Millaisia kokemuksia kierukasta?

Vierailija

Haluaisin kuulla kokemuksia kupari- tai hormonikierukan käyttäjiltä. Minkä ikäisenä aloit käyttää? Oliko asennus kivulias? Sopiko hyvin, tuliko mitään sivuoireita? Tuleeko menkat normaalisti? Minkä hintainen se on?

Itse olen syönyt nyt kohta viisi vuotta Yasminelle-pillereitä, ja olen alkanut miettiä muita vaihtoehtoja. Joko vaihtaisin halvempaan merkkiin (noihin menee se 150 € vuodessa) tai sitten kokonaan toiseen ehkäisymuotoon. Kierukka kiinnostaisi helppoutensa takia. Kai sitä nykyään jo asennetaan synnyttämättömillekin?

Kommentit (1)

Vierailija

Olen 21-vuotias ja mulle laitettiin marraskuussa kuparikierukka. En nyt suoralta kädeltä muista kierukan merkkiä, mutta hintaa tuli vain 60e. Olen synnyttämätön, eikä mulla ollut mitään ongelmia saada kierukkaa. Lääkäri vain huomautti, että voi olla kivuliasta. Itse hankin kierukan Oulun opiskelijaterveydenhuollossa ja sain todella hyvää palvelua. Suosittelen täällä asuvia (opiskelijoita siis) hankkimaan kierukkansa sieltä. Pääsee halvemmalla ja ovat todella asiantuntevia siellä. :)

Mulle asennus ei ollut erityisen kivulias. Sattui vain hieman enemmän kuin Papa-kokeen ottaminen, eikä varsinaista kipua kestänyt kauaa. Tuntui lähinnä vain epämukavalta. Epämukava tunne kohdussa ja vuoto loppuivat jo noin vuorokauden kuluttua asennuksesta. En ole saanut mitään sivuoireita ja kuukautisetkin olivat nyt kolmannella kerralla lähes ennallaan. Olen päässyt ilmeisesti helpommalla, kuin monet...

Olen ollut tdella tyytyväinen kierukkaan. Mulle tämä oli paras ratkaisu, sillä emme monista syistä enää voineet käyttää kumia, enkä halunnut aloittaa hormonaalista ehkäisyä. On kyllä tosi huoleton olo ja kiva tietää, että ei tarvitse huolehtia tod näk viiteen vuoteen nyt ehkäisystä. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat