Arjesta

Vierailija

Olen kiinnostunut nuorten arjesta eri kulttuureissa ja teen aiheesta tutkimusta. Alla on muutamia kysymyksiä aiheesta ja olisin erittäin kiitollinen vastauksista.

1. Kuinka vanha olet?
2. Oletko nainen vai mies?
3. Missä maissa olet asunut elämäsi aikana?
4. Miten arki on läsnä sinun päivässäsi? (Onko arki pieniä asioita vai suuria kokonaisuuksia?)
5. Onko arki ollut erilaista eri maissa? Millä tavoin?
6. Kiinnitätkö huomiota arkisiin asioihin? Haluaisitko kiinnittää niihin enemmän huomiota?
7. Voiko arkea piristää/parantaa materiaalisilla asioilla? Minkälaisilla ja miten?
8. Missä/miten kuvittelet arjen olevan onnellisinta?

Kommentit (2)

Vierailija

1. Olen 21v
2. nainen
3. Suomessa olen ainoastaan asunut. 1kk Englannissa (ei varmaan lasketa :D)
4. öö... eikös se kaikilla ole suuria kokonaisuuksia ja sitten pienillä asioilla sitä voi värittää... en oikein tajua..
5. On. Suomessa perheet syövät erillään. Englannissa vähintäänkin yksi ateria pyritään syömään yhdessä. Englannissa myös juominen (gin) kuuluu arkeen ja on hyväksyttyä.
6. Arjessa on se juuri niin hienoa, ettei sitä tarvitse miettiä.
7. Voi piristää. Joskus uudet verhot piristää kotiin tulemista jne.
8. Silloin kun se on perusarkea pienillä piristyksillä.

Seuraavankerran ku teet tutkimusta ni täsmennä kysymyksiä tai tee 1x2 vastausvaihtoehtoja. Tosi vaikeeta vastata.

Vierailija

1. Kuinka vanha olet?
- 20
2. Oletko nainen vai mies?
- nainen
3. Missä maissa olet asunut elämäsi aikana?
- Suomessa
4. Miten arki on läsnä sinun päivässäsi? (Onko arki pieniä asioita vai suuria kokonaisuuksia?)
- Ei välttämättä kovinkaan selkeästi, koska opiskelen ja jokainen päivä on keskenään erilainen. En oikein ymmärrä kysymystä pienistä asioista ja suurista kokonaisuuksista.
5. Onko arki ollut erilaista eri maissa? Millä tavoin?
- En usko, että se kovin erilaista olisi.
6. Kiinnitätkö huomiota arkisiin asioihin? Haluaisitko kiinnittää niihin enemmän huomiota?
- Jotain esimerkkejä olisi ollut hyvä antaa. Tarkoitatko tällä nyt jotain tiskaamista ja nukkumista vai sitä, suutelenko poikaystävää, kun hän lähtee yliopistolle? No kyllä kai kiinnitän huomiota ihan kaikkiin asioihin elämässäni.
7. Voiko arkea piristää/parantaa materiaalisilla asioilla? Minkälaisilla ja miten?
- Totta kai. Esimerkiksi ruoanlaitto ja tiskaus ovat paljon miellyttävämpiä kunnon välineillä tai kun on esim. hyvää musiikkia taustalla. Lisäksi hyvissä ja säänmukaisissa vaatteissa on parempi olla.
8. Missä/miten kuvittelet arjen olevan onnellisinta?
- Silloin kun kaikki on hyvin ja on tarpeeksi aikaa tehdä omia juttuja. Minulla on. En juuri tee eroa viikonlopun ja arkipäivien välille, joten siksi olen ehkä huono vastaamaan tähän kyselyysi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat