Naisten pituus!

Vierailija

Vaikka pituutta minulla on vain(?) 169cm, tunnen itseni todella pitkäksi. Olen aina ajatellut olevani pieni, ja ollut iloinen siitä. Kommenttien jälkeen olen kuitenkin pannut merkille, että useat vastaankävelijät ovat minua lyhyempiä. Tyhmä aihe stressata, varsinkin kun pituutta on noinkin "vähän." Kadehdin 150-160 senttisiä, saavat näyttää korkokengillä todella ryhdikkäiltä. Useat miespuoliset kaverinikin "metsästävät" pieniä naisia.

Kaipaisin mielipiteitä, kun kavereiden "sä oot ihan ok" ei näytä riittävän mielenrauhaan... Miten tajuaisin, että voin kaikessa rauhassa pitää korkokenkiä, vaikka olenkin silloin poikaystävääni pitempi?

Kommentit (12)

Vierailija

Muistaakseni suomalaisten naisten keskipituus on jotain 168 cm luokkaa. Olet siis hyvin pitkälti "keskimääräisen suomalaisen naisen pituinen". Toki osa miehistä pitää myös itseään paljon lyhyemmistä naisista, mutta on myös monia, jotka pitävät pidemmistä. Makukysymys tämäkin ja pituus loppupeleissä ei ole ratkaisevin tekijä :D

Jos sinua häiritsee, että olet korkokenkien kanssa poikaystävääsi pidempi, voisit kenties käyttää niitä muulloin. Tosin ei sen pitäisi olla este hänen seurassaankaan varsinkaan, jos se ei häiritse häntä :) Itse olen 170 cm ja käytän usein korkokenkiä, enkä siitä huolimatta koe olevani erityisen pitkä, vaikka lyhin kaverini on vain 145 cm :D Moneet ystäväni ovat myös lähes 10cm pidempiä kuin minä. Älä siis ole huolissasi, vaan kanssa kroppaasi arvokkaasti!

Vierailija

Itse olen 168, ja kroppani on keskiverto muodokas (lähinnä alaruumis tosin :D ). Poikaystäväni on 171 cm, eikä häntä haittaa vaikka käytänkin korkokenkiä hänen seurassaan. Viime kesänä ystävän häissä olin pidempi korkkareiden ansiosta, mutta ei se menoa haitannut ja ihan edustuskelpoinen pariskunta oltiin. :) En tietenkään aina pidä korkkareita, mutta mielestäni on sallittua ja suotavaa pitää niitä aina välillä. :)

Jos asia on ok poikaystävällesi, käytä ihmeessa korkokenkiä. :) Ja onhan niitä matalampiakin (n. -5cm) siroja kenkiä, jolloin pituusero ei tule niin suureksi, mutta lisää jo naisellisuutta ja ryhtiä kummasti. :)

Vierailija

Täällä kirjoittelee tasan 171cm nainen, joka on oppinut rakastamaan jokaista senttiä!

Mielestäni 170cm on aika sopiva mitta, vaatteet näyttää hyvältä, sääret pitkiltä, pitkät hiukset eivät näytä tyhmältä, kun kävelet korkkareissa kaupungilla tunnet itsesi malliksi, saat tarvitsemasi kauppojen ylähyllyiltä, voit ajaa moottoripyörällä niin että jalat yltää maahan, sinut otetaan tosissaan työhaastatteluissa (tästä on tehty tutkimus! pitkät ihmiset ovat useammin korkeammissa tehtävissä!) yms. yms.

Mieheni myös tykkää pituudestani. Vaikka olen hänen eksiään 10cm pidempi, olen kevyempi ja notkeampi ; )

Vierailija

Mä oon 169cm (papereis lukee 170). Haluaisin olla 175cm. Olen seurustellut kerran minua lyhyemmän miehen kanssa ja ymmärrän, kuinka paljon se voi häiritä. Minä kuitenkin rakastan 12cm korkojani ja niistä en luovu! :) Hänen mielikseen käytin tosin välillä vain 8cm korkoja.

Eli hyvät naiset: Korot jalkaan jos itse niin halautte! Jos se on miehelle ongelma, niin hänellä on jotain muitakin itseensä liittyviä epävarmuus tekijöitä!!

Vierailija

Heeei: Pitkät tytöthän on kauniita:) Itsekin olen aika tasan 170-senttinen, ja käytän 7-10cm korkoja ;) Oon sinkkuna kyllä huomannut, et välillä koroissa tuntuu (baarissa tai vaikka ruokakaupassa) että monet kivannäköiset ja-oloiset miehet ovat "liian lyhyitä"... Hetkittäin tuleepi siis olo et olis mieluummin sen 170cm vasta seksikkäissä kymmensenttisissä koroissa.
Toisaalta musta on enemmän miesten "vika" jos ne ei itse yllä yli 175cm:n, koska sekin on vielä alle suomalaisen miehen keskipituuden.

Ja tuttavapiirissäni on myös naisia, jotka ovat lähes 180cm pitkiä, ja välillä oikeasti kärsivät pituudestaan.
Mulle jäi mukavana juttuna mieleen mitä 160cm kaverini sanoi mulle kun käytin 10cm korkoja ja hirvittelin "korkeuttani": "Et sä ees oo oikeasti niin pitkä,ihan rauhassa." Olin sillä hetkellä pisin naisihminen kyseisessä suuressa liikkeessä.
Ja on ihan yleisessä tedossa ja muotimaailmassa todettua, että kaikilla naisilla on oikeus pitää korkoja. Et vaan voi olla liian pitkä.:)

Vierailija

Ite oon ~173cm pitkä ja tunnen itteni välillä lyhyeks :D
Käytän usein baarissa 10cm korkkareita ja oon saanu pituudestani ainoastaan positiivista palautetta, ja kyllä mulle on tosiaan itteeni lyhyemmätkin miehet tullu jutteleen ja tanssittukin on :D
Rohkeesti korkkarit jalkaan vaan! :)

Vierailija

Täällä on kanssa yksi 173cm pitkä tyttö, joka välillä haluisi olla paaaljon lyhyempi. Mutta toisaalta tää pituus on ihan jees, koska onhan niitä yli 180cm naisiakin.

Ja monelta mieheltä olen saanut palautetta, että pitkät naiset on näyttäviä ja kauniita :) Se on toki ihan mielipideasia.

Vierailija

Itse olen 183 cm pitkä ja olen tyytyväine pituuteeni. Tietysti välillä vaatteita ostaessa turhautuu kun on liin lyhyet hihat tai lahkeet:) Ja koskaan ei ole ollut pulaa miehistä. Kyllä niitä pitkiä miehiä on paljon :)

Korkokenkiä en itse käytä, koska omaa pituutta löytyy jo ihan tarpeeksi (enkä varmaan osaisi niillä edes kävellä):D Jos olisin kymmenen senttiä luhyempi niin aivan varmasti niitä silloin käyttäisin. Joten rohkeasti vaan korkokengät jalkaan ja ainahan ne pois saa :)

Vierailija

Itse olen 155cm pitkä. Olen huomannut, että kotialueellani Itä- Suomessa naisten keskipituus on lähempänä tuota 160cm kuin valtakunnallista 168cm, sillä valtaosa naisista on 150-165cm rajoissa. Tämä näkyy sitten niin, että pitkät naiset saavat ansaitsemansa huomion erottuessaan muusta massasta. Sen sijaan Lounais- ja Etelä- Suomessa valtaosa naisista on järjestään yli 160cm pitkiä, kallistuen enemmän sinne 168-180cm, jolloin pienet naiset ovat vuorostaan se erottuva tuote. Muistan joskus olleeni armottomasti Turussa erään yökerhon lyhin nainen, vaikka jalassa olikin ne 12cm korot. Näin se vaan alueellisesti menee.

Mitä tulee korkojen käyttöön, niin ei ole olemassa mitään enimmäispituutta, minkä jälkeen korkoja ei muka voisi käyttää.

Vierailija

Ite olen 163 cm ja tunnen itse joskus hieman lyhkäses kun en itse saa kaupassa ylähyllyltä haluamaani tuotetta :D että olkaa ylpeitä senteistänne :)
Rakastan korkokenkiä ja mielestäni korkokenkät jalassa on itsevarmempi olo, joten
pituudesta huolimatta jokaisella naisella on oikeus käyttää niitä :)
Ja todellakin pitkiä miehiä kyllä riittää :D

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat