Yaz-pillerit + tiputteluvuoto ennen menkkoja

Vierailija

Mulla on kolmen kuukauden Yaz-merkkisten e-pillereiden testauspaketti menossa ja no, otsikostahan se ongelma selviääkin.

Ensimmäisen liuskan kanssa ei ollut mitään ongelmia, kaikki sujui täydellisesti - menkat alkoi ekan lumepillerin aikana ja loppuivat just ennen seuraavan liuskan alkamista, ilman mitään tiputteluja.

Kuitenkin sit tokan liuskan aikana menkat alkoi kolme päivää ennen ensimmäistäkään lumepilleriä. En tiedä pitäiskö se luokitella tiputusvuodoksi vai varsinaisiksi menkoiksi - ekana päivänä tiputteli, tokana ei mitään, sit olikin ihan selvät menkat ja ne vielä kestivät yliaikaa, muistaakseni kolmannen liuskan tokalle pillerille asti.
Aattelin että ei tässä mitään, pitää vaan katsoa tarkasti että otan pillerin aina samaan aikaan jne. niin seuraavaksi kuukaudeksi korjaantuu.

Eipä sit korjaantunut. Kolmas liuska menossa, ekan lumepillerin aika ois vasta sunnuntaina, mutta nyt alkoi jo tiputella. MITÄ HITTOA?!?! Onko tää ihan normaalia, onko kukaan muu kokenut? Pitäiskö soittaa terveyskeskukseen ja yrittää vaihtaa pillerit johonkin muuhun merkkiin? Mulla on tosiaan se 3kk ilmainen paketti ja Apteekkiin jo kirjoitettu resepti seuraavalle 11 kuukaudelle kunhan vaan käyn ne pillerit sieltä hakemassa. Mitä tässä tilanteessa kannattaisi tehdä, kun pillerit on muuten toimineet ihan hyvin? Odotella vielä? Jatkuvasti en jaksais näitä yli viikon kestäviä menkkajaksoja...

Kommentit (4)

Vierailija

Heippa dei!! Nyt kuulostaa hyvin tutulta!!

Itselläni oli samat pillerit puolivuotta ja pudottelu ongelmia ei ollut laisinkaan alkuaikana. Aloittaessani aktiivisen seksielämän sekä tiukan salitreenin tiputelua alkoi ilmetä. Apteekissa sanottiin, että niissä pillereissä on hormooni määrä niin vähäinen, että elämän muutokset saattavat vaikuttaa, joten hormooneja tarvitaan tällöin enemmän. Itselleni määrättin yasmin pilleri, tehokkaampi. Suosittelen vaihtamaan!! Itselläni vuotoa oli lähes tulkoon aina, pientä tihkua,, välissä toki oli kuiviakin päiviä. Tosin yleensä samoja pillereitä käytetään aluksi puoli vuotta ja sitten vaihetaan merkkiä jos ei käy.

Vierailija

Hei vain!
Itselläni on ollut nuo Yaz-pillerit nyt hieman yli vuoden.
Oli kanssa tuota tiputtelua silloin alussa. Siinä paketissa muistaakseni sanotaan niistä sivuvaikutuksista, joiden pitäisi päättyä kolmen kuukauden kuluessa. Ne saattavat kestää kauemminkin, minulla kesti n. 5 kuukautta, mutta tiputtelun loputtua ovat pillerit toimineet mainiosti. Eli suosittelisin, että käyttäisit vielä parin kuukauden ajan, ellei sitten ole muita, vakavampia oireita esim. pahoinvointia yms.

Vierailija

Mulla oli kans käytössä Yaz-pillerit. Tiputteluvuotoa oli joka kuukausi, saattoi olla jopa että oli kahden viikon vuodot. Vaihtoon meni, otin Yasminit, niillä kävi samoin. Nyt syön Merciloneja ja ne pitää hyvin, kunhan vaan muistan ottaa niitä säännöllisesti. Olen tosiaan syönyt Yazeja, Yasmineja ja Qlairaa, mikään niistä ei pitänyt.
Eli mulla toimi nuot Mercilonit. Ja ne on halvatkin vielä :)

Vierailija

Mulla kans Yazit käytössä, neljäs liuska menossa ja tiputtelua oli ainoastaan ekan ja tokan liuskan aikana. Mulle sanottiin että naiset yleensä ns. "luovuttaa" liian nopeesti kun sivuvaikutuksia tulee ja suositteli mulle että syön ainakin sen 3 kk. Nyt ei mitään ongelmia, ekoina lumepilleripäivinä tiputtelua, vikat lumepilleripäivät normaalia vuotoa ja vuoto loppuu heti kun alkaa uus liuska.
Suosittelisin sua nyt syömään ainakin sen 3-4 kk ja kattoa miten keho alkaa reagoimaan kun tottuu noihin ylimääräsiin hormooneihin.Joillakin siihen menee vaan enemmän aikaa

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat