Poikaystäväni ex haluaa yhtäkkiä olla hänen kanssaan "ystäviä"(?)

Vierailija

Vähän taustaa:

Olemme olleet poikaystäväni kanssa yhdessä 4,5 vuotta onnellisissa merkeissä ja asuneet yhdessä jo vuosia. Olemme kumpikin yhtä mieltä siitä, että haluamme naimisiin ja lapsia yhdessä. Kaikki on suhteemme aikana sujunut todella hyvin. Kerran poikaystäväni tosin epäili minua pettämisestä, mutta ymmärsi lopulta, että hänen päätelmänsä olivat täysin tuulesta temmattuja. Tämän episodin jälkeen olemme vain lähentyneet entisestään, ja meillä menee hyvin (tuosta pettämisepäilystä on nyt jo useampi vuosi).

Pari päivää sitten minulle tuli kuitenkin yhtäkkiä kummallinen olo. Tuntui, että on jotain, mitä poikaystävä ei kerro minulle. Häpeän tätä suuresti, mutta kävin hänen tekstiviestejään läpi hänen tietämättään (uskottelin itselleni, että koska poikaystäväni teki silloin muutama vuosi sitten niin myös minulle, ei se olisi kauhean paha juttu, vaikka totta kai se on). Joka tapauksessa, löysin jotain hieman epäilyttävää. 28.3. oli hänen entinen tyttöystävänsä laittanut hänelle viestin, jossa luki jotain, tyyliin: "Hei, toivottavasti jakselet hyvin. Asun nyt täällä samassa kaupungissa kuin sinä, ja minusta olisi kiva, jos voisimme taas olla ystäviä. Ymmärrän, jos et halua tätä, mutta ajattelin edes kysyä."

Poikaystäväni ja hänen exänsä seurustelivat useampia vuosia teini-ikäisinä ja yliopistossa. Poikaystäväni on paljastanut minulle, että tyttö oli hänen ensirakkautensa, ja että he todella ymmärsivät ja rakastivat toisiaan. Tyttö särki poikaystäväni sydämen pettämällä häntä jonkun miehen kanssa, ja salaili asiaa siihen asti, kunnes poikaystäväni lopulta sai selville, ja erohan siitä tuli. Poikaystäväni ja varsinkin hänen äitinsä ovat olleet todella avoimia minulle sen suhteen, kuinka heikoilla poikaystäväni oli heidän suhteensa päättymisen jälkeen. Poikaystäväni ei ollut syönyt tai nukkunut, itkenyt vain. Hänen äitinsä piti koko ajan olla hänen kanssaan ja pitää häntä melkein kädestä, ettei hän tekisi mitään typerää. Poikaystäväni onkin tunnustanut, ettei tuon eron jälkeen ole ollut entisensä, eikä välttämättä koskaan ole. Eli heidän eronsa on vaikuttanut häneen todella, todella vahvasti. Poikaystäväni sanoi kuitenkin minulle, että hän on nyt antanut tytölle anteeksi, ja ymmärtää, miksi hän petti. Poikaystäväni sanoi myös, että tyttö tietää, että olemme yhdessä ja että hän rakastaa minua. Poikaystävälläni ei ole ollut muita vakavia seurustelusuhteita, paitsi tämän tytön kanssa ja minun kanssani. En ole tätä aiemmin tuntenut itseäni uhatuksi, vaikka tyttö onkin välillä kännissä tekstaillut poikaystävälleni ja ehdottanut tapaamista kahvin/tuopin merkeissä, sillä poikaystäväni on aina näyttänyt minulle viestit, eikä ole vastannut niihin joko mitään, tai sitten jotain: "Taisit olla humalassa kun lähetit tuon viestin eilen, heh heh." Ja tuo tekstailukin on ollut todella harvinaista, eivätkä he olet ole olleet muutoin missään väleissä eronsa jälkeen.

Poikaystäväni ei ollut kai vastannut tuohon 28.3. lähetettyyn viestiin mitään, sillä joitakin päiviä sitten tyttö oli tekstannut hänelle uudestaan. Hän kysyi, oliko poikaystäväni saanut hänen aiemmin lähettämänsä viestin, ja ehdotti tapaamista oluen merkeissä. Poikaystäväni oli vastannut takaisin, että hän oli unohtanut tytön tekstiviestin täysin, ja kertoi, että hänen ainoa vapaapäivänsä tällä viikolla on ti 10.4. ja kysyi, kävisikö tytölle silloin. Tyttö vastasi, että pääsee töistä klo 17.30 tuona päivänä, ja ehdotti, että he voisivat sen jälkeen mennä oluelle. Poikaystäväni sanoi kyllä, ja viimeisin viesti on sunnuntailta 8.4. jossa tyttö kysyy poikaystäväni mielipidettä paikasta, johon he voisivat mennä. He ovat siis nyt sopineet treffit.

Poikaystäväni ei ole inahtanutkaan minulle näistä tekstiviesteistä, joka on tehnyt olostani aivan kamalan. Toisaalta tunnen kamalaa syyllisyyttä siitä, että olen lukenut hänen viestejään, mutta toisaalta minua raivostuttaa, kuinka hän voi suunnitella selkäni takana tapaavansa exänsä edes kertomatta siitä minulle. Tytön ensimmäinen viesti on tosiaan parin viikon takaa, joten mahdollisuuksia on ainakin ollut!

Totta kai tuo, että poikaystäväni ei ole kertonut minulle mitään siitä, että hänen exänsä asuu nyt samassa kaupungissa kuin me, ja että he ovat sopineet treffit, herättää minussa todella pahoja epäilyksiä. Tavallaan luulen, että tyttö haluaa vain paikata välejään poikaystäväni kanssa (tiedän, että hän katuu pettämistään todella paljon, ja on ollut uudessa suhteessaan, jonka aloitti sen "toisen miehen" kanssa, hirveän onneton) ja jotenkin hyvitellä, mitä on tehnyt, mutta tavallaan minua epäilyttää, että häntä on alkanut vanha suola janottaa, ja että hänellä tai poikaystävälläni on vielä tunteita toisiaan kohtaan.

En halunnut lähteä pelaamaan mitään pelejä, mutta parina viime päivänä olen vain toivonut niin kovasti, että poikaystäväni olisi oma-aloitteisesti kertonut minulle exänsä tekstareista, että en ole ottanut asiaa esiin. Sydäntäni särkee, että poikaystäväni jatkaa elämäänsä normaaliin tahtiin ja halailee ja pussailee minua, samalla pitäen sisällään tätä salaisuutta. Olin niin varma, että poikaystäväni olisi jo tähän mennessä maininnut minulle noista tekstareista, vaan ei ole. Olen kauhean pettynyt. Tämä ei ole yhtään hänen tapaistaan!

Äsken ennen nukkumaanmenoa ajattelin kokeilla kepillä jäätä. Sanoin poikaystävälleni, että kun hänellä on tiistaina vapaapäivä, niin haluaisiko hän tehdä jotain. Poikaystäväni kuulosti yllättyneeltä, ja sanoi, että enkös minä ole tiistaina töissä. Sanoin, että ei siltä näytä. Kysyin, voisimmeko tehdä jotain illalla, vaikka mennä leffaan. Hän kuulosti vähän hermostuneelta ja sanoi, ettei halua ajatella sitä vielä, koska on hänen ainoa vapaapäivänsä pitkiin aikoihin. Sanoin, että juu juu, mutta olisi silti kiva tehdä jotain yhdessä illalla, kun kerrankin meillä olisi yhteinen vapaapäivä. Hän mutisi että no niin olisi, tehdään vain, ja sanoi, että on vaipumassa uneen, joten voisimme puhua siitä myöhemmin. Annoin asian olla ja poikaystäväni nukkuu nyt. Hän ei siis vieläkään kertonut minulle suunnitelmistaan! En voi uskoa tätä. Nähtäväksi jää, mitä tapahtuu huomenna ja tiistaina... Pelottaa ja ahdistaa hirveästi.

Voisitteko jakaa ajatuksiani kanssanne? Mitä tekisitte minun tilanteessani? Paljastanko poikaystävälleni, että tiedän, mitä on meneillään, vai odotanko tiistaihin ja katson, mitä tapahtuu? Tiedän kyllä, että jos kerron poikaystävälleni lukeneensa hänen viestejään, hänellä on aihetta olla vihainen, ja koko tämä tyttöystävälle tekstailujupakka voi jäädä täysin sen riidan varjoon, eikä tule käsiteltyä, koska silloin minusta tehdään se "bad guy". Mitä mieltä olette?

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Voi olla että antaisin poikaystävän mennä tiistaina sinne tapaamaan exäänsä ja ottaisin asian esille keskiviikkona kysymällä kenen kanssa oli tiistaina (ellei sitten kerro kenen kanssa on menossa) ja sitten jos ei kerro totuutta niin kertoisin että tiedän kenen kanssa hän aikaansa vietti silloin, jos et halua sanoa mistä tiedät niin voit sanoa että tuttu näki hänet baarissa (siis jos tulee kotiin humalassa niin voit ainakin sanoa). Pyytäisin kunnon selitystä tolle asialle

Vierailija

Kiitos vastauksestasi. Todella hyvä idea! Seuraan varmasti ohjeitasi, ellei poikaystäväni ole avautunut minulle aiheesta siihen mennessä. Kiitos vielä kerran!

Vierailija

Itseasiassa vaikuttaa nyt näin sivusta kuulleela aika pahalta tapaukselta. Mielummin otat asian esiin ennnekun ehtii vahinkoja sattumaan.

Vierailija

Ai tarkoitatko, että sanoisin poikaystävälleni suoraan, että tiedän, mitä on meneillään vaikka tänä iltana? Ja tunnustaisinko, että tiedän, että olen lukenut hänen viestejään? Luulen, että hän tulee suuttumaan tuosta todella paljon, ja voi ihan aiheesta syyttää myös minua luottamuksensa pettämisestä, kun olen tonkinut hänen henkilökohtaisia viestejään.

t. ketjun aloittaja

Vierailija

Poikaystäväsi selvästikin salailee sinulta jotain. Vakaan parisuhteen ykkösasia on täydellinen luottamus. Tuollaisessa tilanteessa hänellä ei ole mitään oikeutta suuttua siitä, että olet hänen viestejään lukenut, jos hän itse valehtelee tai välttelee kertomasta eksänsä tapaamisesta. Nimittäin jos hän aikoo tavata eksänsä vain ihan kaverina, miksi se pitää salata? Jos taas hän on ehkä ajatellut jollain tavalla pettävänsä sinua, silloinhan hän on itse jo syyllinen.

Minulla ja miehelläni on ollut jotakin samantapaista, joskaan kyse ei ollut hänen eksästään mutta toisesta naisesta kuitenkin. Minä luin hänen viestejään, pidin sen salassa ja ahdistuin monen kuukauden ajan, ja sitten kerran näin hänen puhuvan fb:ssä taas tämän kyseisen naisen kanssa. Sain käytännössä paniikkikohtauksen ja mieheni hätääntyi, mikä minulle tuli. Kerroin koko jutun ja hän vannoi, että hän rakastaa vain minua ja että saisin lukea vaikka kaikki hänen viestinsä, jos se palauttaisi luottamukseni häneen. Kyse oli siis lopulta kuitenkin vain minun ylireagoinnistani, mutta kyllä hänkin oli vähän tyhmästi käyttäytynyt lähettäessään niin flirttaavan sävyisiä viestejä toiselle naiselle.

Minä hoitaisin tuon samalla tavalla kuten ensimmäinen vastaaja ehdotti. Se on kuitenkin poikaystäväsi vastuulla "estää vahinkoa tapahtumasta", ei sinun. Jos hän ei siihen pysty, hän ei totta vie ole sinun arvoisesi. Ikäväähän se on, jos hän ehtii pettää, mutta luulen, että jos paljastat jo tänään tietäväsi hänen aikeistaan, hän saa yliotteen riidassa eikä itse asia tule välttämättä selvitetyksi. Hän saattaa kiistää kaiken ja syytellä sinua vainoharhaiseksi. Sen sijaan, jos pamautat asian hänelle vasta tuon tapaamisen jälkeen, sinulla on paremmat "todisteet" hänen epärehellisyydestään. Silloin hänellä olisi parasta olla hyvä selitys valmiina.

On mahdollista (ja toivon että asia teidän tapauksessa on näin), että poikaystäväsi kenties onkin vilpittömin mielin liikenteessä, mutta hän ei vain jostain syystä uskalla kertoa sinulle. Pelkääkö hän ehkä että suuttuisit joka tapauksessa eksän tapaamisesta? Ehdottomasti teidän pitää asia selvittää, vaikkei hänellä olisikaan ollut aikomusta pettää. Voit sanoa hänelle, että hän saa kyllä vapaasti kaverina tavata ketä haluaa, niin miespuolisia kuin naispuolisiakin ystäviä. Mutta se, että hän jättää asian kertomatta, saa vain hänet itsensä näyttämään syylliseltä. Kuka tahansa pitäisi sitä epäilyttävämpänä kuin sitä että avoimesti sanoo, ketä aikoo tavata.

Vierailija

No etkö itsekkin juuri sanonut että on sinun viestejäsi tonkinut.

Suhde perustuu luottamukseen, jolloin mielestäni saa lukea sähköpostit sun muut tekstiviestit. Sehän tarkoittaa vain että välittää, rakastaa ja että on pelko siitä että voi toisen menettää. Esim. Edelisessä suhteessani sain aina lukea tekstiviestit tyttöystältäni ja hän sai lukea minun ihan ilman kysymättäki.

Kumpi on loppujen lopuksi pahempi? A. Keskustelu asiasta. mahd. riita. vai B. Vahinko joka voi tapahtuja, ja jonka oisit voinut estää.

Mutta tämä on vain mielipiteeni ja oma näkökulmani.

t. mies

Vierailija

Todella hyvin sanottu, kiitos paljon ylläolevasta kommentistasi. Taidan todellakin tehdä niin, että odotan siihen saakka, että heidän treffinsä ovat ohi. Voihan nimittäin olla, että asia on jo selvinnyt siihen mennessä, tai jos ei ole, niin sitten tosiaan pystyisin varmasti hänelle osoittamaan, että hän on ollut epärehellinen.

Luulen itsekin, että poikaystävä ei uskalla kertoa minulle heidän tapaamisestaan. En jotenkin jaksa uskoa että hän on menossa pettämään. Eiköhän niissä tekstiviesteissä silloin olisi ollut ainakin vähän erilainen sävy. Täytyy muistaa, että poikaystäväni on vuosien ajan joka kerta, paitsi nyt, jättänyt eksän tapaamispyytelyt huomiotta. Siksi en jaksakaan uskoa, että hän yhtäkkiä olisi kehittänyt jostain palavat tunteet eksää kohtaan, kun he eivät ole toisiaan tavanneet tai olleet yhteyksissä. Mutta totta kai tuo salailu epäilyttää. Olen yrittänyt laittaa itseäni poikaystäväni kenkiin - siis kuvitella, että jos oma eksäni alkaisi ehdotella tapaamista, miten helppoa siitä olisi kertoa poikaystävälle - ja tulin lopputulokseen, että ei kovinkaan helppoa...

Pitäisikö minun yrittää avata keskustelua vaikka sanomalla, että näin sattumalta Facebookissa, että hänen eksänsä on muuttanut samaan kaupunkiin kanssamme, ja että tiesikö hän jo tästä? Vai jätänkö kaikki nämä jutut nyt siihen asti, kunnes heidän tapaamisensa on ohi?

Olen muuten sitäkin jo miettinyt, että mitä, jos he peruvat tapaamisensa? On hyvin mahdollista, että poikaystäväni jänistää (eksän en usko jänistävän). Mitä silloin teen? En voi elää tämän asian kanssa koko loppueläämäni sanomatta siitä mitään, ja varmasti tulisi hinku taas lukea toisen viestejä selvittääkseen, onko uutta tapaamista suunniteltu.

Vierailija

mies, kiitos kommentistasi. Kivasti antoi näkökulmaa asiaan. Oletko siis reippaasti sitä mieltä, että kerron poikaystävälle rehellisesti, mitä olen saanut selville ja miten, jo heti tänään? Ja että myöntäisin tekstiviestien tutkimiset? Täytyy vielä sanoa, että silloin, kun hän itse luki viestejäni salaa, niin suutuin kyllä siitä todella paljon, vaikka mitään salattavaa ei ollutkaan. Koin, että hän oli kaikonnut yksityiselämääni. Että onko minulla mitään perusteita väittää miehelle, että oli täysin oikeutettua minulta lukea hänen viestinsä, kun hän kerran tietää, että en sitä itse periaatteesta hyväksy?

Tavallaan minua pelottaa alkaa keskustella koko aiheesta, koska pelkään, että vaikka hänen ja eksänsä välillä ei olisikaan yhtään mitään ja poikaystäväni tunnustaa teon, päädymme silti eroamaan. Tunnen poikaystäväni ajattelutavan, ja hän luultavasti ajattelisi, että suhde on nyt sitten mennyt pilalle eikä voi olla entisensä, kun hän on ollut epärehellinen, vaikka antaisinkin hänelle anteeksi. Onko tämä ihan tuulesta temmattua?

Vierailija

No olisi aika ilmiselvää että olet kattonut poikkiksesi viestejä, jos yht äkkiä mainiset, hänen eksänsä muuttaneen, samaan kaupunkiin.

Voi myös olla, että kyseessä on eksä niin se dramatisoi tilannetta, mutta mielestäni olisi hyvä tietää aikeet? Esim. ajattele siltä kantilta, että tapaisit eksäsi vuosien jälkeen, niin pitäisikö sinun ihan oikeasti salailla sitä? Mielestäni ei ole mitään salailtavaa, ellei ole takaa-ajatuksia.

MUTTA en tiedä minkälainen poikkiksesi/suhteenne on niin tämä on vain minun näkökulmani, koska henkilökohtaisesti omissa suhteissani ollaan oltu hyvin avoimia.

Kun kyseessä on ensirakkaus ja ero oli vaikea. Tunteet ovat potenssiin kymmenen.
On myös aika outoa, että ennen ei ole halunnut tavata (minä en tapaisi enään koskaan, jos nainen olisi pettänyt minua) mutta nyt yhtäkkiä sopiiki. Exä on voinu kato alitajuntaisesti manipuloida, kysymällä tätä monesti ulos. Jolloin eksällesi on voinut tulla ''Mitä jos?'' fiilis, mutta tuskin tämäkään jos teillä on kaikki hyvin suhteessa.

Tämä kaikki on loppujen lopuksi spekulaatiota, sekä tulee olemaan kunnes kysyt häneltä itse.

Vierailija

Kiitos ylläolevasta viestistäsi. Puhut asiaa. Mutta kun sanot, että kaikki on spekulaatiota, kunnes kysyn poikaystävältäni itse, niin miten minun pitäisi tehdä se? Myöntää vain suoraan tänään, että olen katsonut läpi ne tekstiviestit, ja mietin, minkä takia hän on järjestänyt tapaamisen eksänsä kanssa selkäni takana?

t. ketjun aloittaja

Vierailija

Lainaus:

Pitäisikö minun yrittää avata keskustelua vaikka sanomalla, että näin sattumalta Facebookissa, että hänen eksänsä on muuttanut samaan kaupunkiin kanssamme, ja että tiesikö hän jo tästä? Vai jätänkö kaikki nämä jutut nyt siihen asti, kunnes heidän tapaamisensa on ohi?

Olen muuten sitäkin jo miettinyt, että mitä, jos he peruvat tapaamisensa? On hyvin mahdollista, että poikaystäväni jänistää (eksän en usko jänistävän). Mitä silloin teen? En voi elää tämän asian kanssa koko loppueläämäni sanomatta siitä mitään, ja varmasti tulisi hinku taas lukea toisen viestejä selvittääkseen, onko uutta tapaamista suunniteltu.

Minä ehkä alkaisin kysellä vasta sen tapaamisen jälkeen. Juurikin tuolla lailla voisit kokeilla heittää, ja siinäpähän ainakin saat selville, vastaako hän rehellisesti. Jos peruvat tapaamisen, ottaisin asian puheeksi silti. Tiedän, millaista tuskaa on koko ajan mielessään epäillä pahinta. Siksi on parasta puhua suoraan. Niin minä tein omassa tilanteessamme. Tunnustin ja pyysin anteeksi että olen loukannut hänen yksityisyyttään ja samalla kerroin, että minusta on epäilyttävää, että hän ei voi rehellisesti sanoa, kenen kanssa on missäkin. Ja toisaalta kuten tähän jo joku mies ehti vastata, ei kai vakaassa parisuhteessa pitäisi olla mitään niin salaisia viestejä, ettei toinen saisi nähdä. Toki jonkinlainen yksityisyys on oltava, mutta periaatteessa jos kummallakaan ei ole mitään salattavaa, ei pienestä tirkistelystä saisi myöskään muodostua isoa ongelmaa.

Vierailija

Lainaus:

mies, kiitos kommentistasi. Kivasti antoi näkökulmaa asiaan. Oletko siis reippaasti sitä mieltä, että kerron poikaystävälle rehellisesti, mitä olen saanut selville ja miten, jo heti tänään? Ja että myöntäisin tekstiviestien tutkimiset? Täytyy vielä sanoa, että silloin, kun hän itse luki viestejäni salaa, niin suutuin kyllä siitä todella paljon, vaikka mitään salattavaa ei ollutkaan. Koin, että hän oli kaikonnut yksityiselämääni. Että onko minulla mitään perusteita väittää miehelle, että oli täysin oikeutettua minulta lukea hänen viestinsä, kun hän kerran tietää, että en sitä itse periaatteesta hyväksy?

Tavallaan minua pelottaa alkaa keskustella koko aiheesta, koska pelkään, että vaikka hänen ja eksänsä välillä ei olisikaan yhtään mitään ja poikaystäväni tunnustaa teon, päädymme silti eroamaan. Tunnen poikaystäväni ajattelutavan, ja hän luultavasti ajattelisi, että suhde on nyt sitten mennyt pilalle eikä voi olla entisensä, kun hän on ollut epärehellinen, vaikka antaisinkin hänelle anteeksi. Onko tämä ihan tuulesta temmattua?

Itse ajattelen kun pitkään ollaan oltu suhteessa.

Kaikesta on voitava puhua. Olette yksi Ying ja Yang, jaatte kaiken. Teette toisistanne kokonaisia. Ei salaisuuksia, just love. Sekä periaate mikä on sun on myös mun. Mielestäni tällä ''laudalla'' suhteen pitäisi olla, jos lapset ja happily ever after on ollut jo suunitteilla.

Miksi eroaisitte? 4vuotta on hyvin pitkä aika näistä asioista pitäisi pystyä puhumaan, ellette pysty niin on aika ruveta oppimaan.

Sekä voin sanoa jo nyt suoraan, kun puhut hänelle ette eroa tämä vain ajan kanssa vahvistaa sitä luottamusta ja teidän välistä sidettäne/symbioosia.

Ota vaikka viinilasillinen tai kaksi ennen, kun puhut asiasta.

MUTTA edelleenkin on hyvin vaikea auttaa tai antaa 100% correct tietoa, kun en tunne teitä henk.kohtaisesti.

Vierailija

Lainaus:

Kaikesta on voitava puhua. Olette yksi Ying ja Yang, jaatte kaiken. Teette toisistanne kokonaisia. Ei salaisuuksia, just love. Sekä periaate mikä on sun on myös mun. Mielestäni tällä ''laudalla'' suhteen pitäisi olla, jos lapset ja happily ever after on ollut jo suunitteilla.

Miksi eroaisitte? 4vuotta on hyvin pitkä aika näistä asioista pitäisi pystyä puhumaan, ellette pysty niin on aika ruveta oppimaan.

Sekä voin sanoa jo nyt suoraan, kun puhut hänelle ette eroa tämä vain ajan kanssa vahvistaa sitä luottamusta ja teidän välistä sidettäne/symbioosia.

Ja tää oli muuten hirveän hyvin sanottu! Näinhän sen pitäisi mennä.

Vierailija
raadon

mm ku oon tämmönen symppis, tuleva shakespeare sekä entinen casanova, niin lähtisiksä reffeille

Vierailija
raadon

Totta, hyvin sanottu, ja olen samaa mieltä. Sen takia minulle tämä niin täytenä shokkina tulikin, kun olen ajatellut vilpittömästi, että voimme puhua mistä vain, ja sitten paljastuu, että toinen on laitellut viestejä selän takana. En ole koskaan aiemmin tuntenut suhteessamme tällaista epävarmuutta. Tuntuu, että en ole varautunut tai tiedä yhtään, miten reagoida tähän, ja siksi kyselenkin teiltä muilta neuvoja.

Mutta siis sekä "mies" että "raadon", haluan vielä varmistaa, oletteko kummatkin sitä mieltä, että tämä rehellinen keskustelu käydään, mutta vasta huomenna treffien jälkeen? Vai onko jompi kumpi teistä sitä mieltä, että avaan heti keskustelun, kun mies tulee tänään töistä kotiin?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat