Poikaystävä ei ota tosissaan

Vierailija

Ongelmani on seuraavanlainen: Olen seurustellut todella ihanan miehen kanssa noin vuoden ja meillä menee pääasiallisesti todella hyvin.Ainoa asia joka minua vaivaa todella paljon on, että hän ei ota minua tosissaan kun yritän keskustella jostain vakavammasta/vähemmän vakavasta, sanoo vain minun olevan söpö kun yritän olla vakava. Asioita on laidasta laitaan pieniä ja suuria.

Esimerkiksi viimeksi tänään ärsyynnyin kun löysin hänen kirjoittelevan kuvafoorumin eroottisiin tapahtumakuviin kehuja naisten tisseistä ja kuinka itse haluaisi mielellään kuvata samanlaisia tapahtumia ja kaikkia niitä hotteja beibejä yms.Favettelee muutenkin paljon tissi ja perse kuvia, mutta taitaa olla ihan normaalia miesten käytöstä... Kun kerroin, että minua ärsyttää kun hän kommentoi tuollaisia, mies vain nauroi ja oli todella huvittunut, viittasi kintaalla loukkaantumiselleni eikä halunnut keskustella miksi olin loukkaantunut, vaikka esitin asiani ihan asiallisesti eikä mitään möks möks raivareita..

Siis tämä on TODELLA PIENI asia, tiedän sen itsekin,mutta sama tapahtuu paljon vakavampienkin asioiden kanssa melkein samalla lailla. Esim hän ei halua keskustella paniikkihäiriöstäni kunnolla yms ei tosin naura asialle.

Viime viikolla sain eri paikkakunnalla pahan kohtauksen ja laitoin yöllä miehelle tekstiviestiä, että tuntuu, että henki lähtee. Sanoi vaan tekstarilla, että hengitä rauhassa semmosella menee ohi, hän haluaa nukkua kun on aikainen herätys. :(

Mitä helvettiä tässä pitäisi oikein tehdä, että tuo tajuaisi kuunnella mitä haluan sanoa. En haluaisi mitään showta pistää pystyyn turhasta ja paiskoa ovia ja uhkailla, mutta ei näytä muuten mikään menevän perille.(Siis tätä en tälläkään hetkellä tee.) :(

Hän haluaa muuttaa yhteen kanssani kesällä ja ehkä ostaa yhteisen kissan, eli taitaa kuitenkin tosissaan kanssani olla.

Apuja?

Kommentit (1)

Vierailija

Mitä olisit toivonut poikaystäväsi tekevän, kun ilmoitit paniikkikohtauksesta toisella paikkakunnalla?
Myönnän, että on hiukan kornia ilmoittaa, että haluaa nukkua aikaisen herätyksen takia, mutta minusta on hiukan liioiteltua myöskään odottaa mitään erityistä apua, jos toinen on eri paikkakunnalla, unessa ja tilanne on sellainen ettei se soittamalla siitä miksikään parane.

Minun on toisaalta todella paha mennä neuvomaan, koska vastaavassa tilanteessa en koskaan ole ollut. Itse olen niin vahva persoona, etten anna tilaa/mahdollisuutta minun ohittamiselleni. Myönnän rehellisesti, että jos poikaystäväni toimisi babymonalisan poikaystävän tavoin, nostaisin mekkalan. Äänijänteeni saisi virittyneeseen tilaan etenkin, jos mies menisi sanomaan noin, että olen söpö kun yritän olla vakava, kun yrittäisin jostain oikeasti tärkeästä puhua. Vähemmän tärkeiden asioiden kohdalla tuo olisi vain hyvä ilmaisu sille, ettei keskustelu kiinnosta/kosketa miestä mitenkään.

Kaikki ihmiset eivät ole kylläkään sellaisia, että haluaisivat jutella vakavia. Itsekin myönnän olevani sellainen, että aina en jaksa toisen vakavaan keskusteluyritykseen vastata muutoin kuin pistämällä homman lekkeriksi. Tämä voi johtua joko väsymyksestä, siitä ettei aihe kiinnosta tai ettei siitä ole omasta mielestä mitään keskusteltavaa. Mutta totta kai, jos toinen on oikeasti aivan vakavissaan, on kyettävä sen verran malttamaan oma mielensä, että edes kuuntelisi toisen sanottava, vaikkei sitten keskusteluun muutoin mitään sanoisikaan.

Kannattaa ehkä kokeilla sellaista, että kun koetat puhua jostakin asiasta ja jos mies meinaa sanoa jotain ylikepeää/tappaa keskustelua niin ärähdät, että pitää suunsa kiinni ja kuuntelee, ja sitten jatkat keskustelua normaalilla äänensävylläsi. Teet näin niin kauan, kun mies yrittää ohittaa sinua. Jos miestä et saa kuuntelemaan sinua "kohteliaalla" ärähdyksellä, niin käytät sitten lisäkeinona roisimpia ärähdyksiä ja jos siltikään mies ei vaivaudu keskittymään sinun asiasi kuuntelemiseen, nostat sitten mekkalan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat