pelottaa.. voinko olla raskaana?

Vierailija

Joo tiedän ei tarvitse tulla pätemään että ehkäisyä ei ole käytetty yms. Mutta asia on nyt näin että harrastin suojaamatonta seksiä kaksi kertaa, otin kummankin jälkeen jälkiehkäisyn (saman kierron aikana) ja kävin hakemassa lääkäriltä e-pillerit. No menkat alkokin nyt 3 päivää etuajassa (la-su välisenä yönä) jolloin alotin myös syömään e-pillereitä ekaa kertaa. Ekaks menkat oli melko normaalit (vuodan yleensä toooosi paljon sen neljän päivän ajan) no nyt on kuitenkin vasta kolmas päivä ja menkat ovat todella niukat. Väriki on nyt tummanruskeeta vaikka aina ennen ollut kirkkaan punaista. Harrastin myös suojaamatonta seksiä lauantai aamuna eli melkeempä päivää ennen kuin menkat alkoivat. Eli siis voiko olla mahdollista että olisin raskaana kun menkat ovat kuitenkin normaalia huomattavasti niukemmat? Vai johtusko vasta alotetuista e-pillereistä? Tai jopa viikko sitten otetusta jälkiehkäisystä?

HUOM! Jätkä ei ole lauennut sisääni missään vaiheessa, tai siis hän ei ole edes lauennut missään vaiheessa minnekkään (ollaan lopetettu siis joka kerta hyvissä ajoin..)

Kommentit (6)

roselavender
Seuraa 
Liittynyt12.3.2012

Luultavasti se johtuu e-pillereistä tai jälkiehkäsystä varsinkin kun otit niitä kaksi joka tarkoittaa siis tosi isoa määrää hormooneja yhdelle kierrolle, eli älä ihmettele jos on menkat sekasin myöhemminkin. Kannattaa kummiskin tehä vielä viikon tai parin jälkeen raskaustesti ihan vaan varmuudeksi. Itelläni oli tosi samanlainen tilanne ja gyne sanoi että jos en ole ovuloinu just sillon suojaamattoman seksin aikoihin on todennäköistä että en ole raskaana. Testiä ehdotti ja oli negatiivinen, mutta menkat kyllä oli tosi vähäset ja oudot pillereistä ja jälkiehkäisystä johtuen. Luultavasti sulla ei oo hätää :)

Vierailija

Nii ku sitä vähä mietinkin että johtuukohan menkkojen niukkuus just e-pillereistä tai noista jälkiehkäsyistä. Noo ehkä syön tuon e-pilleri liuskan nyt loppuun ja kahtelen että alkaako menkat sitte vai eivät :) jos eivät niin sitte teen raskaustestin.

Vierailija

Itse kun aikoinani aloitin e-pillerit, niin minulla oli lähes kaksi kuukautta niukkaa kuukautisvuotoa, eli jatkuvaa tiputtelua, kunnes kierto normalisoitui. Jälkiehkäisyt ja nyt nuo aloittamasi pillerit laittavat varmasti kiertosi hetkeksi sekaisin. Mutta mielenrauhan saat helposti kun haet apteekista sen testin.. :)

roselavender
Seuraa 
Liittynyt12.3.2012

Ja vaikka sjn menkat alkisivatkin testi kantsii tehä ihan vaan psyykkeen takia :) ja mulla pillerit muutti menkkoja muutenkin ihan toisenlaisiksi niin ei kannata ihmetellä jos ne eivät enää ihan samanlaisena tulekkaan :)

Vierailija

Okei :D Näyttääkös raskaustesti varman tuloksen parin päivän päästä suojaamattomasta seksistä :o siis jos on tullu siinä raskaaks. Ku aattelin vaan että kannattaako miun nyt ihan heti sitä käydä ostamassa vai vasta muutaman viikon kuluttua :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat