Apua, loukkasin poikaystävääni

Vierailija

Noin vuosi sitten olimme poikaystäväni ja hänen kavereittensa kanssa viikonloppua viettämässä ja pelasimme yhdessä seurapelejä. Poikaystäväni oli häviöllä ja päätti hetken mielijohteesta huijata. Minua harmitti ja paljastin huijauksen heti koko porukalle, minkä jälkeen muut olivat järkyttyneitä ja haukkuivat poikaystävääni moisesta käytöksestä. Minulta kysyttiin, kuinka siedän tuollaista käytöstä. Yritin vähätellä tilannetta sanomalla, että olen jo tottunut siihen. En silloin tajunnut että se vain pahensi tilannetta, ja poikaystäväni leimautui ystäväpiirissään huijariksi. Kun jälkeenpäin keskustelimme asiasta, poikaystävä sanoi olevansa hyvin loukkaantunut, koska nolasin hänet. Hän tietää tehneensä väärin, mutta tyttöystävänä minun kuuluisi seistä hänen rinnallaan eikä antaa muiden haukkua häntä.

Asiasta on keskusteltu ja olen saanut jo poikaystävältäni anteeksi (vaikka välillä luulin, että koko suhde kariutuisi luottamuspulan takia). Nyt meidän on tarkoitus tavata taas saman kaveriporukan kanssa, ja pelkään, että joku leikillään haukkuu poikaystäväni huijariksi. En tiedä miten estäisin sen, tai miten saisin tilanteen taas käännettyä oikeaksi.

Asumme nyt kaukana toisistamme enkä halua vanhojen haavojen avautuvan lyhyen tapaamisen aikana, koska silloin emme ehdi keskustella asiasta ennen eroa. Mitä teidän mielestänne voin tehdä, jos joku viittaa viimevuotiseen peliin?

Kommentit (3)

Vierailija

Kuulostaa kyllä tosi pikku jutulta ja aika jäykkiksiä kavereita jos tuosta suuttuvat. Seurapelejä pelatessa kun pitäisi olla leikkimielellä ja pienet huijaukset mieluumminkin naurattavat.

Ehkei semmoisten tosikkojen kanssa kannata sitten pelata mitään, vaan keksitte jotain muuta tekemistä.

Vierailija

Joo, heartshapedin kanssa samaa mieltä.

Rehellisesti on sanottava, että nauroin tekstiä lukiessani. En ole koskaan aikaisemmin kuullut kenenkään käyttäytyvän noin niuhosti. Huumorintaju ei toki ole kaikilla samanlainen, mutta tietynlaista ironian ja sarkasmin tuntemusta nyt kaikilla pitäisi olla. Eri juttu se olisi, jos seurapelin sijaan kyse olisi ollut jostain vakavasta, vaikkapa yhteisten ostosten kulujen jakamisesta tasan ja mies olisi tällöin vetänyt välistä.

On totta, että sinun olisi tyttöystävänä ja väärässä seurassa sanotun vääränlaisen tölväisyn seurauksena pitänyt katkaista miehesi "kavereiden" kauhistelulta siivet osoittamalla heidän pikkumaisuutensa ("Se oli vitsi! En tiennykkään, että te ootte noin huumorintajuttomia."). Näin jälkikäteen se on hiukan hankalaa, mutta jos joku leikillään miestäsi huijariksi tai epäluotettavaksi kutsuu, niin kannattaa silloin asiasta sanoa napakasti ("Millä oikeudella toista syyttää huijariksi? Silläkö, että jossain seurapelissä nyt sattui huumorimielessä hieman vippaskonsteilemaan. Hui kauheeta. Elämä on kyllä aika pienestä kiinni, jos tuollaisen takia omaa kaveriaan alkaa huijariksi nimittelemään. Sama, kun minä kutsuisin sua jatkossa hiekkap*lluksi tosikkomaisuutesi takia.") Sarkasmi ei taida toimia, sillä vaikuttaa siltä, etteivät miehesi "kaverit" taida moista ymmärtää.

Vierailija

Kiitos teille vastauksistanne. Jotenkin tuli paljon parempi olo kun luin viestinne.

Paras varmaan ensinnäkin välttää tilannetta, jossa joku saisi muistutettua vanhasta, ja jos kuitenkin siihen päädytään, niin huomauttaa että leikistähän tuossa silloin oli kyse. Haluan vain näyttää poikakaverilleni, että olen hänen puolellaan vaikka tulisikin ongelmia. Hänen kanssaanhan minä haluan olla enkä kavereittensa.

Samoilla raiteilla olin aikaisemminkin, mutta oli rohkaisevaa saada vähän tukea :) Eli kiitos!

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat