Vinkkejä selkäaknen hoitoon??

Vierailija

Olen kärsinyt selkä aknesta jo 6 vuotta ja kaikki mahdolliset antibiootit ja muut on käyty läpi ja mikään ei ole auttanut. E-pillereitä en voi käyttää aurallisesta migreenistä ja kädessäni olevasta ehkäisysauvasta johtuen.
Kaipaisin teiltä rakkaat ihmiset vinkkejä miten pääsisin eroon selkäaknestani. :)

Kommentit (4)

Vierailija

Jos aknesi johtuu hormonaalisista syistä, niin valitettavasti siihen ei auta kuin lääkkeet.

Itse olen pitänyt selkäakneni kurissa pesemällä suihkussa Sebamedin tämän http://www.apteekkikulma.fi/WebRoot/OVA/Shops/YkkosApteekki/4D9A/EF37/34... näköisellä pesunesteellä ja kuorimalla 1-2 krt viikossa. Rasvaan myös selän joka kerta kun olen käynyt suihkussa apteekin perusvoiteella (kosteuttava, ei rasvainen esim. Aqualan L). Kesällä kannattaa antaa iholle aurinkoa niin paljon kuin mahdollista, se tuntuu auttavan tosi paljon!

Vierailija

Oletko minkä ikäinen? Useinhan aknella on tapana helpottaa iän myötä, tosin on olemassa myös poikkeuksia. Itse käytin useamman vuoden ajan Oricycliniä (tetrasykliini-antibiootti) ja nyt minulla on käytössä e-pillerit, jotka on tarkoitettu myös aknen hoitoon. Kohdallasi tästä ei siis ole juuri apua :/ Oletko käynyt ihotautilääkärillä viimeksi milloin? Ehkä hänellä olisi jotain keinoja vielä ehdottaa sinulle :) Niin ja kesällä todella kannattaa ottaa aurinkoa, kuten edellinen kirjoittaja sanoikin, sillä siitä todella on apua ollut ainakin itselleni :> Usein jätin lääkkeetkin kesäksi silloin kun minulla oli vielä Oricyclin käytössä.

Vierailija

Moikka! Itselläni myös kokemusta "selkäaknesta" ja arvista. Olen tehnyt itse kotona mikrohiontaa ja kemiallista kuorintaa aknearpien häivyttämiseksi, tulokset ovat olleet ihan kohtuullisia. Olen kuorinut selkäni ihoa mm. salisyylihapolla. Olen tilannut kuorintaliuoksia täältä: www.chemicalpeelshop.mycashflow.fi. Kemialliset kuorinnat toimii varsinkin sarjahoitona. Suosittelen kokeilemaan!

Vierailija

Moi,

Kärsin selkäaknesta noin kolme vuotta ja sain käyttöön erilaisia voiteita ja myös tuon jo mainitun tetrasyklin kuurin, josta sain vain hiivasienitulehduksen. Lopulta sain lähetteen ihotautilääkärille ja hän määräsi minut isotretioin (roaccutan) lääkeuurille, joka kesti noin puoli vuotta. Kesto riippuu ihan aknen laadusta. Tuon kuurin jälkeen en ole aknea tavannut edes kasvoilla. Suosittelen hakeutumista ihotautilääkärin hoitoon, jos asia vaivaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat