Pelottaa :-( vastauksia?

Seuraa 
Liittynyt30.10.2011

Heippa! Oon siis 17-vuotias tyttö ja otin jälkiehkäisyn tossa n. 5-6 kk sitten. Kierto meni sekaisin, normaalisti mun kierto on 29 pv mut sitte se oli sitä 24 .... 26 ... jne! Ollu tähänki asti. Mut nyt menkkoja ei näy missään ja on jo kierron 30 päivä, ei oo näin pitkälle seonnut..

Eli siis voiko tää vielä johtua jälkiehkäisystä, että kierto sekaisin?! Ei oo kyl näin pitkiin päiviin seonnut.... :-( Pelkään hirveästi et olisin raskaana, harrastin seksiä n. 3 viikkoa sitten kondomin kanssa eikä mennyt rikki, varmaankaan..

Kommentit (6)

Vierailija

Kyllähän ne voi sekoittaa kierron, onhan se melkoista myrkkyä. Jos menkat ei ala muutamaan päivään, soita terveyskeskukseen. Osaavat sieltä kyllä kertoa mitä tehdä.
Ikinä ei ole kondominkaan kans täysin varmaa, tee testi varalta joko kotona tai terveyskeskuksessa.

Vierailija

Muistan, että mulla meni myös kierto täysin sekaisin jälkiehkäisyn jälkeen. Useamman kuukauden ajan menkat tulivat miten sattuu.

Kannattaa tehdä raskaustesti, jos yhtään vaivaa pelko raskaudesta. Ja voithan myös soittaa terveyskeskukseen, kuten miani:kin ehdotti.

Vierailija

Älä hätäile. Jälkiehkäisy sekottaa todellakin, onhan siinä pikku pilsussa monen kuukauden e-pillereitä vastaava määrä progesteroni- ja estrogeenijohdannaisia. Just terkkarin kans itsekin asiasta jutskailin niin sanoi mulle että se voi aiheuttaa häikkää vielä pitkän ajan päästä.
Et voi olla raskaana :), älä murehdi. Kondomin rikkoutumisen oisitte huomanneet kyllä.

Vierailija

Jos olet koulussa, voit mennä terkkarille sanomaan että haluaisit aloittaa pillerit. Voit myös soittaa esim. paikkakuntasi perheneuvolaan, jossa myös annetaan ehkäisyneuvontaa ja saat sitä kautta myös pillerit.

Alkuvaiheessa ei tarvitse tehdä gynekologista tarkastusta, mutta olikohan 1 vuoden jälkeen pillereiden aloittamisesta tehdään perustarkastus.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat