkä alle 20-vuotiaana saanut silloin edes mitään opintorahaa, asumislisän vain. Töissä käymälläkin kuukausituloni olivat pieniä, vuokran jälkeen jäi pari sataa kaikkeen muuhun. Ei auttanut muuta kuin todeta, että tilanne on tämä, ja jättää juurikin nuo ravintolakäynnit/kahviloissa istuskelemiset vähemmälle. Totta kai niissäkin tuli kuitenkin käytyä, mutta kahviloissa kehtaa kyllä hyvinkin pitkään istua yhden kahvi-/teekupillisen ääressä :P Ja miksei sitä aikaa voisi välillä viettää ystävien kanssa jonkun kotonakin.