Opiskelu töiden ohella

Vierailija

Hei!

Eli kokemuksia kyselisin opiskelusta töiden ohella? Miten on sujunut? Rankkaa varmasti on, mutta oletko saanut hyvin järjestettyä työt ja opinnot yhteen?

Itse olen hakemassa opiskelemaan, töiden ohella olisi tarkoitus tehdä se. Ja hieman mietityttää, kuinka ne kaksi saisi yhteen sopimaan!

Pikaisia vastauksia kaivataan! :)

Kommentit (4)

Vierailija

No sehä riippuu tosi paljon työn määrästä ja opiskelun rankkuudesta. Jos olet menossa opiskelemaan insinööriksi et todennäköisesti jaksa tehä viikossa kahta työvuoroa enempää. Jos taas olet menossa amikseen, työntekoon voi hyvinki jäädä aikaa ja energiaa.

Vierailija

Opiskelen itse Helsingin kauppakorkeessa ja täytyy sanoa, että aika rankkaa on jos joutuu tekemään töitä samaan aikaan kun suorittaa normaalitahdilla opintoja. Pelkästään kouluhommiin menee ainakin se 40h viikossa ja siihen pitäis sitten heittää vielä työvuorot päälle.
Itse olen ratkaissut ongelman silleen, että teen kesät töitä ja usein talvella joululoman (1,5kk). Tai sitten silleen, että lopetan esimerkiksi syksyn ajaksi työt ja yritän suorittaa syyskaudella pisteitä hyvin ja menen sitten töihin kevätpuolella ja suoritan ehkä pikkasen vähemmän kuin syksyllä. Kyllä noi kaks asiaa saa yhdistettyä, mutta kannattaa tosiaan miettiä mikä on järkevä määrä ettei pala loppuun.

Mellyaww
Seuraa 
Liittynyt11.8.2009

Itse olen aina lukion ja opiston ohella ollut töissä (about yhteensä 5v). Onhan se rankkaa ja välillä kyllä molemmat kärsi kun ei pystynyt 100 % sesti keskittymään kumpaankin.

Loppupeleissä kuitenkin kaikki meni ilman sen suurempia ongelmia. Mitä nyt sosiaalinen elämänä oli aika tiukilla mut kyllä sillekin aikaa löytyy jos vaan osaa organisoida ja aikatauluttaa. :) Asiaa tietysti helpottaa se, jos sinulla on sananvaltaa työvuoroihisi. Itse kun joutu välillä tekee 7 päivisiä viikkoja duunia ja opiskelut päälle ni voin sanoa että meinas itku tulla.

Eli ei mahdoton yhtälö.

Vierailija

Tän ketjun alotuksest onki ilmeisesti vähän aikaa mut kirjotan vaikka sitte ajantapoks :D

Eli opiskelen amk:ssa ja koska alani on hyvin työllistävä teen keikkaa. Ei siis ole ongelmia taloudellisten asioiden kanssa suplittaessa eikä jaksamisessa. Keikoista kun voi poimia mieluisimman ja halutessaan/tarvittaessa kieltäytyä kokonaan. Opiskelen siis hoitoalalle ja keikkapyyntöjä tuleekin nykyään miltein jokapäivä. Joskus jätän osastoille myös viestejä koska olen tai en ole käytettävissä.

En ole siis kokenut ollenkaan rankkana tätä keikkailua. Yritin alkuun vakkarina toimia mäkkärissä, mutta 2 vk jälkeen olin niin väsynyt, että melkein nukuin tunneilla. Työvuoroja oli nimittäin niin usein.

Vinkkinä siis: Aloita aluksi vähemmällä tuntimäärällä jos vakkariduunarina toimit. Jos alla on sellainen koulutus, että saat keikkaa niin tee mielummin keikkaa opiskelunohella. NIIN PALJON helpompaa :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat