Trendikkään näköinen yhteisö uskovaisille?

Vierailija

Kokeillaan nyt kepillä jäätä ja katsotaan saadaanko keskustelua aikaiseksi arkaluontoisella aiheella,
nimittäin bongasin netistä uskovaisille tehdyn yhteisösivuston ja totesin, ettei siellä paljoa käyttäjiä ole!

Kuitenkin sivuston ulkoasu on nätti ja milteinpä houkutteleva käyttämään, vaikkei itse ''genre'' niinkään
itseäni kiinosta, on kuitenkin mukava seurata sivuston kulkua ulkopuolisena.

Onko väärin tehdä uskovaisille tälläistä sivustoa ja vieläpä trendikkääksi, vai pitäisikö tälläisien sivustojen olla
vitivalkoisia ja erittäin virsikirjoista poimittujen melankolisien värien valoittama?

Osoite oli http://www.joshua.fi

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Ehkä sivusto on niin uusi, ettei siellä käyttäjiä vielä ole? Hienoa vaan jos joku uskaltaa tuotakin kantaa kehittää. www.joshua.fi domaini viittaa kenties Jeesuksen henkeen, mitä nyt wikipediasta luin, ja lahkojahan tällä alalla on paljon. En oikein saanut selvyyttä, mihinkä lahkoon tuo sivusto sitten sijoittuisi.

Vierailija

Siis täh? mitä väärää siin on? Eiks uskovaisil saa olla ihan yhtävärikkäät nettisivut ku muillaki? Lohkoissahan saa härveemin kai käyttää edes nettiä, eli houkutteeksihan tuo vaikuttaa olevan.

Vierailija

Mä luulen, et toi on ihan luterilaisenkirkon ylläpitämä sivusto.. Mä ite käyn aika paljon luterilaisenkirkon kuin vapaaseurakuntienkin jutuissa... Tai mistä sitä tietää.. Mutta luulisin näin.

Vierailija

Lainaus:

Siis täh? mitä väärää siin on? Eiks uskovaisil saa olla ihan yhtävärikkäät nettisivut ku muillaki? Lohkoissahan saa härveemin kai käyttää edes nettiä, eli houkutteeksihan tuo vaikuttaa olevan.

Emmä usko että niillä rajoitteita on netin suhteen, ellei sitten jokin lahko ole niin kiihkossa, että ovat kieltäneet viihde-elektroniikan. www.joshua.fi vaikuttaa kyl komeelta sivustolta, rekisteröityisin kyllä ite koska haluan kommentoida blogeihin kirjotettuja tarinoita, mutta en uskalla :D

Vierailija

Näyttää ainakin hyvältä, mutta käyttäjäpula on suuri. Taitaa olla niitä sivustoja, joilla käyttäjä luo materiaalia. Toivotaan siis, että vierailijat rekisteröityis! Ei vissiin tarvitse olla edes uskovainen, mitä nyt blogeja luin niin tiede, psygologia ja sen sellaset on myös sivustolla korkealla tasolla. Miksipä ei joku kertoisi masennuksestaan ja saisi osaavilta apua?

Noh, mutta onnea uudelle sivustolle! o/

Kraneia
Seuraa 
Liittynyt16.1.2012

Lainaus:

Mä luulen, et toi on ihan luterilaisenkirkon ylläpitämä sivusto..

Ainakin domain näyttää olevan ihan yksityishenkilön nimissä, ei minkään yhteisön tai uskonnollisen järjestön. Jos ev. lut. kirkon ylläpitämästä sivustosta olisi kyse, veikkaisin heidän rekisteröivän domainin yhteisön nimissä, kuten esim. seurakuntasivustojen kanssa on menetelty.

Mutta mikäpä siinä, ihan hienon näköinen sivusto, vaikka käyttäjiä onkin vähän. Itse en välttämättä liittyisi, kun en oikein tunnu tulevan toimeen innokkaimpien nuorten kristittyjen kanssa. Vähän liikaa sitä "et sä oo oikea kristitty, koska..." - meininkiä, vaikka osa porukasta onkin ihan mukavaa ja avarakatseista.

Aloittajan kysymykseen "trendikkyyden oikeutuksesta" voisi huomauttaa, että onhan elossa.fi:nkin (oulun seurakuntayhtymän sivusto) logona kirkkovene, eli tunnetummin... no, tiedätte kyllä mistä merkistä on kyse. :D

Vierailija

Miksi et rekisteröityisi ja kertoisi meille muillekkin, millainen sivusto oli noin ''sisällä olevan'' mielestä? Ei nuo nyt niin nuorilta enään vaikuta, pikemminkin yli 23v jokainen kun heidän profiileitaan kurkkasin.

Ihan mielenkiintoinen sivusto ja aika avartavaa tekstiäkin blogeihin kirjoitettu, myös mobiilisivua kävin katsomassa, mutta eipä paljoa irronnut kun en rekisteröitynyt ole. Joku jos rekisteröityy niin kertokoot ihmeessä millainen sivusto oli!? Haluaisin tietää...

Vierailija

Lainaus:

Kuka tonne nyt haluais ees rekisteröityä, jotkut uskovaisetko vai!?

Näyttäs jäseniäkin olevan ja ei kyllä mun silmä erota ''uskovaisille'' rakennettua sivustoa vaan yleisesti kaikille yliluonnollisista ja luonnollisista asioista kiinostuneille.

Itse rekisteröidyin ja tykkään, huippu sivusto on ja mukavempi olis jos enemmän ihmiset uskaltaisivat kertoo ja jutella, mielenkiintosia asioita nämä on! Siispä www.joshua.fi ja rekisteröidy ja tule moikkaamaan minua nick: Rinna Alinen :)

Vierailija

http://www.joshua.fi sivusto on tehty uskovaisille, ei klassisille kristityille vaan siitä muutaman asteen korkeamman tavoitteen löytäneille, näissä on henkimailmaa ja sen sellaista, hyvin mielenkiintoista. Kun sivustolle rekisteröidyin, niin lisäsin oikopäätä satunnaisia jäseniä ystäväkseni ja minut toivotettiin lämpöisesti tervetulleeksi :) Sain paljon tietoa unista joita olen nähnyt, sekä erilaisista ilmiöistä...

Vierailija

Radikaalinetissä oli jotakin juttua tästä sivustosta, eivät tuntuneet oikein klassilliset kristityt pitävän sivuston ideasta. Hassua sinällään, luulin että uskonnot ovat samalla viivalla loppuviimein.

Mielenkiintoinen sivusto kyllä on, suosittelen tutustumaan lähemmin jos vain uskonnolliset sekä yliluonnolliset ja sen sellaiset henkimaailma kiinostaa

Vierailija

Lainaus:

Radikaalinetissä oli jotakin juttua tästä sivustosta, eivät tuntuneet oikein klassilliset kristityt pitävän sivuston ideasta. Hassua sinällään, luulin että uskonnot ovat samalla viivalla loppuviimein.

Mielenkiintoinen sivusto kyllä on, suosittelen tutustumaan lähemmin jos vain uskonnolliset sekä yliluonnolliset ja sen sellaiset henkimaailma kiinostaa

Itse asias kantsii tutustua radikaali.netin keskusteluun kyseisestä sivustosta ja sitten vasta itse sivustoon. Minä rekisteröydyin ja tykkään kummastakin sivustosta, auttavat eroon masennuksesta ja yksinäisyydestä

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat