Kumman ottais

Vierailija

Olen nyt kesätyöpaikkaa hakiessa laittanut tietenkin usempaan paikkaan hakemuksen. Olen kuitenkin saanut vastuksen (yhtä lukuunottamatta) kaikista ja kaikki haluavat minut haastatteluun. Olen karsinut joukosta nyt kaksi: Toinen ottaa minut varmasti ja olen ilmoittanut ottavani ensimmäisen paikan, josta paikka aukeaa. Hän oli siis ensimmäinen joka vastasi hakemukseeni. Paikka on yksityinen ja arvostettu.
Toinen paikka on monipuolinen, yksityinen ja arvostettu. Haluaisin sinne todella paljon ja olenkin sopinut haastattelun päivää ennen tuota seuraavaa. Tämä paikka on välimatkallisesti kauempana.

Ongelmana on, että minusta tuntuu aina ihan hirveältä "haaskata" työpaikkoja. Siis kieltäytyminen työpaikasta on pahin painajaiseni. Miten teen sen tyylillä jos paikka molemmat paikat esittävävt haastattelussa kiinostuksensa minuun ja ovat valmiita palkkaamaan? Pitäisikö mennä siihen paikkaa kumpi enemmän kiinnostaa vaikka tieto tulisikin myöhemmin vai teenkö niinkuin olen luvannut ensimmäiseen paikkaan?

Kommentit (2)

Vierailija

Tiedän tunteen. Tai noh.. minulla on sama tilanne :D Hain töihin useaan paikkaan ja sain myös vastauksia ja kutsuja haastatteluun. Minusta on aina tuntunut hieman pahalta torjua työtarjous tai edes haastattelumahdollisuus, mutta tänään sain tietää, että eräs työpaikka on minun. Paikka on minulle mieluisempi kuin tämä toinen paikka johon minut myös hyväksyttiin, mutta kerroin vain vähemmän mieluisaan paikkaan, että pahoittelen, mutta sain paremman työtarjouksen toiselta firmalta. Kyllä he ymmärtävät, että ihmiset hakevat samanaikaisesti töitä muihinkin firmoihin ja tässä työllistymistilanteessa harvemmin se on työnantaja jolla on vaikeuksia saada työntekijöitä, vaan ihan toisinpäin. Tsemppiä!

Vierailija

Mä pelkäsin et ihmiset ottaa tän kettuiluna vaik ihan oikeesti ahdistaa. Kyl mä ensimmäiseen paikkaan sanoinki, että oon hakenu muualleki ja tyhmäähän ois olla hakematta. Lähin harmittaa ehk ku menin sanoo et otan paikan joka ekana aukee ni pakko varmaa pysyy sil linjalla ni pysyy sil asiallisel linjal.
Ihanaa kuulla siis että en oo ainut joka kituuttaa itteensä tälläsel asialla :) kiitos tuhannesti :)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat