hiivatulehdus+oireet?

Vierailija

Huomasin tuossa noin neljä päivää sitten, että alapääni kutisi mahdottomasti, ja valkovuodonkin koostumus oli muuttunut. Ensimmäisenä mieleeni tuli mahdollinen hiivatulehdus, minkä hetken aikaa netissä surffailtuani diagnosoinkin itselleni. Olin juuri vain paria päivää aikaisemmin käynyt jo gynekologilla ehkäisy-asioissa, joten ei huvittanut saman tien soittaa itselleni uutta aikaa. Olisi varmasti tuhat kertaa järkevämpää käydä varmistamassa johtuvatko oireeni hiivatulehduksesta, mutta netissä luettuani oirekuvauksia ne vain täsmäsivät niin hyviin omiini.

Hain siis apteekista canesten kombi -yhdistelmävalmisteen, ja emätinpuikon laitoin eilen illalla, ja voidetta käyttänyt sitten muutamia kertoja päivässä. Kutina on pääosin kadonnut, mutta tänään suihkussa huomasin, että emättimeni aukko on muuttunut isoksi röpelökasaksi (en tiedä miten muuten sitä voisi kuvata). Kun peilin avulla katsoo, emättimen aukko on ikään kuin umpeutunut, kun sen peittää vaalea röpelöinen - ikään kuin aivokudosta muistuttava - poimukasa. Röpelökasaa on siis aivan emättimen aukon sisäpuolella, ei lainkaan sen ulkopuolella. Vielä eilen tällaista ongelmaa ei ollut, eli tämä "oire" on ilmaanutunut yhden päivän aikana. Aloitin juuri uuden seurustelusuhteen, mutta seksiä harrastettaessa olemme AINA käyttäneet kondomia.

Onko tuo emättimen aukon röpelöisyys (ja tämä vaalea röpelöinen koostumus on ihan silminnähtävä ja sen tuntee kyllä erittäin helposti kun emätintä kokeilee) ihan normaali hiivatulehdukseen liittyvä oire, vai mistähän nyt on kysymys? Hiivatulehdus on itselläni ensimmäistä kertaa elämässäni.

Huh, olipa avautuminen. :D Aion kyllä käydä gynekologilla jos tämä "röpelökasa" ei häviä, mutta ajattelin kysellä täällä hieman "ensiapu"-tietoa.

Kommentit (3)

Vierailija

Itselläni on tällä hetkellä täysin sama ongelma.

Talvella minulla oli jonkinmoinen tulehduskierre, parin kuukauden sisään muistaakseni kolme virtsatulehdusta ja saman verran hiivatulehduksia. Ongelma oli kuitenkin se, että vain yksi näistä varsinaisesti diagnosoitiin (ensimmäinen virtsatulehdus virtsanäyte ottamalla). Kun myöhemmin menin terveysasemalle, hoitaja sanoi vain että jos oireet ovat tuommoiset (mm. kirvelyä virtsaamisen jälkeen, tunne että koko ajan vessahätä, muutenkin outo tunne alapäässä, valkoinen "töhnä") se on luultavasti hiiva- ja virtsatulehdus. Vaikka sanoin, että minulla ei ole ennen hiivatulehdusta ollut, enkä ole varma täsmäävätkö oireet. Määräsi sitten kuitenkin antibiootin ja Diflucanin. Aloin myös syömään karpalokapseleita ja C-vitamiinia.

Nyt kun on ollut vähän lämpimämpää (en tiedä johtuivatko tulehdukset todellakin kylmästä ilmasta ja vähäisestä pukeutumisesta :o) ei tulehduksia ole ollut, mutta tuolloista vaalea/valkoista "töhnää" on minullakin, enkä oikein tiedä onko se normaalia vai ei... Gynelle ei tällä hetkellä ole rahaa mennä, ja terveyskeskusta luultavasti määrättäisiin jälleen vain Diflucania...

Onko sinun tilanteesi selvinnyt?

Vierailija

Mulla on ollu pari hiivatulehdusta, ne lähti just tuolla canesten combi- yhdistelmähoidolla.
En kyllä silloin huomannut, että aukko olisi jotenkin muuttunut. Ei se tuntunu erilaiselle, enkä kyllä peilinkään avulla tiiraillu miltä siellä näytti... tuo kyllä kuulostaa melko oudolle. Onko selvinny, että mikä vois olla kyseessä?

Vierailija

olet todennäköisesti jo selvittänyt ongelmasi mutta tuli mieleen että valkoinen röpelö saattaa olla puikosta joka laitetaan emättimeen. olen kerran käyttänyt kyseistä lääkettä ja vaikka ohjeessa muistaakseni sanottiin ettei tuote sotke niin kyllä tuli sotkua :( tappi oli hajonnut tietenkin sisälläni ja tuli osittain ulos rakeisena ja valkoisena jauheena,voisiko se olla se mitä löysit :D?

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat