Auttakaa nuorta.

Vierailija

Olen 17-vuotias tyttö ja minulla on muutama ongelma. Toivon, että jaksat lukea tämän loppuun asti vaikka tarinaa riittää.

Kouluumme oli tulossa vaihto-oppilas Amerikasta. Meidän ikäisemme, meidän lukioomme, meidän luokallemme. Kaikki jännittivät, mutta minä vain nauroin heitä. En aikonut olla hänen kanssaan tekemisissä sen enempää kuin pitäisi. Pyysimme häntä facebookissa kaveriksi ja hän hyväksyi. Muutamat uskalsivat puhua hänelle muutaman sanan siellä kuten minäkin.

Viikko vierähti, ja poika saapui tutustumaan. Hänellä oli maailman kauneimmat silmät ja ihana hymy. En voi sanoa että komea.. mutta hyvin söpö. En ihastunut häneen silti. Hän oli muutaman sentin minua lyhyempi ja 4 kk nuorempi.

Meni toinen viikko ja poika tuli ensimmäiselle koulupäivälleen. Kaikkia tyttöjä kiinnosti ja poika oli niin huomaavainen ja erilainen kuin muut. Koulupäivän jälkeen hän lähetti muutamalle luokkalaiselleen facebooksissa hein, mutta ei kuulemma saanut muiden kanssa paljoa keskustelua aikaa kuin minun ja parhaan ystäväni kanssa. Luulin, että ystäväni olisi ihastunut häneen ja vihjasin siitä pojalle. Poika sanoi muistavansa sen, mutta jätti asian sikseen. Ei ystävänikään ollut ihastunut häneen, he viestittelivät vain kavereina. Poika jatkoi ihanaa flirttailuaan minulle ja pyysi minua lopulta treffeille. Olin ihastunut.

Meni viikko ja viestittelimme mitä ihanimpia viestejä. Treffeistä ei sen enempää sovittu vielä, vaikka mahdollisuuksia ajattelimmekin. Sitten tuli viime perjantai. Poika oli päivän Rovaniemellä, joten hän ei tullut kouluun. Viestittelimme. Hän kertoi rakastavansa itseään. Vanhojentanssit ja jatkot olivat myös tuona päivänä. Hän tuli iltanäytökseen ja yksi tanssivista ystävistäni pyysi häntä yleisövalssiin. Se sattui niin paljon. Uskon, että ystäväni on ihastunut häneen, mutta lupasi jättää hänet minulle. Poika halusi minua jatkoille, että tuntisi jonkun sieltä. Menin lopulta ystäväni kanssa ja humalassa päädyin juttelemaan hiukan ensimmäisen kerran hänen kanssaan kasvotusten. Illan aikana myös annoin hänelle kaksi poskisuukkoa ja suudelman. Halailimme myös aika paljon. Meillä oli hauskaa ja hän lähetti illan jälkeen minulle viestiä.

Viestittelimme vielä muutaman kerran sinä viikonloppuna. Maanantaina kysyin häneltä viestillä katuiko hän suudelmaa ja hän sanoi ettei hän kadu sitä, eikä hänellä ole tapana katua ja vastasin itsekin etten kadu.

Näen häntä koulussa joka päivä. En ole ikinä ollu näinkään pitkällä suhteessa ja jatkojen suudelma oli ensimmäiseni. Poika tietää etten ole seurustellut aiemmin. Hän itse on 5 kertaa. Hän on suosittu (yli 1000 facebook kaveria) ja hän on matkustellut paljon. Hänellä on paljon tyttöjä kavereina ja he ovat ns. 'bitchejä'. Hän juhli Australiassa paljon. Ei polta mitään.Välillä katseemme kohtaa luokassa jolloin hymyilemme. (ennen enemmän) Ystäväni tietävät tulevista treffeistämme, mutta silti heillä tuntuu olevan jonkin sortin suunnitelmia hänen kohdalleen. Saatan olla muuten vain mustasukkainenkin, mutta se että he edes puhuvat hänestä sen jälkeen mitä hän sanoi, sattuu.

Olen 171 cm pitkä. Painoin ennen hänen tapaamista 58 kiloa, nyt 54 kg. Jännitän liikaa ja ruumiini kärsii. Vihaan häntä ja tykkään hänestä niin paljon. Nyt hän ei ole enää muutamaan päivään lähettänyt minulle viestiä ja jos on, olen itse aloittanut viestittelyn. Tuijotan koko ajan puhelinta viestien varalta. Kysyin häneltä 'vitsillä', onko hänellä liian paljon tyttöjä, ettei hänellä ole aikaa minulle. Hän vastasi, että ei vaan liian paljon playstation-pelejä pelattavana.

Voin henkisesti hyvin pahoin, enkä oikein tiedä miksi. Olinko hänelle liian avoin aluksi? Menettikö hän kiinnostuksensa? Miksi edes pidän hänestä, vaikka hän on kamalan itserakas? Liioittelenko? Pitäisikö minun laittaa hänelle viestiä vai onko se liian tungettelevaa?

Auttakaa minua.

Kommentit (8)

Vierailija

En nyt ehkä ihan kaikkea ymmärtänyt tästä kuviosta.. Miksi siis toisinaan vihaat häntä? Siksi, että hän on itserakas vai siksi, että hän ei ole ottanut sinuun nyt yhteyttä vai miksi? No joka tapauksessa.. Voi olla, että hän on vähän playeri, jos on tottunut saamaan ja saa nytkin paljon huomiota tytöiltä. Hän saattaa silti pitää sinusta aidosti.

Jos sinä olet viime aikoina ollut se aktiivinen osapuoli voi olla, että hän ei ole halunnut niin tiivistä yhteyden pitoa tai hän ei halua mitään sen vakavampaa. Onko hän täällä kuinka kauan? Kannattaa olla vähän aikaa itse pitämättä yhteyttä, jolloin näet ottaako hän sinuun yhteyttä. Voit toki myös kysyä suoraan, että mitä hän sinusta ajattelee, jolloin tilanne myös ratkeaa.

Sinusta varmasti tuntuu pahalta siksi ettet tiedä mitä poika sinusta ajattelee ja itse taas olet selvästi ihastunut. On aivan normaalia tuntea niin. Jokaisessa on piirteitä, jotka ärsyttävät, joten ihmisestä voi pitää niistä huolimatta tai kenties juuri niistä johtuen.

Vierailija

Heippa, voi sinua. Onpa hankala ja sydäntäsärkevä tilanne...

Olen nyt 20v. ja vaikken olekaan kokenut aivan tuollaista tilannetta kuin minkä keskellä just nyt olet, olen kuitenkin särkenyt monesti sydämeni (osittain omaa sinisilmäisyyttäni) ja kärsinyt samaan tyyliin paino pudoten kuin sinäkin. Oon ollut tekemisissä eräällä tavalla narsistin ja naista esineellistävän pojan (hän oli kyllä 23v.) kanssa. Tältä pohjalta siis yritän neuvoa sua... Ekspertti tai psykologi en tosiaan ole mutta yritän parhaani, kun nyt voin jotakin sulle vastata.

Paras neuvoni: ole varovainen. Muista, että oot tärkeä ja arvokas, eikä kenenkään ole lupa leikkiä tunteillas. Päätöksen teko ei todella ole mikään helppo juttu kun oot ihastunut/kiinnostunut tuosta pojasta, mutta koita laittaa aina oma etusi edelle.

Minä en häntä tunne, mutta tuolla pojalla vaikuttaisi olevan joku itsensä pönkittämisvaihe meneillään, haluaa kaiken kun ei tiedä mitä haluaa. Sellaiset ihmiset osaa olla hurmaavia, puhua sulosia ja pussata -siksi neuvoin olemaan varovainen. Sellaisiin tyyppeihin muodostuu kuin itsestään viha-rakkaus-suhde. Omanarvontunto voi hälvetä sellasen tyypin pyörityksessä, sitä tuppaa unohtamaan että ketään ei saa kohdella miten vaan eikä osaa vaatia tiettyjä rajoja. Jos haluaa ihmissuhteen, pelisääntöjen pitää olla molemmin puolin selvät.

Todellisuudessa se poika taitaa olla aika kokematon naispuolisten kanssa, siksi noi viisi "suhdetta" (?) ja tuhat fb-kaveria listalla sekä lauma "bitchejä", "hänen haareminsa". Paljon juhliessa tutustuu ihmisiin väkisinkin ja jos on sosiaalinen, en yhtään ihmettele kertomaasi. Koulukaverisi tietävät että oot kiinnostunut pojasta, mutta saattavat itsekin olla ihastuneita häneen. Mun korvissani se kuulostaa siltä, ettei koko tyyppi ole kovin vakavasti otettava, eikä hän sitä itsekään halua, hän haluaa olla "todella cool" playeri kaikkien silmissä. Aika nuori kaveri jos hän on 17v., voi olla että hän tosiaan vielä luulee edellä mainitun habituksen olevan cool. Itsevarmuus ja -riittoisuus on usein piilotettua heikkoutta. Hän ei varmaankaan ole vielä löytänyt itseään.

Koita muistaa tuossa ihanassakin pyörityksessä, että et tunne häntä. Valitettavasti mun on todettava, että ei kuulosta kovin mukavalta tapaukselta ainakaan toistaiseksi.

En halua pahoittaa mieltäsi, enkä todellakaan tunne sinua tai kyseistä poikaa. :( Viestisi perusteella siis vastasin.

Tuttuja tuntomerkkejä tuli esille kyllä itsekin sen omalla tavallani kokeneena. Mulle tuli ahdistusta, pelkoa, vihaa, katkeruutta ja painajaisia yli vuodeksi senlaisesta tyypistä. Tietenkin tapaukseen liittyi mun kohdallani seksuaalinen lataus, mutta mutta. Niin.

Kaikkea hyvää sulle ja paljon voimia! :) Koita pysyä vahvana sen tyypin suhteen ja muista että olet ihana eli ansaitset susta aidosti välittävän nuoren miehen etkä pitään pikkupoikaa! Kumpa voisin auttaa.

Vierailija

Se tapa, miten hän kertoi olevansa itserakas ja se kuinka paljon hän sitä on ärsyttää... vaikka kyllä ymmärrän, ettei luonnettaan voi helposti paeta, vaikka yrittäisi. Voisin kyllä odottaa muutaman päivän ja katsoa lähestyykö hän. Hän ei tunnu flirttailevan muille tytöille, vaikka muutamalle on jo puhunut. Hän on täällä ensi vuoden helmikuuhun asti.

Vierailija

Voi ku ittelläki ois ollu tollasii tunne puuskii. Olin liian hillitty nuorempana. Niiku ilmeisesti akasemmat sanonu ni odota hänen siirtojaan (en siis lukenu muita, sillä tossa sun tekstis oli tarpeeks luettavaa :D ) Oletko kuitenkin ottanut huomioon, että hän on vaihdossa ja lähtee jossainvaiheessa? Mitäs sitten tapahtuu? Jos sun on paha olla ni mitä voitat ittes kiduttamisel? Pystytkö ottamaan takapakkia ja yrittää olla vain ystävä?

Niinku sanoin, ni mul ei oo käytännös mitään hajua mitä käyt läpi, sillä mun erojaki oon surru max 1 päivä ja sit jatkanu eteenpäi.

Vierailija

Joo teksti oli aika pitkää.. :) Tiedän, että hän lähtee ja tiedän, että sydämeni särkyy, jos tästä mitään tulee. Mutta ensimmäiset suhteet eivät yleensä kestäkkään lopun elämää.. Pääasia on tällä hetkellä. Aluksi yritin olla vain ystävä, mutta se ei oikein halunnut onnistua kaiken sen flirtin keskellä ja nyt en enää taida halutakkaan olla enää vain ystävä.

I guess I just wanna be loved

Vierailija

Minullakin meni vähän ohi miksi vihaat poikaa. Ja se että hänellä on 1000 fb kaveria, ei tee hänestä suosittua. Monilla vaihto-oppilailla ja ns. pyrkyreillä ja ''haluan olla kaikkien kaveri, en vihaa ketään'' tyypeillä on paljon kavereita. Ei se määrä vaan se laatu! Ota rennosti tämän teidän orastavan suhteen kannalta: muista että hän on lähdössä loppujen lopuksi pois Suomesta mutta älä silti jarruttele. Tsemppiä! ;)

Vierailija

Mulla taas toi paino nousee aina ku oon onnettomasti rakastunut... Rupeen aina syömään kamalasti ja sitten alkaa ahdistaa oma ulkonäkö. Kerran sitten olin kolme päivää syömättä ja jouduin sairaalaan. Nyt taas tilanne että olen ihatunut kaveriini luokallani... Eli vähän sama kun sulla, mutta kuitenkin niin eri.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat