Mitä tehdä??

Vierailija

Olen ollut jo jonkin aikaa ihastunut erääseen jätkään. Tekstailemme joka ilta ja sieltäkin suunnasta tulee hymiöitä aika tiheään tahtiin, mutta olen silti hieman epävarma. En ole puhunut hänelle siitä että tunnen häntä kohtaan enemmän kuin ystävyyttä, enkä tiedä miten sen hänelle kertoisin. Ja miten hän siihen suhtautuisi. Kannattaako hänelle kertoa ja mahdollisesti menettää ystävyys, vai turvata ystävyys ja koittaa piilottaa tunteet, joku auttakaa?

Kommentit (5)

Vierailija

Itse olen sen verran suoraviivainen ja riskimyönteinen, että jos olen johonkuhun ihastunut, olen sen suoraan myös sanonut. Jos toinen ei ole jakanut samoja tunteita, asia on ollut sillä käsitelty. Ei pahoja muistoja tai kaveruuden katkeamista. Jos taas on tullut myönteinen ilmoitus, olen pyytänyt sitten treffeille.

En siis suosittele liikoja miettimään ja asiaa vatvomaan. Jos olette olleet ystävyksiä pidemmän aikaa jo, en usko ystävyyden siihen katkeavan, jos toisen tunteet hetken käykin kuumempina kuin toisen. On parempi olla sekä itselleen että toiselle rehellinen omista tunteista, kuin esittää muuta kuin mitä tuntee. Hyvin harvat kun onnistuvat esittämään ettei muka olisi ihastunut samalla kun oikeasti sydän pamppailee ja hymy on korvasta korvaan jo pelkän ihastuksen kohteen nimen kuulemisesta. Yleensä sen esittämisen yli näkee, ettei toinen ole oma itsensä.

Rohkeutta!

Vierailija

Kannattaa vilkaista tuota keskustelua "Mies kaverina ja ihastuminen". Siellä on aika samasta aiheesta keskusteltu :) Itsekin kehottaisin olemaan rohkea, kuten Athenel edellä. Jos ystävsyytenne on hyvällä pohjalla, kestää se varmasti tunteiden tunnustamisen, vaikka tilanne saattaakin aluksi olla hieman kiusallinen, jos toinen ei vastaakaan tunteisiin. Tsemppiä! :)

Vierailija

Itse olen monelta mieheltä kuullut näitä tunnustuksia, että haluavat olla enemmän kuin kavereita. Kuitenkin ongelmana on tosiaan ollut se, että minua ei kiinnostanut enempää kuin ystävyys.
Kuinka hyvin siis tunnet tämän henkilön? Luulisitko että hän olisi kiinnostunut myös sinusta? Onko hän juuri eronnut? Jos on, hän ei välttämättä ole vähään aikaan valmis mihinkään.
Jos olet hyvin kiinnostunut hänestä, hän on varmasti jo huomannut sen. Itse näen sen nimittäin samantien.
Mutta jos tahdot puhua hänelle tunteistasi, kannattaa aloittaa siitä kuinka hyvin viihdyt hänen seurassaan ja kuinka olet kiintynyt häneen. Ehkä myös kuinka olet vähän ihastunut. Ei hyvä ystävyys suhde noin pieneen kaadu. Ja vaikka hän sinut torjuisikin, mieli saattaa muuttua pienen ajattelun jälkeen (:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat