Kokoajan nälkä!!

Vierailija

Ongelmana on siis se, että mulla on jatkuvasti nälkä..
Vaikka söisin mitä, niin tunnin päästä on taas nälkä!! sen takia oon lihonu reilut 10kg noin vuoden aikana! ;O Miten pitäisi syödä, että nälkä pysyisi oikeasti poissa?

En ole raskaana, en käytä pillereitä enkä urheile. liikun 2 kertaa viikossa.. :D

Kommentit (7)

Vierailija

Olennaisinta on syödä säännöllisesti sopivia annoksia. Eli kunnollinen aamupala, monipuolinen lämmin lounas, kevyt välipala, lämmin päivällinen, kevyt iltapala. Älä myöskään kieltäydy jälkiruoasta, sillä se karkottaa makeannälän ja vähentää turhaa napostelua päivän mittaan! Hiilihydraateista saa nopeasti energiaa, mutta se ei kestä pitkään. Proteiineista sen sijaan saa tasaisemmin energiaa ja nälkä pitäisi pysyä poissa pitempään. Kokeile siis lisätä proteiinin osuutta aterioissasi.

Paino pysyy kurissa, kun kulutat saman verran energiaa kuin syöt. Painoa luonnollisesti kertyy, jos syöt enemmän kuin kulutat, ja laihduttamisen idea on kuluttaa enemmän kuin syö. Syömisen ja kuluttamisen seurantaan löytyy monenlaisia laskureita netistä.

glamnation
Seuraa 
Liittynyt9.10.2010

Jos et pääse tunnin välein syömisestä eroon, napostele välipalaksi esim. porkkanoita tai hedelmiä. Itse opettelin juomaan teetä, silloin kuin tekee vain mieli saaha suuhun jotain syötävää vaikkei olisi nälkä. Kuten raadon sanoi, jälkiruokaa ei kannata unohtaa. Itse olen huomannut että kun otan jotain makeaa heti ruuan jälkeen, makeannälkä ei iske niin nopeasti :) Kun syöt, syö maha täyteen, muuten pikkunälkä jää "kummittelemaan" ja menet todennäköisemmin jääkaapille etsimään lisää syötävää.

Vierailija

oma tapani on tuohon pulaan se, että pidän yhden viikon herkkulakon ja syön kevyesti salaatteja, mutta kuten muutkin ovat sanoneet tasaisten aikojen välein. Sitten kun on selvinnyt yhden viikon ilman napostelua, niin se lisää uskoa enemmän ja huomaa, ettei tarvitse jokaista suupalaa, jota ennen tarvitsi. ei se ole kuin itsekurista kiinni. ;)

Vierailija

Mulla ihan sama ongelma! Ja kesäks pitäs olla bikinikunnossa, oivoi.. Mulla on sillee et ku syön jotai makeeta nii lupaan ittelleni että "tää on nyt sit viimenen kerta ja huomen meen lenkille"... no en mä oo viel kertaakaa sinne lenkille päässy, aina keksin jotai "tärkeempää" tekemistä.. Tekis mieli ostaa salaatteja yms, mutku oon opiskelija ja asun omassa kämpässä nii tota rahaa ei hirveesti oo :S Onko jollain vinkkejä tähän pulmaan?

Vierailija

Minulla oli sama ongelma ennenkuin rupesin laihduttamaan! :)

Itsellä ainakin helpottanut tämä hiilariton dietti eli karppaus :)
Kattelen ruuista sellaisia mitkä eivät sisällä hiilareita ja syön päivässä vähintään 10 hiilaria mutta korkeintaan 50. 20 koen itse sopivaksi määräksi. Paino tippuu hiljalleen ja nälkä pysyy poissa! ;)
Hiilarittomia ruokia ovat mm liha, kala, kana ja kanamunat.
Viakka hedelmät ja marjat sisältävät hiilareita syön myös niitä.
Omenia syön 1 aina aamupalaksi ja marjat sekoitan turkkilaisen jugurtin sekaan. NAM! Jugurtin makeutan sokerin sijaan makeutusaineella jotta hiilarit JA kalroti pysyvät poissa. :)

Nälkäänhän sinänsä hiilariton vaikuttaa, koska ns huonot hiilihydraatit palavat nopeasti elimistöstä ja näinollen lisäävät näläntunnetta jatkuvasti. Itse ainakin löysin tästä keinon keventää syöntiäni + paino putoaa ;) Olen nyt ollut tammikuusta tällä ja painoa pudonnut -12kg!
Toivottavasti tästä on jotain apua! :)

dasdasdasda

Jatkuvan nälän syynä voi olla joko huono ruokavalio tai psykologiset syyt. Jälkimmäiseen tuskin saat Cosmon sivuilta kunnon vastausta, mutta ruokavalion suhteen voi aina parantaa. Päivässä pitäisi syödä 4-5 kohtuullisen kokoista ateriaa, ettei nälkä pääsisi liian kovaksi. Joka aterialle kunnolla proteiinia, hitaita hiilareita ja hieman rasvaa, ja paljon vihanneksia. Dieettejä ei kannata kokeilla, koska sitä ei voi jatkaa loputtomiin, ja dieetin päätyttyä paino tulee hyvin helposti takaisin. Yksi hyvä käytännön vinkki laihduttajille: juokaa muutama desi vettä aina ennen ateriaa, koska vesi täyttää vatsalaukkua ja näin ollen syöt todennäköisesti vähemmän.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat