Raskaanako?? Apua kaivataan!!

Vierailija

Eli tilanne on, että mulla on jäänyt kahdet menkat tulematta.
Viimeisimmät tuli tammikuun alussa. Raskaustesti näytti negaa, mutta
olen lukenut että ei välttämättä ole luotettava, joku voi olla silti raskaana.
Olen lihonut melko paljon viim.kuukauden aikana, joten se voisi selittää
mutta entäpä jos olen raskaana niin onko vielä mahdollista päästä aborttiin?
Ja mitä kautta pääsisi labraan jotta ottaisivat varmemman testin!?

Kommentit (2)

Vierailija

Terve! Älä panikoi. Luulen että et ole raskaana.

Kuukautiset voivat jäädä pois hyvin monesta syystä, joista yksi on stressi ja panikointi. (Itselläni jäi menkat kerran viikoksi pois, kun panikoin olevani raskaana. Kun tein raskaustestin menkat alkoivat samana iltana.)

Raskaustestit ovat todella luotettavia, jos ne tehdään oikein. Eli testi näyttää varmimmin oikean tuloksen, kun teet sen kuukautisten oletettuna alkamisaikana (mikäli kuukautiset eivät ole alkaneet).

Lihominen on harvoin raskauden "ensioire". Yksi selkeä merkki olisi pahoinvointi, jonka kyllä huomaa.

Jos olet koulussa tai töissä, voit päästä sieltä kautta terveydenhoitajalle/työterveyshuoltoon. Voit soittaa myös omalle sairaanhoitajallesi, jonka löydät asuinkaupunkisi sivuilta tai googlesta.

Abortti tehdään yleensä ennen viikkoa 12, eli 3kk.

Myös googlettamalla löydät paljon tietoa abortista, raskaustesteistä ja raskauden "oireista".

Tsemppiä

Vierailija

Toki raskaustestit ovat tarkkoja, mutta eivät ne silti aina toimi. Joskus raskaustesti itsessään on viallinen tai yksilön hormoniarvot alittavat raskaustestin anturin havaintoalueen niin, ettei testi osoita raskautta. Tästä syystä joskus ainoa keino todentaa raskaus on verikoe.

Myös kohdunulkoinen raskaus on mahdollinen, vaikka yleensä siihen liittyy ylimääräistä vuotoa, on toki kuukautisvuodon poisjääntikin mahdollista.(http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00142)

Muita mahdollisia kuukautisten syypäitä poisjääntiin on laihuus, sairaus, hormonitasapainon heittelehtiminen, sukupuolitauti jne.

Suosittelenkin hakeutumaan tarkempiin tutkimuksiin pikaisesti. heartshaped sanoikin mitä kautta tutkimuksiin pääsee. Lisäksi jos et löydä omahoitajasi yhteystietoja netistä, puhelinluettelosta yms. tai et tiedä kuka edes on omahoitajasi/omalääkärisi, voit myös soittaa terveyskeskuksen puhelinvaihteeseen, josta kyllä ohjataan oikean henkilön pakeille.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat