Mikä musta tulee aikuisena?

Vierailija

Opiskelen matkailua. Valmistun toukokuussa, enkä ole vieläkään varma mitä haluaisin työkseni tehdä. Pienestä asti oon haaveillu lentoemännän urasta, mutta nyt oon alkanu miettiä mitä muita vaihtoehtoja mulla olis.
Mua kiinnostaa matkailu, kulttuuri, erilaiset ihmiset, kielet, maantieto, valokuvaus, media ja muoti.

Tarvin nyt teidän apua täs hommassa. Kertokaa jotain edellä mainittuihin kriteereisiin sopivia töitä? IHAN MITÄ VAAN. Mitä te teette? Oottekste ollu ulkomailla töissä? Millasta se on? Kuinka moni suosittelee Au Pairiksi lähtöä?

Kommentit (3)

Vierailija

Oli pakko kommentoida, koskettaa nimittäin itseänikin tämä ongelma. Opiskeletko siis ammattikoulussa vai AMK:issa? Itse opiskelen jälkimmäisessä, toki vasta ensimmäistä vuotta. Harkitsen muualle hakemista, sillä en ole varma onko ala se oikea. Etenkin mietityttää mihin sitä valmistutaan, mitä ovat ne työt!??

Vierailija

Yleisimmät ammatit matkailua opiskelleille:

Matkaopas/Turistiopas
Matkailuvirkailija
Hotellin eri työtehtävät alkaen vastaanottovirkailijasta hotellinjohtajaan
Lomakeskustyöntekijä. Täällä tunnetumpi hiihtokeskustyöntekijänä.
Ravintolapäällikkö
Hovimestari
Keittiöpäällikkö
Baarimikko
Alkon myyjä
Ravintolan eri tehtävät tarjoilijasta alkaen
Lentokenttien matkustajaselvitysvirkailija
Matkailupalvelujen tuottaja

Paljon on myös matkailuyrittäjiä.

Aloittajan kiinnostuksen kohteita katsoessa osuvimpia työtehtäviä olisi matkaopas, matkailupalvelujen tuotannolliset tehtävät ja matkailuvirkailijan pesti.

Ei koulu valmista suoraan mihinkään tiettyyn ammattiin, vaan antaa valmiudet työskennellä eri tehtävissä, joita on läjäpäin matkailu- ja ravitsemusalalla. Itsestä ja omista intresseistä se on sitten kiinni, millaisiin tehtäviin haluaa erikoistua ja minkä ammatin kokee omakseen. Omituista, jos teille ei ole opettajienne puheista ja käymistänne kursseista käynyt selväksi, että työllistymisskaala on erittäin laaja, eikä yhtä yksiselitteistä ammattia tai työnkuvaa ole, kuten vaikkapa sairaanhoitajilla.

Vierailija

Ammattikoulussa opiskelen :) Ja siis kyllä meille on koulussa noista mahdollisuuksista kerrottu! Muttakun kaipaisin jotain vähän erilaisempaa :P Esim sellasta että onko ihan mahdoton ajatus vaa lähtee ulkomaille rinkan kanssa ja etsimään itselleen sopivaa paikkaa ja töitä? Oon vähä sellanen ihminen että kaipaan haasteita enkä halua suunnitella mun elämää kovin pitkälle eteenpäin :p

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat