Miten nainen näyttää kiinostuksensa?

Vierailija

Ikuinen miehiä askarrauttava aihe: Miten nainen näyttää kiinostuksensa miestä kohtaan? Käytännössä kaikkia aikaisemmat suhteeni ovat alkaneet siten, että naisen kiinostus on ollut alusta alkaen selvä joten näitä asioita ei ole tarvinnut turhaan tulkita. Mutta nyt ollaan tilanteessa että en ole naisesta aivan varman.

Työpaikalla tuli 1kk sitten uusi naispuoleinen työntekinä (28v, sinkku) ja nyt viimeisen 3 viikon aikana on meillä alkanut juttu luistamaan. Hän hakeutuu seuraani, katsoo pitkään silmiin ja joskus huomaan hänen vilkaisevan/tuiottavan minua kun teemme töitä. Hänellä on mahdollisuus pitää taukonsa milloin haluaa ja käytännössa aina ajoitaa ne kanssani samaan aikaan. Nauraa välillä huonoillekin jutuilleni. Viimeisen viikon aikana hän on alkanaut kulkea osan työmatkaansa kanssani (itse kuljen kävellen, hän pyörällä). Kuulostaa siltä, että nainen voisi olla kiinostunut MUTTA nainen on äärimmäisen sosiaalinen eli jutelee/katselee silmiin myös muita kollegoita (toki 80% on keskittynyt minuun, koska olen kenties yrityksemme sosiaalisin tyyppi). Lisäksi olin jo ennen kuin meillä alkoi juttu luistamaan ihantunut kyseiseen henkilöön joten pelkään, että tulkitsen signaalit haluamallani tavalla.

Kiinostus olisi toki äärimmäisen helppo selvittää yksinkertaisesti kysymällä, mutta olen sosiaalisuudestani huolimatta äärimmäisen ujo enkä myöskään halua pilata vallitsevaa työilmapiiriä. Eli naiset, miten osoitatte kiinostuksenne miestä kohtaan?

Kiitos vain kaikille jo etukäteen!

Kommentit (6)

Vierailija

Onpa söpöö :) No siis toki kuvailet vähintäänki tilanteen niin, että nainen olisi kiinnostunut sinusta, joten vaikea sanoa.

Itse osoitan kiinnostuksen sillä, että juttelen henkilön kanssa paljon ja hakeudun seuraan, mutta myös vietän aikaa muiden kanssa, sillä en halua olla "tyrkky". Tyhmille jutuille tulee naurettua, mutta mielummin en naura jos ei naurata, sillä samoja tyhmiä juttuja joutuu muuten jatkossakin kuuntelemaan. Alan myös kiinnittää ulkoiseenolemukseeni huomiota. Pukeudun paremmis, meikkaan siistimmin... siinä ne olivatkin, sillä töissä pitää olla hiukset ponnarilla aina ja jos aukaisee niin hirveä ponnari raja :D

Toivottavasti saat selville tytön/naisen oikeat tunteen ja toivottavasti ne ovat myönteiset sinua kohtaan ;) ehkä tästä tulee vielä kaunis tarina :)
Nauvona: ole rohkea. Naiset yleensä (=minä) tykkäävät siitä kun mies ottaa ohjakset käsiinsä ja on rohkea.

Vierailija

Tosiaan tuon sinun tarinasi perusteella nainen vaikuttaisi kiinnostuneelta. Itse olen aika ujo, joten ihastuneena saatan muuttua etäisemmäksi enkä välttämättä uskalla esittää pitkiä katseita tai tulla juttusille. Mutta juurikin taukojen samanaikaisuus ja yhteiset työmatkat kertovan selkeästi, että hän hakeutuu seuraasi.
Tosin mahdollista voi myös olla, että uusi työntekijä haluaa päästä sisäpiireihin ja tutustua syvällisemmin uusiin ihmisiin, jottai ei jäisi ulkopuoliseksi.
Jospa kuitenkin kysyisit häntä kahville tai lasilliselle reippaasti, jotta voitte tutustua työn ulkopuolella ja katsoa mihin juttu etenee. Voit toki odotella työpaikan yhteistä virkistymisiltaa tai saunailtaa alkoholin toivossa joka rentouttaa sen verran että uskallusta riittää, mutta ne illat jäävät yleensä entistä kiusallisimmiksi, kun on tultu mokailtua. Enemmän häviät tässä, kun mietit asiaa yksinäsi, rohkeasti vain!! :)

Vierailija

Tämä keskustelun aihe kiinnostaa itseänikin sen (toivottavasti) ajankohtaisuuden vuoksi. Aloittajan ja itsenikin puolesta toivoisin vielä enemmän vastauksia.

Vierailija

Itselläni vähän vaihtelee, että miten käyttäydyn silloin kun olen ihastunut mieheen. Siis lähinnä se vaikuttaa, että onko mies ennestään tuttu vai aivan vieras. Useimmiten kuitenkin tulee naurettua toisen jutuille (joskus myös niille tyhmille :D). Muutenkin sitä yrittää antaa itsestään mahdollisimman kuvan esimerkiksi panostamalla ulkonäköön, olemalla iloinen, ystävällinen jne. Toisaalta haluan olla hieman "salaperäinen", jotta en vaikuta liian tyrkyltä :)

Myös seuraan hakeutuminen on varsin varma merkki. Etenkin pienessä hiprakassa ja silloin kun on saanut omasta mielestään toiselta vastakaikua teen tätä usein :D tietenkään työpaikalla tämä ei välttämättä oikein onnistu, sillä siellä välit täytyy pitää "asiallisina". Niin ja tosiaan silmäiltyä tulee myös etenkin siinä vaiheessa, kun ei ole vielä muuten uskaltanut lähestyä.

Vierailija

Jos aloittajan kuvailema käytös luetaan automaattisesti ihastumisen merkiksi, niin ilmeisesti olen itse ihastunut sitten kaikkiin työkavereihini ja luokkalaisiini O_O

Kuten aloittaja itsekin sanoi, hän on erittäin sosiaalinen eli helposti lähestyttävä. Jos kerta neitokainen on työpaikalla uusi, on aivan luonnollista, että tällöin hakeudutaan sen sosiaalisimman ja helpoiten lähestyttävimman seuraan. On "turvallisempaa" ja mielekkäämpää työskennellä uudessa paikassa, jos työporukasta löytyy joku/joitakin, jonka kanssa viihtyy ja juttu luistaa. On myös luonnollista, että uudet tulokkaat hakeutuvat suunnilleen oman ikäluokkansa edustajien pariin, jolloin on todennäköisempää, että elämäntilanne ja kokemukset ovat yhtäläisempiä. Tiedän itse, että kun työkavereina on yli viisikymppisiä, joiden lapset ovat itseni ikäisiä tai jopa vanhempia, niin automaattisesti siihen sellainen pieni kuilu tulee.

Itse miellän tärkeäksi katsoa silmiin. Tällöin melussakin kuulee toisen puheen paremmin ja se on myös kohteliasta osoittaa keskittyvänsä keskusteluun. Silmiin katsominen osoittaa myös tasavertaisuutta. Tiedän joitakin neitokaisia, joiden silmiin katsominen on jopa häiritsevän intensiivistä, melkein tuijottamista.
On minusta myös aivan normaalia, että toinen katseellaan seuraa tai mittailee ilman, että se tarkoittaisi mitään. Jotkut tekevät sitä niin, etteivät jää kiinni, toiset taas ei hirveämmin välitä vaikka jäisivätkin kiinni katseestaan.

Mitä taas tulee työmatkaan, niin jos niin harvinaisen hyvin on sattunut, että työmatka on sama, niin miksi sitä ei saisi kulkea samaa matkaa? En itse ainakaan hirveämmin ilkeä vain porhaltaa ohi, jos huomaan edessäni samaan määränpäähän menevän työkaverin/luokkalaisen. Hidastan automaattisesti rinnalle ja jään juttelemaan. Jos keskustelu osoittaa, että toinen haluaisi edestä yksin, niin sitten jatkan matkaani, mutta jos toinen osoittaa seuran olevan tervetullutta, niin totta kai sitä sitten loppumatkan samaa tahtia menee. Tilanne on sama, vaikka yhteisestä työmatkasta etukäteen sopisi.

Paras tapa lähestyä naista ja koettaa kaivella esiin hänen mahdollista kiinnostumistaan, on pyytää hänet ulos vapaa-ajalla, kuten vaikkapa kahville. Tällöin työympäristö ei ole pitämässä yllä ns. työroolia ja toiseen voi oikeasti tutustua. Tutustuessa sitä oppii myös tuntemaan toisen käyttäytymistä ja lukemaan toisen eleitä paremmin. Samalla myös voi summailla tilannetta, että kannattaako osoittaa oma kiinnostus avoimemmin ja yrittää, vai koettaa pysytellä kaveriasteella.

Itsestäni ei kiinnostuneisuus näy millään muulla tavoin, kuin laajentuneina pupilleina. Myös hymyilen aidosti toiselle kohdatessa, vaikka sanaa en vaihtaisikaan tai muutoin kommunikoisi kiinnostuksen kohteen kanssa. Muutoin ei käytökseni tai eleeni muutu.

Chica

Kun puhun miehen kanssa, niin hymyilen paljon ja nauran hänen huonoillekin jutuilleen. Kun hän istuu kahvilla, vilkaisen hänen suuntaansa useampaan kertaa ja ehkä istun hänen viereensä. Välillä olen mennyt ihan puihin tämän miehen seurassa, mutta tällä hetkellä vaan nautin hänen seurastaan. Hänen kanssaan arjen asiat ja työkiemuratkin ovat mielenkiintoisia. Välillä teen tikusta asiaa, ja hakeudun häneen seuraansa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat