Mies kaverina ja ihastuminen

Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Tapailin muutamaan otteeseen erästä miestä ja tultiin jo alusta asti aivan loistavasti toimeen ja ensimmäisillä treffeillä juteltiin tuntikausia kaikesta. Ensimmäisten treffien jälkeen mies halusi nähdä uudelleen ja kertoi, että hänellä oli todella mukava ilta. Näimme uudelleen, mutta sen jälkeen mies sanoi, että ei tiedä onko meistä enempään tapailuun, mutta halusi pysyä kavereina.

Olemme nähneet muutaman kerran kavereina ja viettäneet tuntikausia yhdessä sekä kummallakaan ei tunnu olevan kiirettä pois toistensa seurasta ja voimme jutella mistä vain. Minun on välillä vaikea tutustua uusiin ihmisiin, mutta tämän miehen kanssa tuntuu, että olisimme tunteneet aina ja mies sanoo viihtyvänsä seurassani. Olemme myös aika samanlaisia. Minä olisin kuitenkin valmis muuhunkin kuin kaveruuteen, koska olen vastoin omia odotuksiani hieman ihastunut mieheen, mutta en uskalla kertoa hänelle, koska en haluaisi pelästyttää häntä pois. Mies myös aina vastaa tekstiviesteihini iloisesti ja kerrankin kun erehdyin laittamaan hänelle baari-iltana viestiä onko hän liikenteessä, vastasi hän siihen vielä seuraavana päivänä, vaikka oletinkin, että hän ei enää vastaa.

Onko kenelläkään ikinä ollut samanlaista tilannetta? Voiko mies ihastua minuun jos hengailemme kavereina vai onko se niin, että jos ei ihastu heti niin ei ihastu ikinä? Itse olisin valmis antamaan tilanteelle aikaa ja katsomaan mitä tapahtuu, mutta odotanko jotain mitä ei ikinä tule tapahtumaan?

Kommentit (8)

Vierailija

Voihan olla, että mies on alun perinkin hieman ihastunut sinuun, mutta ei välttämättä halua mitään vakavampaa tällä hetkellä kenenkään kanssa, joten ehkä tästä syystä hän on ehdottanut vain kaveruutta. Jos kuitenkin vietätte paljon aikaa keskenänne, ainakin hän pitää seurastasi :) Sinuna antaisin miehelle aikaa, sillä on mahdollista, ett ähän muuttaa vielä mielensä. Samalla tosin omat tunteesi voivat voimistua, mikä saattaa tulla ongelmaksi. Toisaalta voi olla niin, että jos et tosiaan saa vastakaikua, niin omakin kiinnostuksesi lopahtaa ja te pysytte vain hyvinä kavereina. Neuvoisin siis antamaan aikaa miehelle ja nauttimaan kaverisuhteestanne :) Voithan toki jossain vaiheessa myös kertoa tunteistasi, mutta siinä on aina olemassa riskinsä, jos toisella ei olekaan samanlaisia tunteita.

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Niin totta. Haluaisin kuitenkin joka tapauksessa pitää miehen kaverina, koska tulemme niin hyvin toimeen. Mietin vaan, että pitääkö minun sitten odotella että mies tekee jotain aloitetta enemmän kuin kaveruuden suhteen? Ongelmaksihan tässä voi myös muodostua se, että myös mies luulee minun edelleen haluavan olla vain kaveri eikä siksi uskalla sanoa mitään? Siis olettaen, että miestä kiinnostaisi muukin kuin kaveruus myöhemmin. Vaikeaa.

Vierailija

"Voiko mies ihastua minuun jos hengailemme kavereina vai onko se niin, että jos ei ihastu heti niin ei ihastu ikinä?"

Todellakin VOI ihastua vasta pitkänkin kaveruuden jälkeen. Minä ja mieheni olimme ensin melkein viisi vuotta pelkkiä kavereita, kunnes aloimme seurustella. Tosin mieheni oli minuun jo aluksi ihastunut, mutta minä halusin että ollaan vain kavereita. Kiitos mieheni sinnikkyyden, sitten lopulta ihastuin häneen! Ja nyt sitä onkin sitten jo yli viisi vuotta parisuhdetta takana. :) Eli toivotan sulle vain kärsivällisyyttä asian kanssa. Mitään ei voi tietenkään varmaksi ennustaa, mutta jos pystyt olemaan kyseisen miehen kanssa pelkkä kaveri ja viihdyt hänen seurassaan ja hän sinun seurassasi, niin ei nyt ainakaan kannata hukkaan heittää teidän ystävyyttä.

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009
raadon

"Voiko mies ihastua minuun jos hengailemme kavereina vai onko se niin, että jos ei ihastu heti niin ei ihastu ikinä?"

Todellakin VOI ihastua vasta pitkänkin kaveruuden jälkeen. Minä ja mieheni olimme ensin melkein viisi vuotta pelkkiä kavereita, kunnes aloimme seurustella. Tosin mieheni oli minuun jo aluksi ihastunut, mutta minä halusin että ollaan vain kavereita. Kiitos mieheni sinnikkyyden, sitten lopulta ihastuin häneen! Ja nyt sitä onkin sitten jo yli viisi vuotta parisuhdetta takana. :) Eli toivotan sulle vain kärsivällisyyttä asian kanssa. Mitään ei voi tietenkään varmaksi ennustaa, mutta jos pystyt olemaan kyseisen miehen kanssa pelkkä kaveri ja viihdyt hänen seurassaan ja hän sinun seurassasi, niin ei nyt ainakaan kannata hukkaan heittää teidän ystävyyttä.

Viisi vuotta, hui! :D Oliko miehesi kuitenkin kokoajan kaverillinen sinulle vai miten hän toimi sinun seurassasi? Tarkoitan, että tiesitkö kokoajan, että hän on sinuun ihastunut ja toiko hän sitä esiin tuon viiden vuoden aikana?

Vierailija
spin

Viisi vuotta, hui! :D Oliko miehesi kuitenkin kokoajan kaverillinen sinulle vai miten hän toimi sinun seurassasi? Tarkoitan, että tiesitkö kokoajan, että hän on sinuun ihastunut ja toiko hän sitä esiin tuon viiden vuoden aikana?

Tiesin koko ajan, että hän on minuun ihastunut. Hän kertoi sen ihan avoimesti aina välillä, mikä ärsytti minua suunnattomasti. Kielsin häntä usein jauhamasta sitä ja sanoin että meistä ei koskaan tule muuta kuin kaverit. Ja sitten kun hän kiellostani huolimatta lateli rakkaudentunnustuksiaan, se johti usein siihen, että panin välit poikki hetkeksi kokonaan. En vain kestänyt sitä, ahdisti että toinen halusi koko ajan jotain enemmän. Käytännössä siis tuo seurustelua edeltänyt viisivuotinen ei ollut katkotonta kaveruutta. Välillä oli pitempiäkin jaksoja, ettemme olleet missään tekemisissä. Sitten taas välit lämpeni ja vietettiin paljonkin aikaa yhdessä. Joskus minusta oikeasti tuntui, että hän vainoaa minua! :D Mutta kuinkas sitten kävikään... Kiusatusta outolinnusta kasvoi valtavan komea ja huomaavainen herrasmies, jonka charmi sitten eräänä iltana vei jalat altani. ;)

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009
raadon

Tiesin koko ajan, että hän on minuun ihastunut. Hän kertoi sen ihan avoimesti aina välillä, mikä ärsytti minua suunnattomasti. Kielsin häntä usein jauhamasta sitä ja sanoin että meistä ei koskaan tule muuta kuin kaverit. Ja sitten kun hän kiellostani huolimatta lateli rakkaudentunnustuksiaan, se johti usein siihen, että panin välit poikki hetkeksi kokonaan. En vain kestänyt sitä, ahdisti että toinen halusi koko ajan jotain enemmän. Käytännössä siis tuo seurustelua edeltänyt viisivuotinen ei ollut katkotonta kaveruutta. Välillä oli pitempiäkin jaksoja, ettemme olleet missään tekemisissä. Sitten taas välit lämpeni ja vietettiin paljonkin aikaa yhdessä. Joskus minusta oikeasti tuntui, että hän vainoaa minua! :D Mutta kuinkas sitten kävikään... Kiusatusta outolinnusta kasvoi valtavan komea ja huomaavainen herrasmies, jonka charmi sitten eräänä iltana vei jalat altani. ;)

Itse olen miettinyt tuota ihastuksen kertomista, mutta en halua ahdistaa häntä millään lailla. Olitko se sitten sinä joka otti puheeksi lopulta sen, että voisitte olla sittenkin muutakin kuin kavereita?

Tämä on ihan kamala olotila kun on ihastunut ja tietenkin kokoajan haluaisi viettää aikaa tämän ihastuksen kanssa, mutta en halua kokoajan olla pommittamassa miestä, että nähdäänkö ettei hän vaan ahdistu. Äh.

Vierailija
spin

Itse olen miettinyt tuota ihastuksen kertomista, mutta en halua ahdistaa häntä millään lailla. Olitko se sitten sinä joka otti puheeksi lopulta sen, että voisitte olla sittenkin muutakin kuin kavereita?

No minähän en oikeastaan siihen päivään asti, kun virallisesti ruvettiin seurustelemaan, ollut tosissani ajatellut, että meistä tulisi pari. Ehkä jossain salaisissa unelmissa olin uskaltanut vähän miettiä, että millaista se voisi olla, mutta torjunut sitten taka-alalle kaikki nuo ajatukset pitäen niitä hölmöinä tai kiellettyinä. Mieheni ei siis silloin ollut todellakaan yhtään suosittu, ja pinnallisesti mietin liikaa sitä, mitä muut ajattelisivat.

Yhtenä iltana sitten menin viettämään leffailtaa hänen luokseen, tarkotuksena oli siis vain tehdä vähän ruokaa ja katsoa elokuva. Kun oltiin syöty, istuskeltiin olkkarissa, ja sitten hän kertoi taas tykkäävänsä minusta. Siitäpäs tunnelma vasta vaivaantui. En osannut pitkään aikaan sanoa mitään, mutta vastasin sitten jotain tyyliin: "Saako tähän nyt sitten vastata että kiitos?" Joo, tiedän, aivan urpo kommentti, joka selvästi masensi häntä. Olisin halunnut vajota maan alle, tuntui että hiljaisuus kesti ikuisuuden. Sitten hän sanoi: "Ei tästä nyt tule oikein mitään, pitäiskö meidän yrittää tehdä jotain järkevämpää?" Ja sitten hän koitti opettaa minulle shakkia. Pian hän kysyi: "Mekö siis ollaan pelkkiä kavereita?" ja vastasin että joo. Shakki ei minulta oikein sujunut, ja lopulta päädyimme katsomaan erästä komediaelokuvaa. Se rentoutti tunnelmaa sopivasti. Kuin huomaamatta valuimme sohvalla koko ajan lähemmäksi toisiamme, ja lopulta (varmaan puoli tuntia mietittyäni) tein ratkaisevan siirron ja kysyin: "Haittaako jos tuun tähän näin?" (laitoin pään hänen syliinsä ja kiedoin hänen kätensä ympärilleni.) Ja hän vastasi: "No ei todellakaan haittaa!" Ja siinä me sitten makoilimme sylikkäin ja hän silitteli minua hellästi. Illan lopuksi hän uskaltautui suutelemaan minua. Se oli meidän molempien ensisuudelma! Sitten lähdin kotiin, ja seuraavana päivänä tapasimme ja sovimme että seurustellaan nyt virallisesti.

Näin pitkän kaavan kautta selitettynä pointtini oli siis kai se, että en missään vaiheessa ottanut seurusteluasiaa puheeksi, vaan kaikki vain jotenkin tapahtui. En osaa sanoa, milloin tarkalleen tunteeni heräsivät, mutta leffan aikana päässäni vain "napsahti".

Pahoittelen että tästä tuli tällainen romaani! :D Tarkoitus oli lyhyesti kertoa, mutta sitten en osannutkaan vaan innostuin liikaa... :P

Mutta vielä tuosta sinun tilanteesta, hankalahan tuo on. Muuten en oikein osaa neuvoa, kuin että tarkkaile tilannetta ja luota vaistoihisi. Tsemppiä! :)

Annie28
Seuraa 
Liittynyt29.12.2009

Kuulostaa mukavalta. Kiitos tsempeistä! Toivotaan, että tässä kävisi yhtä hyvin kuin teille :)

Kysyin tänään mieheltä, että josko se olisi halunnut tehdä jotain ja lisäsin vielä, että toivottavasti sitä ei haittaa kun sitä aina pyytelen jokapaikkaan (minulla on aika vähän kavereita tällä paikkakunnalla) niin mies vaan laittoi, että ei kyllä haittaa ja pahoitteli sitä kun oli sopinut muuta menoa, joten ei voinut pitää minulle seuraa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat