Opiskelu

Vierailija

Mulla ittelläni tulee opiskelusta kauheat paineet suoriutua hyvin ja saada hyviä numeroita. En tiiä kuinka yleistä tällänen on, ja vaikka kuinka haluisin hyväksyy ne huonommatiki numerot nii silti jää ärsyttämään. Onko kellään mitään hyviä vinkkejä tai omia kokemuksia?

Kommentit (1)

Vierailija

Itse olen samanlainen. Yleensä asetan itselleni tavoitteen, jonka yritän saada. Ja jos en saa sitä murehdin ja vittuunnun asiasta. Jos numeron voi suht helposti korottaa, esim. uusimalla tentin, käyn sen tekemässä, mutta jos esimerkiksi koko kurssi tulisi suorittaa uudelleen murehdin asiaa pitkäänkin. Mietin miksi epäonnistuin ja ns vatvon asiaa pitkäänkin.

Itse menestyn keskivertoa paremmin koulussa (arvosanat pääasiassa vitosia, muutamia nelosia ja kolmosiakin on joukossa. Tuntuu hullulta ajatella, että kolmonen jostain kurssista on huono arvosana, mutta näin sen kuitenkin koen. Erityisesti koen ärsyyntymistä jos tiedän, että olisin pystynyt/ansainnut paremman arvosanan.

Itse pyrin ajattelemaan, että ei se yksi numero niin paljon merkkaa. Lisäksi mietin syitä miksi jokin kurssi meni näin huonosti. Pyrin usein myös purkamaan vitutukseni johonkin esimerkiksi siivoamiseen tai urheiluun. Pyrin lisäksi juttelemaan ystävieni kanssa asiasta ja näin purkamaan tilannetta.

Loppujen lopuksi tämä taitaa kuitenkin olla luonnekysymys, joten siitä on vaikea päästä eroon.

Tsemppiä!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat