E-pillereiden lopettamisen hyödyt/haitat. Kertokaa omakohtaiset kokemukset!

Vierailija

Eli, olen lopettamassa Yaz merkkisten pillereiden syönnin.
Mielialani heittelee kovasti, olen väsynyt ja saamaton, en ole kovinkaan usein enään iloinen, seksihalut ovat hukassa. Jospa pillereiden lopettaminen lievittäisi oireita.
Olen kihloissa/avoliitossa joten kumi linjalle palaaminen jänniittää hieman, mutta en halua räyhätä ja tiuskia pienimmästäkin asiasta.

Siksi kysynkin mitkä ovat teidän omakohtaiset kokemukset.
Kertokaa hyvät/huonotpuolet
Olisi kiva tietää miten suhteenne laatu parani/huononi,
tuliko painoa lisää vai kenties laski.
Mieliala muutoksista.
Muutoksia haluissa.

Eli kaikesta, toivottavasti tulee kertomuksia :)

Kommentit (10)

Vierailija

Mä todellakin suosittelen hormoniehkäisyn lopettamista,siittä on sen verta hyvät kokemukset. Käytin pillereitä nelisen vuotta, alotin siis joskus 16 vuotiaana, ja nyt oon ollu puoltoista-pari vuotta ilman.
Mä oon sitä mieltä, että e-pillerit vaikutti mun haluihin ja tietty osasyynä saatto olla pitkä parisuhde.. kuitenkin pillerit lopetettuani halut palas ja oon ollu sen jälkeen oikea seksihirmu. Ko ennen lopettamista tuskin koskaan ajattelin seksiä itekseen, nykyään ajattelen sitä joka päivä ja tilanteessa kuin tilanteessa :D
Mielialan vaihteluista en osaa sanoa, niissä en oo niinkään huomannu eroa. Painoa mulla oli enemmän kun käytin pillereitä, mutta painon laskua tai nousua en laittais pillereiden piikkiin.

Kaks huonoa puolta pillereiden lopettamisessa on, ja ne on se että ei voi enään vedellä paljaalla ja se että iho huononi niiden lopettamisen jälkeen. Tilanne on kuitenki aivan hallinnassa, ja paljon mieluummin elän parin finnin kans kuin se että oon kuiva ja haluton...
Oon jopa aatellu, että jos ja kun taas joskus seurustelen, voisin sanoa pojulle että se voi valita: Paljon seksiä kondomilla, tai vähän seksiä ilman kondomia... ;)
Samansuuntasia kokemuksia olen kuullu muiltakin.

roselavender
Seuraa 
Liittynyt12.3.2012

Olen käyttänyt Mercilon merkkisiä pillereitä n. kaksi vuotta ja itselleni nuo ovat sopineet :) oletko harkinnut että merkin vaihtokin voisi auttaa jos nuo kyseiset pillerit eivät olekkaan just sulle. Toisaalta taas välttämättä pillerit eivät vaan kaikille sovi, voisi olla fiksua vaik gynen kanssa jutella :)

Itselläni paino nousi muutaman kilon mutta ei ole haitannut koska niin hoikkanen olen :D myös kuppikoko kasvoi. Alussa oli koko ajan nälkä ja oisin.voinut syyä koko ajan. Ekan puolenvuoden ajan oli mullakin vähän äksy olo koo ajan mutta sit tasaantu. Miinuksena sanoisin menkka kivut jotka ovat ehkä hieman pahentuneet vaika aika kipeät olleet aina. Välillä.myös liuskan aikana on vatsa kipeänä.

Seksihaluihin en ole huomannut vaikutusta ja en millään enää vaihtaisi kortsuun enää, seksi on niin paljon spontaanimpaa kun ei tarvitse miettiä onko kortsua mukana.Avomieheni ja minä olemme ainakin nauttineet siitä ettei tarvitse miettiä missä ja miten päin ja milloin harrastaa :) Meidän seksielämä on ainakin vain parantunut matkanvarrella :)

Vierailija

Itellä oli ekana Yaz pillereitä ja mulle tuli hirveet sivuoireet,sitten mulla vaihdettiin Mercilon merkkiin,nekään ei sopinut nyt käytän minipillereitä ja sopii

rimpsu

Itse olen käyttänyt yaz pillereitä nyt neljä vuotta. Alkuun oli pahoja mielialanvaihteluja ja kaikkea muutakin. Oireet kestivät pari kuukautta ja sen jälkeen kaikki ollut hyvin :) itse siis ainakin olen tyytyväinen yaz-pillereihin :)

rimpsu
rimpsu

Itse olen käyttänyt yaz pillereitä nyt neljä vuotta. Alkuun oli pahoja mielialanvaihteluja ja kaikkea muutakin. Oireet kestivät pari kuukautta ja sen jälkeen kaikki ollut hyvin :) itse siis ainakin olen tyytyväinen yaz-pillereihin :)

hups jäi tuo viestini hieman kesken. Nyt viikko sitten lopetin pillereiden syömisen rahaongelmien takia.Nämä oireet ovat kestäneet nyt jo pari viikkoa: Rinnat ovat arat, vatsassa tuntuu välillä painetta ja on turvoksissa, päätä särkee päivittäin, olen väsynyt ja ruokahaluni on kasvanut huomattavasti. Toivon, että oireet johtuisivat pillereiden lopetuksesta, elämäntilanteeni on se, että raskaus saattaisi vain pahentaa asioita.

Lemongrass

Kannatan merkin vaihtoa! Mulle kirjotettiin ekoiksi pillereiksi Yasminellet, jotka olivat aluksi sopivan tuntuiset, mutta sitten alkoivatkin mielialavaihtelut ja hiusten pahoinvointi...Gyne vaihto Yasminelleen. Periaatteessa siis samat vaikuttavat aineet, mutta pienempi määrä. Voin kertoa, että halut ja mieliala paranivat ja muutenkin olo on hyvä. :) Oon kuullut ystäviltä, että Yaz ei ole sopinu, merkkiä vaihtamalla ongelmat ratkesivat.

:))

Olen käyttänyt kyseisiä pillereitä reilu puolitoista vuotta ja olen täysin tyytyväinen! Minullakin oli muutaman kuukauden samoja oireita: haluttomuutta, väsytti ja suutuin ihan pienistäkin asioista mutta ne katosivat kun jatkoin vain käyttöä. Vaikka miehinikin oli vaihtamisen kannalla :D Ja myös ihonongelmat katosivat kun olen käyttänyt yaz pillereitä. 

vaihtoehto

mulla oli kans kaytössä yazit ja kuulostaa nuo oireet jokseenkin tutuilta. mulla oli myös paljon väsymystä ja alakuloisuutta. en oikein tahtonut saada mitään aikaiseksi. seksihalut eivät kyllä vähentyneet päin vastoin. vaihdoin merkkiä kuitenkin yasmineihin.. vaihtoehtoja ehkäisyyn kyllä löytyy jos kumia ei halua käyttää..

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat