Fritsut

Seuraa 
Liittynyt9.10.2010

Miten fritsuja tehdään?

Tiedän, että fritsut ovat "mustelmia" jotka tehdään imemällä mut en silti ymmärrä. Sain ekat fritsuni vähän aikaa sitten, joten tää ei oo tuttua hommaa mulle. :D Mulla oli yhen jätkän kaa vähän "hauskaa" ja sit se rupes imemään mun kaulaan josta tuli pari pikkufritsua mut sitten se sai tehtyy yhen isonkin, joka on vieläki näkyvissä monen päivän jälkeen. Se käytti pikkasen hampaita, sillee näykkimällä, joka tuntu tosi kivalta mut oon kuullu et fritsuja tehdessä ei käytetä hampaita. Joten nyt en tajua, että voiko niitä hampaita käyttää vai ei? :D Ja miten paljon pitää oikein imeä, että se tuntuu hyvältä? Meneekö siinä iha posket lommolle ja kuuluuko ääni? (viimeks musiikki pauhasi siihen malliin ettei mitään imemisen ääniä kuulunu :D) Mua jäi harmittaa ku en ite imassu jätkän kaulaa, vaan annoin vaan pikkupusun koska en yksinkertaisesti vielä tienny miten se oikein tehään :D

Ja lopuksi: Olen 17-vuotias tyttönen joka pitää vielä hauskaa ja kokeilee uutta, joten älkää te, jotka pidätte fritsujen tekemistä aivan turhana ja kuvottavana, edes vaivaudu vastaamaan tähän :)

Kommentit (10)

Vierailija

Fritsujen muodostumisen idea on alipaineessa. Otat huulillasi hampaidesi väliin ihoa niin, ettei ihon ja huulien välistä pääse suuhun ilmaa. Sitten imet. Imu aiheuttaa alipainetta suussasi ja suuhusi nappaasi ihokaistaleen pintapaine kasvaa aiheuttaen siihen mustelman, eli pintaverisuonien katkeamisen. Tästä syystä tummanleiskuvien fritsujen paraneminen vie aikaa.

Eli hampaita hommaan ei välttämättömästi tarvitse. Monet käyttävät hampaita lähinnä näykkimiseen tai ihokaistaleen pitämiseen paremmin paikallaan. Imu on oleellisin juttu tässä asiassa. Jos haluat harjoitella fritsun tekemistä, kokeile sitä käsivarteesi. Huomioi, että käsivarren iho on paksua, jolloin fritsun tekeminen siihen vaatii aikaa ja pitkää imua toisin kuin ohuemman ihon alueet, kuten kaula. Kuitenkin näin ymmärrät itse, miten täytyy imeä ja miltä se tuntuu.

Toinen asia on sitten se, onko fritsut nättejä. Oma henkilökohtainen näkemykseni on, että imemällä imetty kaula on nolo. Näitä kauloja usein näkee 13-15- vuotiailla pojilla ja tytöillä, jotka ovat päässeet pussausvaiheeseen toisen kanssa. Jos haluaa toiselle antaa fritsun, eikä halua toista asettaa noloon asemaan (ei kukaan imijää kuiti, imettyhän se saa ne kaikki kuittaukset ja pään aukomiset sietää) kannattaa fritsut tehdä alueelle, jonka voi peittää, kuten niskaan, olkiin, rintaan jne. Eli, vastasinpa kuitenkin, vaikka pidän fritsuja tässä vaiheessa jo melko turhina. Toista voi näykkiä ja imeä jättämättä siihen kuitenkaan jälkeä.

glamnation
Seuraa 
Liittynyt9.10.2010

Kiitos Athenel :) Nyt tuli sellasta informaatiota mitä kaipasinkin. Ei mulla kuitenkaan oo tarkotus kaikkien kaulaa rueta näykkimään, mutta tiedänpähän nyt ainakin miten fritsu tehdään jos tarve vaatii :D Onneks sain fritsut piiloon hiuksilla, koska ei mulla oo tarkotus kerskailla niillä. Mutta ei kai se yksi pikku jälki haittaa ;)

Tyttö 21v lapista:)

Juuh, ihan hyvä kysymys. Itse olen "saanut" fritsuja parikin kertaa, mutten silti tiedä, että saako niitä hampaita käyttää..

Joku vaan :D

Niin mietin että kuinkahan nuorena tuo on järkevää teidän mielestä? Parilla ala-asteella olevallakin on sellainen nähty kun TETissä käyty. Hohhoijaa..

13v Poika Lapista

Juuh ite mietin että fritsut on ihan turhia koska mun entinen tyttöystävä periaatteessa pakotti mut pussailemaan sen kanssa ja yks päivä se vaan haistatti pitkät ja jätti mut sen jälkeen ku oli tehny mulle fritsun

Vierailija

entäs ku mulle ei tuu fritsua vaikka kuinka koittaa. en tiiä mikä mun ihoo vaivaa mutta mua on ammuttu kiekolla kätee ja oon saanu pesismailasta eikä oo tullu ees mustelmaa. ja siis kiekko ammuttu yli 110kmh hauiksee missä ei ole suojaa. fritsuntekeminen taitaa vaatia oikeasti sen imurin joka on sinänsä hyvä että kukaan ei tuu kuittailee:)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat