Uupumus

Vierailija

Löytyykö täältä ketään joka olisi joskus kärsinyt tai kärsii tällä hetkellä työuupumuksesta?

Olen itselläni huomannut uupumuksen oireita jo jonkin aikaa ja nyt alkaa masennuksen oireitakin olla.
Pääsen ensi viikolla juttelemaan asioistani psykiatrisen sairaanhoitajan kanssa.

Onko joku muu käynyt uupumuksen takia keskustelemassa ammattilaisen kanssa? Auttoiko se?
Mitä muuta apua sait uupumukseen?

Kommentit (3)

Vierailija

täältä löytyy! minulla on fyysisesti raskas työ ja olin ollut jo väsynyt monta kuukautta. töihin meno ahdisti suunnattomasti ja vaikka olin töissä sanonut että tarvitsen jonkun jonka kanssa jakaa työtaakkaani,mitään ei tapahtunut. olin jouluna kaksi viikkoa lomalla mutta ei se riittänyt mihinkään. lopulta aloin näkemään töistä unia ja painajaisia,viikonloput eivät riittäneet palautumaan viikosta ja olin niin väsynyt että olisin vain voinut vain itkeä ja nukkua kaiken vapaa-ajan. aloin saamaan paniikkikohtauksia ja siinä vaiheessa menin verikokeisiin testaamaan johtuuko väsymys jostain kilpirauhasen vajaatoiminnasta tai alhaisesta hemoglobiinista.ei johtunut. sain juosta monella lääkärillä eikä kukaan ottanut oireitani vakavasti.lopulta varasin ajan yksityiselle lääkäriasemalle psykoterapeutille ja hän sanoi että tarvitsen ehdottomasti lomaa. loppujen lopuksi sain 4vk sairaslomaa ja varasin ajan samalle terapeutille,toinen aika on tulossa. on kyllä helpottanut kun ei ole tarvinnut mennä töihin,on saanut nukkua niin pitkään kuin haluaa.terapeutille puhuminen on auttanut jonkin verran,olen käynyt tosiaan vasta kerran joten siitä en vielä osaa sanoa. tämä viikko vielä lomaa ja sen jälkeen takaisin töihin ja kyllä ahdistaa. oloa helpottaa tieto pitkästä kesälomasta.en aio palata enää syksyllä takaisin samaan työhön sillä tiedän että olisin taas lomalla pian. oletko miettinyt että voisitko vaihtaa työtehtäviä tai työpaikkaa kokonaan? minusta itseään ei tarvitse tappaa työn takia,se ei ole sen arvoista,varsinkaan jos olet huomannut jo masennuksen merkkejä :/ toivottavasti saat apua tilanteeseesi! :)

Vierailija

Mulla on ollut eräänlaista uupumusta myös, erilaisin oirein ehkä kuitenkin kuin mitä tässä pohditaan...

Olen ollut taipuvainen masentuneeseen mielialaan ja ahdistukseen kouluvuosien alkutaipaleelta asti. Koulupsykologilla kävin pariin kertaan, ei ollut oikea ihminen auttamaan. Ylppäreiden alla tarjottiin mielialalääkitystä, en ottanut vastaan. Onneksi selvisin loppujen lopuksi itse. Oma aika ja tunteiden käsittely helpotti jonkin verran.
Lukion jälkeen aloitin heti toimittajan työt: nopeatempoista, itsensä likoon laittamista puolitoista vuotta lähes ilman lomia. Lopetettuani työn olen nyt kärsinyt lähes vuoden verran koko ajan pahentuvista uniongelmista.

Nyt tulevana maanantaina lekuriaika asian tiimoilta. Puoliso ja muu lähipiiri tukee, ota sinäkin lähimmäiset lähelle ja käsittele tunteesi. Liikunta voi helpottaa, musiikki ja luovuus myös. Muista nautiskella, ansaitset kaiken "ekstrahemmottelun". Jaksamista sulle! Toivottavasti saat kunnon jeesiä ensi viikosta alkaen!

Vierailija

Mulla on ollut eräänlaista uupumusta myös, erilaisin oirein ehkä kuitenkin kuin mitä tässä pohditaan...

Olen ollut taipuvainen masentuneeseen mielialaan ja ahdistukseen kouluvuosien alkutaipaleelta asti. Koulupsykologilla kävin pariin kertaan, ei ollut oikea ihminen auttamaan. Ylppäreiden alla tarjottiin mielialalääkitystä, en ottanut vastaan. Onneksi selvisin loppujen lopuksi itse. Oma aika ja tunteiden käsittely helpotti jonkin verran.
Lukion jälkeen aloitin heti toimittajan työt: nopeatempoista, itsensä likoon laittamista puolitoista vuotta lähes ilman lomia. Lopetettuani työn olen nyt kärsinyt lähes vuoden verran koko ajan pahentuvista uniongelmista.

Nyt tulevana maanantaina lekuriaika asian tiimoilta. Puoliso ja muu lähipiiri tukee, ota sinäkin lähimmäiset lähelle ja käsittele tunteesi. Liikunta voi helpottaa, musiikki ja luovuus myös. Muista nautiskella, ansaitset kaiken "ekstrahemmottelun". Jaksamista sulle! Toivottavasti saat kunnon jeesiä ensi viikosta alkaen!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat