Lähihoitaja

Seuraa 
Liittynyt20.2.2012

Millainen on lähihoitajan pääsykoe?
Kuinka vaikea se on tai helppo.

Kommentit (3)

Vierailija

Itse opiskelen ekaa vuotta lähihoitajana. Lähihoitjaan pääsykoe oli mielestäni helppo. Eka kirjalliset tehtävät sen jälkeen ryhmäkeskustelua ja viimeiseksi puhumista psykologin kanssa. Tärkeintä oli olla oma itsensä ja olla reipas :) Tsemppiä !

Vierailija

Meillä oli tosiaan ne kirjalliset kokeet (matemaattisia, loogista päättelyä, äidinkielellisiä yms. tehtäviä) ja sitten oli se ryhmäkeskustelu. Tehtävät ei mun mielestä olleet mitenkään vaikeita ja niissä oli myös sellasia tehtäviä, mihin ei ollut olemassa oikeaa vastausta. Muistaakseni jossain piti kertoa ainakin jotain itsestään ja sitä käytiin vähän sen psykologin kanssa sitten läpi. Ryhmäkeskustelussa meille annettiin aihe (en enää muista mikä) ja alkaa sitten ratkomaan kyseistä ongelmaa. Siinähän sitten tarkkailtiin, että minkälaisen roolin kukakin ottaa keskustelussa. Kannattaa siinä ryhmäkeskustelussa koittaa saada äänensä kuuluviin ja ottaa kantaa lyhyesti ja ytimekkäästi, jos suinkin mahdollista :)

Meillä kyllä se psykologin haastattelu oli ainakin omalla kohdalla aika mitään sanomaton. Kysy multa muistaakseni onko mulla sisaruksia ja jonkun toisen asian siihen yhteen tehtävään liittyen ja se oli siinä. Kait jotkut siellä kauemminkin vietti aikaa :D Ei kannata jännittää pääsykoetta, vaan olla oma itsensä, sillä sehän lopulta on tärkein ja osoittaa sen, sovellutko alalle vai et :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat