Me kiinteyttäjät!

Vierailija

Arvaan, että joku muukin tavoittelee rantakuntoa/ihan yleisesti parempaa ulkonäköä. Haluaisin kuulla teidän "laihdutussuunnitelmia" (olipas tönkkö sana), mitä haluatte kiinteyttää, miksi ja miten paljon. Toivottavasti täällä voitais yhdessä tsempata toisiamme! :)

Itse oon muuten hoikka ja pienikokoinen/siro, mutta kaikki rasva kertyy yläkroppaan/keskivartaloon, joten niitä haluaisin muokata. Siis selän, vatsan ja käsivarret haluaisin pienemmäksi. Lisäksi mulla on pieni kaksari jota inhoon, joten sen haluaisin laihduttaa. Tavotepainoo ei oo, tavotteena vaan parempi ulkonäkö.

Tein ittelleni sellasen jumppaohjelman, mitä oon nyt tehnyt 3na päivänä. Aion tehdä sen joka aamu. Se ei oo mikään hullu reeni, ei tuu kauhee hiki, mutta kyllä ainakin vatsa- ja selkäliikkeissä tekee tiukkaa. Toivon, että siitä olis keskivartalolle hyötyä. Lisäsin "jumppaohjelmaan" myös kasvojumppaa, jolla toivottavasti sais niitäkin kiinteytettyä.

Lisäks lenkkeilen n. 5-10 km lenkkejä, yleensä hölkkää/kävelyä. Lenkit on jäänyt aika vähiin, mutta nyt kevään tullessa pyrin lenkkeilemään n. 4-5 kert viikossa tai jopa useammin. Käyn jumpalla, mutta tällä hetkellä aika harvoin, siis ihan muutaman kerran viikossa.

Haluaisin vaan hoikistua, en niinkään saada lihasta (mikä olisi tietysti parempi). En oo vielä oppinut nauttimaan varsinkaan käsipainoharjotuksista tai esim. body pump tyylisestä jumpasta. En tiedä miksi, se vaan ei tunnu hauskalta. Toisaalta juuri sellaisesta olisi varmasti eniten hyötyä. Mutta no can do kun on tällänen nautiskelija...

Koitan syödä terveellisesti ja USEIN ja lisätä enemmän hedelmien ja kasvisten määrää. Toivon, että näin lähtis rasvaa ja kehonkuva muuttuisi paremmaksi!

Miltä kuulostaa? Pitäisikö ottaa vielä kovemmat keinot käyttöön vai kuulostaako tuo tehokkaalta?

Olis kiva kuulla teidän muidenkin kokemuksia tai ihan muuten vaan jutustella laihduttamisesta.

Kiitän

Kommentit (1)

Vierailija

Itse en mitenkää erityisemmin ajatellu treenailla, että pääsisin rantakuntoon, olen nimittäin luonnostaan melko hoikka, ettei sellaiseen yleensä ole ollut tarvetta. Suunnitelmissa olisi kuitenkin vatsalihaksia ja pakaroita vähän treenata.

Jumppaamisesta en ole koskaan pitänyt, ei vaan taida olla mun juttu. Sen sijaan käyn hölkkäämässä ja lenkkeilemässä muutenkin mahdollisimman paljon, jotta kroppa pysyy hyvässä kunnossa. Enkä mä pelkästää kropan takia hölkkäämässä käy, siitä tulee vaan niin ihana fiilis.

Hölkkäämisen lisäksi teen vatsalihaksille suunnattuja liikkeitä, jotta saisin just noi vatsalihakset parempaan kuntoon. Oisko jotain ideoita millaisilla liikkeillä pakaroita ja siis peppua sais treenattua paremmaksi? Jotain liikkeitä mitkä rasittaa mahdollisimman vähän polvia, kun itelläni naksuu polvet niin kovasti liiasta rasituksesta.

Käsilihaksiin olisi myös ihan kiva saada voimaa, mut ei käsipainojen nostelu oo minunkaan juttu oikeen. Kouluhommat vie niin paljon aikaa, että ei mitään uusia juttuja pahemmin edes jaksa.

Olen myös kuullut, että hyvät rintalihakset parantaa rintojen ryhdikkyyttä. Millaisia liikkeitä kannattaa tehdä, että rintalihakset paranisivat? Onko punnertamisesta hyötyä?

Bianca sinun suunnitelmasi kuulostaa oikeen hyvältä, enkä usko, että kovempien keinojen käyttöön otto olisi tarpeen. Varmasti alkaa tuottaa tulosta tuollaisella treenillä. Ja hyvä, että pyrit syömään terveellisesti, sillä se on avain sana laihduttamisessa liikunnan ohella.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat