Ero hienotunteisesti?

Seuraa 
Liittynyt1.3.2012

Joo, olen lukenut näitä keskusteluita paljon, ja tiedän että näitä on varmasti paljon samanlaisia, mutta haluaisin nyt henkilökohtaiseen ''ongelmaani'' vastauksen.. Tilanne on aika vaikea, enkä asiasta viitsisi kavereideni kanssa keskutella kun niin moni ystävistäni tuntee poikaystäväni.

Ollaan seurusteltu poikaystäväni kanssa reilu 2 vuotta. Jonkin aikaa meillä on mennyt mielestäni melko huonosti, ja olen miettinyt eroa jo vaikka kuinka pitkään. Poikaystäväni mielestä meillä on kaikki hyvin. En ole enää onnellinen tässä suhteessa, en ole ollut pitkään aikaan. Esitän vain että kaikki on hyvin. Haluaisin erota mutta jotenkin minulla ei ole ollut ''pokkaa'' jättää tätä. En tiedä miten ilmottaisin asian poikaystävälleni tarpeeksi hienotunteisesti ja asiallisesti, poikaystäväni on kuitenkin todella herkkä ihminen.
Mielestäni olemme edenneet poikaystäväni kanssa liian nopeasti, ja olen vielä todella nuori, enkä haluaisi jämähtää tähän paikoilleni.
Joten nyt haluaisinkin kysyä miten pystyisin esittämään asian hienotunteisesti ilman että loukkaisin poikaa kamalan pahasti? Ihmisenä ja ystävänä poika on todella minulle tärkeä.

Ja toinen asia, meillä on yhteinen vasta noin vuoden ikäinen kani. Kani on minun ''nimissäni'' otettu, mutta en tiedä kummalle se pieni ''lapsonen'' eron jälkeen menisi. Toisaalta haluaisin sen minulle, mutta minulla ei ole niinkään aikaa tarpeeksi kuin poikaystävälläni.
Tuntuu että pupun kanssa pitäisi tehdä melkein kuin oikean lapsen, että se olisi välillä minulla ja välillä poikaystävällä?

Toivottavasti jaksoitte lukea ja auttakaa :(
Olen hyvin sekavassa tilanteessa enkä saa tähän mielenrauhaa.

Kommentit (1)

Vierailija

Ei parisuhdetta voi yksinkertaisesti lopettaa hienotunteisesti ilman, että molemmat ovat eron kannalla. Toiseen sattuu väistämättömästi, vaikka miten selittelisi ja säälisi.

Ainoa keino on pysyä asiallisena. Ero on ilmoitettava kasvotusten kotonanne ilman kiirettä. Asia on otettava esiin silloin, kun toisella ei ole kiirettä mihinkään ja hän ei ole aikomassa mennä minnekään. Syyt eroon on kerrottava suoraan ja rehellisesti. Mikään ei satuta ja revi toista enempää kuin se, ettei selitetä selvästi miksi jättäjä haluaa erota. Jos jätetylle jää tilaa itsesyytöksiin, ero on tuskallinen. Kun toiselle ilmoittaa eroamisesta ja kertoo perustelut miksi näin kävi, on tämän jälkeen fyysinen läheisyys kiellettyä. Jos jättäjä alkaa itkevää ja surevaa jätettyä lohduttamaan, antaa se aiheetonta toivoa ja keskustelu muuttuu jankkaukseksi. Myös toisen kehuminen tai muu sanallinen lohduttelu on pannassa.

Olisi myös hyvä, että jättäessäsi et jää yhteiseen asuntoonne. Mies aivan varmasti haluaa olla omissa oloissaan ja sulatella asiaa. On parempi, että hän saa olla kotonanne piilossa nuolemassa haavojaan ja sinä poistut sieltä muualle. Jätetyn mielentila kun voi ailahdella melko voimakkaastikin ja ei ole mikään harvinaisuus, että miehet saattavat juuri eroahdistuksessaan ja ulkona haahuillessaan kokeilla hetken mielijohteesta päättömiä temppuja, kuten itsemurhaa.

Kun alkushokki on laantunut, sovitte sitten yhdessä jatkotoimenpiteistä, kuten kaninne omistussuhteen. Eihän se ole vielä niin itsestäänselvää, että mies haluaisi sinun kaniasi pitää itsellään eronne jälkeen. Jos kuitenkin molemmat teistä on halukkaita pitämään kanin, niin kannattaa asia ratkaista sillä, kummalla on paremmat edellytykset sen hoitamiseen (rahaa, aikaa, kiinnostusta). Ns. yhteisomistajuus ei aiheuta muuta kuin stressiä eläimelle ja en suosittele sitä missään nimessä.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat