kaveri raskaana, mua ei kiinnosta?

Vierailija

Paras kaverini meni pamauttaan ittensä paksuksi.
Nykyään me ei puhuta muusta kuin vauvajutuista.

Suoraan sanottuna mua ei kiinnosta yhtään mitkään vauvajutut. Vaikka oonkin 20v, niin koen olevani vielä liian nuori tommoiseen äitileikkiin.

Parhaana kaverina mun pitäis tietty tukea häntä, mutta kun mua ei innosta yhtään mitkään tuttipullojen shoppailut.
Ennen me tehtii kaikkee kivaa yhdessä, mutta nyt pohditaan vain "minkä merkkisiä vaippoja sit vois ostaa"- kysymyksiä.

Kai mä pelkään, että menetän parhaan kaverini... kohta me ei voida tehdä enää mitään yhdessä, kun hänen pitää olla koko ajan lapsensa kanssa. Joo oisko mitään vinkkejä tai jotain kokemuksia tai jotain..

Kommentit (4)

Vierailija

Mulle tuli mieleen, että kaverisi jossain vaiheessa tulee kaipaamaan irti ottoa arjesta ja ynnä muuta sellaista :D En ole ollut vastaanlaisessa tilanteessa, riippuu tietenkin ihmisestä :)

Vierailija

Ymmärrän asian kannaltasi täysin ja sen, että tuollainen saattaa ärsyttää. Mutta kannattaa todellakin puhua kaverisi kanssa ellet halua häntä menettää. Hän saa lapsen, eli hänen koko elämänsä muuttuu, joten sinun kannattaa hyväksyä asia nyt. Hän saa ensimmäisen lapsensa joten toki hän on tohkeissaan ja kaikki pyörii nyt tämän asian ympärillä, mutta usko pois, tämä ei jatku ikuisesti. Voit sanoa kaverillesi, että olet todella onnellinen hänen puolestaan, mutta sinulla on myös ikävä yhteisiä aikojanne ennen raskautta. Kun lapsi syntyy ja kasvaa niin kaverisi varmasti haluaa irtiottoja lapsiperheen arjesta ja rukoilee sinua välillä puhumaan jostain muusta kuin kakkavaipoista :) Koita jaksaa, ei tämä vaihe ole ikuista, mutta ajattele myös käytöksesi pitempiaikaisia vaikutuksia.

Vierailija

Sä oot tosi vaikeessa tilanteessa, koska oot selvästikin tottunut viettää parhaan kaveris kanssa aikaa ihan jotenkin muuten kuin tolla tavalla, mut nyt kaveris on ottanu ison askeleen elämässään ja sil on iso vastuu kannettavana, kun lapsi syntyy. Joten en yhtään ihmettele, jos sen ajatusmaailma on muuttunut, ja vaikuttaa ihan eri ihmiseltä. Se on luultavasti itekin ymmärtäny mikä vastuu lapsessa on, ja on nyt valmis myös kantaa sen, joten se käyttäytyy myös sen mukasesti. Parasta on, ku puhut sille, kerrot miltä susta tuntuu, vähättelemättä tunteitas ollenkaan. Puhumalla kaikki selvii, ja oon ihan varma, että se ymmärtää, ja ajattelee sit asioita myös sun kannalta. :)

apina

Joo lukematta tekstejä ollenkaan, totean vaan että voi helvetin perse! Kaverini laittoi viestiä ja pyysi anteeksi ettei ole ollut mukana tai tukenut raskauteni aikana ollenkaan, eikä tiennyt tuolloin voinko olla meidän elämässä kun se syntyy.. KAS kummaa nyt hän on itse raskaana, olen parhaani tehnyt tukenut häntä kuitenkin nyt hänen raskaudessa. Mitä helvettiä minä teen??

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat