Virtsatietulehdus, raskaus?

Vierailija

Kiitos etukäteen, jos joku jaksaa tän sepustuksen lukea ja heittää jonkinlaista neuvoa.

Ajattelin nyt täältä kysyä, kun olen vähän hämmentynyt. Mulla on nyt pari päivää tuntunut vähän siltä kuin olisi usein pissahätä ja eniten tää oire tuntuu olevan iltaisin(?). Ihan niin kuin joku vähän painaisi virtsarakkoa. Oire on kuitenkin hyvin lievä, mutta voiko olla virtsatietulehdus? Mulla on kerran aikaisemmin ollut virtsatietulehdus, mutta silloin oireet olivat aivan eri luokkaa ja häiritsi hyvin paljon elämää.

Sitten toisaalta mietin, että olenko sittenkin raskaana ja sen takia mulla on sellainen tuntemus, että jokin painaa rakkoa? Mun menkat on tällä hetkellä vähän myöhässä, mikä hämmentää, koska menkkani on yleensä hyvin säännölliset. Raskauden pitäisi kuitenkin olla epätodennäköinen, koska käytän ehkäisyrengasta ja olen käyttänyt sitä ihan oikein.

Mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Kommentit (4)

Vierailija

Mulla on ollu sama tilanne, paitsi virtsatulehus on vaivannu mua jo 4-5 kertaa parin vuoden sisällä. (ja sen olen perinnyt äitiltä, sillä oli jatkuvasti nuorena se!) Kannattaa aina seksin jälkeen käydä pissalla, se ehkäsee virtsaputken tulehusta!:) Ja kannattaa myös hakea vaikka apteekista raskaustesti. Itelle kävi tossa pari kuukautta sitte sillai, et menin terv.keskuksee ku mulla oli se virtsaputken tulehus, sain antibiootit siihen, mutta ne ei ottannu multa raskaustestiä, ja olin raskaana. Helpoiten ehkä pääset ku meet terveyskeskuksee suoraa vaa ja sanot et ottaa kummatki testit!: ) ja sitä ei kannata yhtään pitkittää! Se vaa hankaloittaa sun muuta toimintaa, jos vessassa pitää juosta koko ajan.

Vierailija

Hei kiitos tosi paljon vastauksesta!! :) Mulla alkoi itse asiassa menkat tänään. Wiih! Joten ei pelkoa raskaudesta :) Ja mulla ei oo tänään ollut virtsatietulehduksen kaltaisia oireita, joten en ainakaan tässä vaiheessa mene terveyskeskukseen. Jos oireet tulee takaisin ja häiritsee niin menen sitten ehdottomasti enkä odottele. Pitää ehkä muistaa parempi pesu seksin jälkeen :D

Vierailija

Virtsatietulehdus on kyllä kettumainen vaiva. Itse olen kärsinyt siitä vuoden sisällä neljä kertaa. Ensimmäinen tulehdus paheni muutamassa tunnissa niin kivuliaaksi, että pystyin hädin tuskin kävelemään. Seuraavat ovat olleet lievempiä tapauksia. Alkaa jo pikkuhiljaa **tuttaa tämä antibioottikierre. Lääkärin mukaan joillakin on kuulemma vain herkempi taipumus siihen, eikä estolääkitystä enää nykyään suositella. Parhaat ennaltaehkäisykeinot ovat runsas veden juonti, päivittäinen C-vitamiinin syönti ja hyvä intiimihygienia etenkin seksikontaktien yhteydessä. Alapääpesun lisäksi tärkeää on myös pissata ennen ja jälkeen yhdynnän! Virtsa toimii desinfiointiaineena.

Vierailija

Onpa ikävää jos virtsatietulehdus uusii noin usein :s Huomasin tänään aamulla, että mun aikaisemmat lievät oireet ovat vähän pahentuneet :/ Ajattelin sitten, että ehkä parempi sitten tehdä asialle jotain ja nyt sitä popsitaan antibiootteja.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat