Sokerointi - miksi en saa sitä onnistumaan?

Vierailija

Innostuin sokeroinnista karvanpoistomenetelmänä ja kävin ostamassa kokeeksi purkillisen EasySweet-vartalosokeria. Ajatuksena oli, että harjoittelisin ensin tuolla valmiilla massalla ja jatkossa keittelisin seokset itse.

Tänään sitten kokeilin. Tein kaiken huolellisesti kirjallisten ohjeiden ja youtube-ohjevideoiden mukaan. Sain massan koostumuksen näyttämään juuri sellaiselta kuin videoissakin. MUTTA. Karvat eivät lähteneet! Tuntui, että massa ei tarttunut ollenkaan silloin, kun se näytti oikeanlaiselta. Sitten, kun lisäsin tipan vettä, massa menikin jo liian löysäksi ja takertui sormiin. En siis käsitä, mikä meni pieleen. Jonkin verran hentoja säärikarvoja sain lähtemään, mutta ei puhettakaan että paksut häpy- tai kainalokarvat olisivat liikahtaneetkaan!

Osaako joku sokerointia harrastava antaa vinkkejä? Voiko ongelma olla ranneliikkeessä, että en tee sitä oikeaan suuntaan? Kuinka suuri merkitys on talkitsemisella? Nimittäin sitä en tehnyt. Ihoni saattoi myös olla hieman rasvainen, olin pessyt sen edellisenä päivänä. Mahtaisiko siis auttaa, että kokeilen seuraavalla kerralla pestä ja talkita ihon juuri ennen sokerointia?

Kiitokset niille, jotka viitsivät vastata!

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

Ranneliike on todellakin suuri osa sokerointia niinkuin myös se että ihon tulee olla täysin kuiva eli suosittelen esim talkin käyttöä!
Muista myös harjoitella sokerimassan pitämistä oikein sormenpäissä, Se helpottaa levittämistä eikä massa tartu mihinkään minne ei pitäisi :)

Harjoittele, harjoittele ja harjoittele, kyllä ne karvat irtoaa!

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Itse en ole talkinnut, mutta ihan kuiva pitää ihon olla. Ja käsien myös. Kyllä se massa tarttuu karvoihin, kun se on oikeanlaista. Kokeile vaan venytellä kauemmin. Vaikka se näyttää jo oikeanlaiselta, niin se ei välttämättä ole vielä valmista, pitää venytellä lisää. Ja muista, että jos vettä lisäät (aina ei ole välttämätöntä) niin sitä lisätään TODELLA vähän. Siis kasta yksi sormi veteen niin, että ihan vaan pää kastuu, yksi tippa on tarpeeksi, kahdesta menee jo liian löysäksi.

Kokeilin itsekin tota EasySweetiä, kun ajattelin, että olisi nopeampaa, mutta uudestaan en osta. Se meni ihan kivikovaksi lämmittäessä ja ei tarttunut toisella kokeilukerralla enää ollenakaan karvoihin. 15 euroa meni hukkaan >:(

Kyllä se siitä pitäisi alkaa sujua, jos ostamasi purkki ei ole samanlainen kuin mulla...

Vierailija

Kärsivällisyys kannattaa. Iho kannattaa ehdottomasti pestä ensin, koska pienikin rasva ja kosteus estävät sokerin tarttumisen. Koostumus ei pysy sellaisena siistinä koko aikaa, vaan tarttuvana ja löysänä se on juuri parhaimmillaan. Nykäisy pitää tehdä nimenomaan ranteella eikä koko kädellä. Mieheltäkin olen ottanut alapäästä kaikki pois, joten pitäisi kyllä naisen hennommatkin karvat irrota. ;)

Sunqueen: Ihmettelen kyllä, että olisi mennyt pilalle koko sokeri. Itsellä säilynyt vuodenkin ongelmitta. Mikrossa on kätevä lämmittää, kunhan varoo, ettei kuumenna liikaa. Helposti polttaa sormensa.

Vierailija

Okei, kiitos kannustuksesta kaikille! :) Seuraavalla kerralla kokeilen täysin kuivalle iholle ja venyttelen sokerimassaa kauemmin. Eihän ole mahdollista venytellä sitä liian kauan? Siis vähän niin kuin kermavaahtoa vatkatessa, että pitää lopettaa juuri oikealla hetkellä ettei mene voiksi?

Vierailija

JES!!!! Kokeilin nyt toisen kerran, ja sujui jo paljon paremmin! :) Pesin kädet huolellisesti saippualla ja desinfion vielä käsiteltävän alueen ennen sokerointia. Massan koostumuksen sain myös paremmin tarttuvaksi, mikä saattoi johtua siitä, että sekä kädet että muu iho oli nyt täysin kuivat. Vielä opin varmaan ihan hyväksi tässä. :D

Semmoista kyselisin vielä, että mahtaakohan olla haitallista, kun mulla tuli muutaman karvatupen kohdalle sellanen pyöreä sinivioletti mustelma tai verenpurkauma. Onko muilla tullut?

Vierailija

Noniin hyvä! Siitä se lähtee. Minne ne mustelmat sait aikaiseksi? Joillekin alueille tulee herkemmin, esim. nivusiin. Muista kiristää ihoa toisella kädellä vastakkaiseen suuntaan ja pitää tiukasti kiinni kun nykäiset. Mustelmat häviävät parissa päivässä mutta kannattaa tietysti opetella tekniikka huolella ettei niitä tulisi.

Vierailija

Juurikin tuonne nivusiin ja ylös sisäreisiin niitä tuli. Ihon paikallaan pitäminen nykäistessä tuntuu tuolla alueella vähän haastavalta. Nyt mustelmat ovat kuitenkin melkein hävinneet. Pitääpä jatkaa harjoittelua. :)

Vierailija

Nyt viimeinkin yli kolmen viikon jälkeen alkaa karvat puskea pintaan. Kutiaa ja punoittaa! :o Onnistuuko joku muu sokeroimaan alapäänsä niin, ettei tätä tilannetta tule, kun karvat alkavat kasvaa?

Sunqueen
Seuraa 
Liittynyt11.10.2011

Kyllä muakin karvojen kasvu kutittaa, mutta huomattavasti auttaa kun siinä sokeroinnin jälkeen muutaman kerran parin päivän välein kuorii ihon ennen kuin karvat alkaa puskea. Silloin ei ainakaan tule punaisia näppyjä

Vierailija

Itse en ole enää sokeroinut juuri noiden karvojen takaisinkasvusta johtuvien ongelmien vuoksi. Ei ole auttaneet kuorinnat tai rasvaukset. Nykyään pakko sheivata tai sitten vain trimmerillä lyhentää. Saitko raadon ongelmaa ratkaistua?

Vierailija

Olen kokeillut vasta muutaman kerran, vielä on ainakin jonkin verran kutittanut karvojen alkaessa kasvaa. Mutta ongelma on minulla kuitenkin huomattavasti pienempi sokeroinnin jälkeen kuin sheivauksen jälkeen. Sheivauksen jälkeen kutittaa ja punottaa niin pirusti ettei meinaa pystyä aloillaan olla. Ja kutina kestää kauemman kuin sokeroinnin jälkeen. Eli kyllä ehdottomasti tämän sokeroinnin kannalla olen, vieläpä kun sitä kutinaa on vain 2-3 viikon välein kun sheivatessa 2-3 päivän välein.

Vierailija

Kutinan kyllä kestäisin vielä mutta sitten tulee punaisia näppyjä kun karva ei pääsekään kasvamaan vapaasti. Miehillä ehkä vielä hankalampaa kun on paksumpi iho ja paksummat karvat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat