Miten kertoa neitsyydestä?

Vierailija

Olen 22-vuotias neitsyt. Tapasin juuri kivan miehen ja olemme käyneet treffeillä ja suudelleet. Mietin tässä vain että miten ihmeessä kerron hänelle neitsyydestäni. Ja missä vaiheessa minun siitä kannattaisi kertoa. Pelkään että hän nauraa tai pelästyy tai että hänen mielipiteensä minusta muuttuu jotenkin. Pelkään hänen pitävän minua säälittävänä tai juoruavan asiasta kavereilleen (jotka ovat yhteisiä tuttujamme). Minusta ei päällepäin näe, että olen kokematon, mutta se aivan varmasti tulee esille siinä vaiheessa kun vaatteet alkavat vähentyä ja pitäisi jotain tehdäkin...

Onko teillä millaisia kokemuksia? Entä hyviä vinkkejä tai jotain mitä ei missään nimessä kannattaisi tehdä?

Kommentit (5)

Vierailija

Minulla on sama ongelma. En tosin ole vielä tavannut sopvaa miestä, mutta aina silloin tällöin mietin, miten asiasta sitten joskus kertoisin. Sanoisinko vaan juuri ennen seksiä että hei muuten, olen vielä neitsyt? Vai kertoisinko asiasta jo hyvissäajoin etukäteen, tyyliin: "Mun täytyy kertoa sulle yks juttu. Oon neitsyt. Ihan vaan että tiedät. Oon sujut asian kanssa, ja täysin valmis, en vain osaa"?

Olen kuitenkin sitä mieltä että jos mies ilkkuu tms, hän ei ole mun arvoiseni. Tosin vahinkoa saattaa tulla juurikin yhteisille kavereille juoruamisesta. :/

Vierailija

Tyttöystävä luki tämän ja pyysi multa kommenttia miehenä.

Jos tapailu alkaa näyttää siltä että haluat menettää neitsyytesi hänelle niin kerro se vähän etuajassa, älä siinä sängyn laidalla. Yksikään MIES ei pidä neitsyyttä säälittävänä tai kehu kavereilleen sillä että vie sen sulta, ole nyt ensin varma että tapailet aikuista miestä etkä keskenkasvuista poikaa..

Vierailija

Mä kertoisin ainaki etukäteen. Eipä sitä yleensä pysty ajottaa, että "huomenna harrastetaan seksiä ni tänään kerron olevani neitsyt" EI! Sit on tietty niit teinei, jotka toimii just näin... Kuitenki et oo enään teini joten teidän kannattaa muutenkin jossain välissä puhua ehkäisymuodosta, jota voisitte käyttää. Voisit siinä samassa yhteydessä sanoa, että sinulla ei ole kokemusta. Sana "neitsyt" on jotenkin tökerö ilmaisu minun mielestäni.
Neitsyys ei ole nykyään juuri mitään. Mies tuskin kerskuu/nauraa sinulle tai ystävillenne sen takia.

Jos tuntuu liian kiusalliselta puhua ehkäisystä, seksistä ja neitsyydestä, niin ehkä kannattaa odottaa kunnes luotat häneen tarpeeksi. Toki kokemattomuus tekee epävarman olon niistä puhuessakin, mutta näistä asioista vain kuuluu puhua. En siis itse ole mitenkään huisin kokenut ja silti esim ehkäisystä puhuminen tuntuu aina yhtä tyhmältä.

Vierailija

Ite kerroin taannoin poikkikselle neitsyydestäni teksiviestillä :D Olin niin ujo niin laitoin sille viestin, etten ole ollut ennen kenenkään kanssa sillai.. Se sano että oliki miettiny asiaa ja oli kiitollinen, että kerroin :) Ja tosiaan kerroin hänelle sitten, ku luotin häneen tarpeeksi ja halusin menettää neitsyyteni hänelle.. Yhdyn edellisiin, että kertosit asiasta etukäteen, että mieski osaa varautua asiaan.. Tsemppiä!

Vierailija

Itse sanoin aikoinani miehelleni sanoin "en ole vielä suostunut harrastamaan seksiä, kun oon halunnut luottaa ja tuntea miehen ensin kunnolla, ja oon kyllä iloinen, että oon odottanut, koska just sun kanssa haluan olla" Voihan mieheltä suoraan kysyä, onko hän ollut jo kovinkin monen kanssa, ja päätellä onko "naistenkaataja". Mies todennäköisesti vastaisi kysymyksellä, johon voisi kertoa yllä olevin sanoin, että itse en vielä ole suostunut kenenkään kanssa, kun on halunnut olla varma, että mies ei leveile ja on tosissaan nyt. Ei kannata vältellä miehen kysymystä, vihjailemalla esim. että onhan noita miehiä ollut jne. Jos mies uskaltaa vastatya, palkita hänet vastaamalla itsekin hänen kysymyksiinsä. Jos mies ei "uskalla" vastata, voi itse vain todeta, että "mä en ainakaan ole suostunut vielä mun edellisille (jos niitä on ollut) vaan oon halunnut odottaa, että kestääkö jutut". Tästä voi myös jatkaa keskustelua, miksi edelliset jutut eivät ole kestäneet, että on ollut oikein antaa miehen odottaa. Arvostan miehiä, jotka uskaltavat puhua, vaikka sitten naureskelisivat itselleen keinona hallita tilannetta/piilottaa epävarmuutta. Miehen on hyvä tietää, mitä nainen haluaa ja mitä voi odottaa, että nainen haluaa ensin edetä hiljaa ja tutustua, olla lähellä, koskea. Miehen ei kannata antaa pelästyä ja tuntea itseään epävarmaksi, mutta pieni varovaisuus häneltä on mielestäni ymmärrettävää ja hyväksi.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat