Kielten opiskelu yliopistossa

Vierailija

Heips. Onko täällä ketään joka opiskelee kieliä yliopistossa? Mitä kieliä opiskelette? Minkälaista opiskelu on ja mitä olette lukeneet sivuaineina? Mitä haluaisitte tehdä työksenne? Itse haluaisin opiskella venäjää ja englantia, haaveena olisi opettajan ammatti :)

Kommentit (3)

Vierailija

Itse opiskelin venäjää pääaineena, kandidaatintutkinto on. Sivuaineita olivat mm. englanti, puola, kauppatieteet, tiedotusoppi ja mediaopinnot. Töitä on tähän mennessä ollut erilaisia... Olen tehnyt käännöstöitä, käänsin yhtä poliittista dokumenttia venäjästä suomeen, olin viisumivirkailijana Venäjällä, on ollut muutama tulkkauskeikka jne. Nyt muutin sellaiseen maahan, jossa venäjällä ei tee oikein mitään, joten aion hakea yliopistoon opiskelemaan jotain muuta. Jos sinulla on opettajan ammatti haaveena, niin venäjä ja englanti on oikein hyvä yhdistelmä. Jos haet yliopistoon, kannattaa venäjällä hakea sisään, ja ottaa englantilainen filologia sivuaineeksi. Venäjään on paljon vähemmän hakijoita, joten mahdollisuudet onnistua ovat paremmat. Onnea opintoihin.

Vierailija

Kiitos vastauksista :) BECHA, missä kaupungissa opiskelet venäjää? Millaiset pääsykokeet olivat? :) hain itse tänä vuonna venäjää opiskelemaan tampereelle ja joensuuhun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat