Nuoret äidit

Vierailija

Edellisessä keskustelussa ajauduttiin aika kovasti hakoteille, siksi tein uuden. Yrittäkäämme pitää tämä keskustelu asiallisena.

Jutustelua äitiydestä, ehkä odottamisesta ja vaikkapa myös siitä vauvakuumeilusta. :-)

Sivut

Kommentit (60)

Vierailija

Aijaaa tänne sitten tehtiin uus keskustelu ku mua ei uskottu äidiksi. Mielenkiintosta. No ei muuta ku hyviä jutteluhetkiä niille "oikeille äideille", hyvinpä näyttää keskustelu etenevän!

T. Chloen äiti

Vierailija

En tehnyt tätä keskustelua siksi, etten olis uskonut sinua äidiksi, vaan siksi, kuten aloitusviestissä mainitsinkin, että edellisessä se vaan meni suoraan sanottuna niin paskanjauhamiseksi koko homma, että päätin suosiolla ja jonkun pyynnöstäkin aloittaa uuden. Eli oot tänne yhtä tervetullut kuin muutkin. Joskin mun mielestä tommosen ylimääräisen kettuilun voi jättää väliin.

Vierailija

Okei yritetää pitää keskustelu asiallisena, myös minä! Oon siis 9 kk vanhan Chloe-tytön äiti, ja asutaa kahdestaan Helsingissä.
Toivotaa ett tulis vähä enemmän jengii, koska ois kiva kuulla monia äitejä tai odottavia :)
Me lähetää nyt kuiten Chloen kans pulkkaileen :) Ihanaa päivää kaikille!

Chloen äiti

Vierailija

No siis joo, minäkin lasken itteni nuoreksi äidiksi, olen 22-vuotias. :) Ja meilläkin mukana menossa on avomieheni.

Mulla oli alkuraskaudessa ihan karseat pahoinvoinnit. Varmaan 15.viikolle asti oksensin tosi herkästi. Koulusta tuli poissaoloja aika rutkasti siksi, koska en vaan yksinkertasesti voinut nousta sängystä vaan vietin kaikki päivät sängynpohjalla oksennusämpärin kanssa. Ja sitten ku ne helpotti, ne helpotti ihan tosissaan, tuon 15.viikon jälkeen ei ollu enää ees tietoa pahoinvoinnista. Mites te muut, ootteko joutunu kärsiin pahoinvoinneista?

Vierailija

Mä oksensin oikeestaan jostain viikolta 8--> aina viikolle 19 päivittäin. Parhaat päivät oli sitä ku oksensin vaan kerran tai kaksi. Pahat päivät oli sitä kun oksensin 10 kertaa. klo 6-18 välisenä aikana ei mikään meinannu pysyä sisällä. Jos jonnekkin joutu menemään oksensin ennen lähtöä, mahdollisesti matkalla ja kotiin tultua. Kun oksentelu loppui raskaus oli todella helppo loppuun asti.

Vierailija

Minäkin pääsin tänne pitkästä aikaa. Huomasin, että tehtiin uusi keskustelu ku edelline meni vähä plörinäks, en kyl ymmärrä miks siit kuvasta piti valittaa(koko keskustelunha tarkotus oli puhuu äitiydestä jne eikä siinä mikää kuva ollu pääpointti :D) no joo se siitä.

Eli ite vasta odotan, syyskuussa ois LA. On muuten mennyt iha hyvin, ei oo tarvinnu mistään pahoinvoinnista kärsiä, mikä on sit kostautunu lihoamisella :/. Kokoajan hirvee nälkä ja ku voimat on nii nollassa ni ei jaksa kauheesti harrastaa liikuntaakaa ni tottakaiha siinä lihoaa. Tuliko muilla kuinka verran painoa suunnilleen raskauden aikana ja oliko mitenkää et aluks ei tullu yhtää ja kaikki vasta lopuksi vai miten painonnousu jakautu :D?

Vierailija

Mulla paino nous yhteesä 6-8 kg raskausaikana. Tarkkaa lukua ei tullut koska lähdin synnyttämään neuvola aamuna. 4 kg tuli tasaisesti 15-30 viikkojen välissä. 2-4 kg tuli oikeestaan viimesien viikkojen aikana. Helle kesä ja turvotus <3 Parhaiten kertoo se että mä olin alle lähtöpainon viikon sisällä synnytyksestä. Synnärille jäi jo 5-6 kg. Tyttö painoin aavistuksen vajaa 4 kg syntyessä + muut roippeet päälle.

Sitten kun ruoka alkoi maistumaan viikon 20 jälkeen en yhtään miettinyt mitä kannattaa syödä. Söin mitä mieli teki oli se sitten karkkia, jäätelöä, salaattia tai hampurilaista. Liikuntaa harrastin lähinnä hyötynä siirtymällä paikasta toiseen koska n.12 viikon oksentaminen ja liikkumattomuus oli vieny kuntoa hiukan enkä sen jälkeen oikeen uskaltanu lähteä rehkimään. Joten välillä pyöräilin, rullaluistelin jne. Mikä tuntui hyvältä.

Vierailija

Mulla oli jännä ku odotin Chloe, nii en pystyny käyttää enää yhtä meikkivoidetta, mitä oon ennen raskautta käyttäny varmaa vuoden. Siis se sen haju sai aikaa hirveät pahoinvoinnit, mut raskauden jälkeen en taas haistanut siinä mitää outoa :D
Ja hei ihanaa että sä saat kaksoset, tuplasti iloa ;)

Vierailija

Mulla kertyi 18 kiloa koko raskauden aikana, joista reilut 5kg kertyi muutamassa päivässä juuri ennen käynnistämistä. Turvotusta nousi ihan älyttömästi ja siitä tuo painonnousuki. Sairaalaan ei jäänyt mitään, vaikka poika painoikin yli neljä kiloa. Turvotus oli pahimmillaan kotiutumisvaiheessa ja sain melko pitkään seurailla verenpaineitani kotonakin. Käynnistykseen mut laitettiin juurikin raskausmyrkytyksen ja yliaikaisuuden takia. Vielä ois muutama kilo lähtöpainoon...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat