Varoitus: E-pillerit aiheuttavat haluttomuutta!

Vierailija

Koen, että tämä on vaiettu fakta eivätkä lääkärit varoita sitä vaikka pitäisi. Pillereiden selosteissa lukee, että 'harvinainen sivuvaikutus libidon väheneminen' mutta uskon googletuksen perusteella, että se on itse asiassa todella yleinen sivuvaikutus. Itselleni kävi niin, että olin nuorempana todella kiimainen. Sitten olin seurustellut jonkin aikaa ja päätin aloittaa pillerit. Puolen vuoden aikana haluni menivät nollaan. Se jatkui 4 vuotta, kokeilin 5 eri merkkiä. Ei auttanut, seksi lähinnä ällötti. Haluttomuus haittasi parisuhteitani. Sitten lopetin pillerit ja puolessa vuodessa haluni palasivat ennalleen! Enää koskaan en tule käyttämään hormoniaalista ehkäisyä.

Jos kärsit haluttomuudesta, kannattaa kokeilla ilman pillereitä jonkin aikaa. (Minulle ei muuten lopettamisesta seurannut mitään ikävää kuten aknea) Lisää kokemuksia vaikka täällä: http://www.epigee.org/forums/Birth_Control/low_sex_drive/

Kommentit (4)

Vierailija

Tottakai se lukee harvinaisissa kun harva jaksaa aiheesta tehdä sivuvaikutus "ilmoituksen". Ei lääketeollisuudessa muuten voida sitä aihetta parantaa. Huomatkaa, että e-pillereissä myös paljon muita haittavaikutuksia.

Itselläni halut laskivat keltarauhashormoni painotteisissa pillereissä. Estrogeeni painotteisessa halut ovat normaalit ja muutenkin sivuoireet katosivat.

Tällaiset keskustelut antavat paljon vääränlaistakin infoa lääkkeistä, joten voitaisiin miettiä mistä kirjoitetaan ja ennenkaikkea MITEN!!! E-pillerit kuitenkin soveltuvat suurimmalle osalle. Äänekkäin sivuvaikutusryhmä on juuri haluttomat. Huomatkaa myös, että ikä ja suhteen vaiheet vaikuttavat myös haluihin. Lisäksi vaikuttaa vuodenajat jne. Joten yksittäisen ihmisen varoitukset ovat aiheettomia ja mielestäni edesvastuuttomia. Varsinkin tämäntyyppisissä keskustelupaltoilla en voi muuta kuin toivoa, ettei tämä vaikuta keneenkään pelottaen vaan toivottavasti mielummin niin, että osaa tarkkailla oireilua. Haluttomuus ei kuitenkaan ole terveydelle vaarallista.

Vierailija

Olen Mamelutin kanssa samaa mieltä, että on typerää lähteä keskustelemaan asiasta siitä lähtökohdasta, että pillerit aiheuttaisivat automaattisesti kaikille täydellisen haluttomuuden ja olisivat vaarallisia käyttää. Näin kun ei ole.

Toki oma libido laski huomattavasti hormonien takia, mutta toki siinä samassa myös vaikea akne hävisi, mielialaheittelyt tasoittuivat, menkat lyhenivät päivän mittaiseksi ja kellon tarkaksi sekä stressi raskaaksi tulemisesta väheni. Minulle tosin kyllä gyne on aina muistanut mainita, että pillerit voivat laskea libidoa, aiheuttaa haluttomuutta tai vaikeuttaa limakalvojen kostumista. Jos näin käy, on syytä palata gynen puheille katsomaan tilannetta uudelleen.

Itse kuitenkin koen hyötyväni hormonaalisesta ehkäisystä enemmän kuin kärsiväni. Ja huomio: seksi kumilla ei tunnu todellakaan niin hyvältä kuin seksi paljaalla.

Itselleni toki ei tullut täydellistä haluttomuutta, vain laskenut herkkyys kiihottua. Tämä asia on hoideltavissa ajan ja työn avulla. Esileikit vaativat vähän enemmän, miehen pitää kyetä keskittymään vähän kauemmin ja pikaseksin on sitten kanssa oltava sitä puhdasta pikaseksiä ilman miettimistä, sillä muutoin halu voi hävitä. Tuo ei tapa, eikä tuhoa parisuhdetta, jos osaa olla armollinen itselleen ja kumppani osaa ymmärtää.

Vierailija

Olen itse syönyt pillereitä melkein neljä vuotta ja minulle ei ole tullut minkäänlaisia sivuvaikutuksia eikä mittää muutakaan. Olen ollut tosi tyytyväinen noihin, kun ei oo mittää tulluna. :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat