En tiedä kannattaako jatkaa, neuvoja kaivataan!

Seuraa 
Liittynyt21.2.2012

Olemme olleet poikaystäväni kanssa parisuhteessa nyt melkein kolme vuotta. Asumme yhdessä ja rakastan häntä paljon, enkä haluaisi menettää häntä. Minusta vaan nykyään tuntuu että aika on meille väärä. Olemme parikymppisiä eli kovin nuoria vielä. Tuntuu että elämä on nykyään vaan pelkkää parisuhdetta, ollaan kotona ei tavata ystäviä, seksi ei suju ja riidellään nykyään enemmän. Kaipaisin elämääni jotain uutta ja tuntuu että olen liian nuori jumahtamaan. Tänäänkin katseet kohtasivat erään tuntemattoman kanssa, ja olin niin kaivannut sitä fiilistä mikä siitä tuli. En kuitenkaan haluaisi heittää kaikkea sitä hyvää menemään mitä minulla on poikaystäväni kanssa, koska pelkään että tekisin väärän valinnan, kun minulla kuitenkin on tunteita häntä kohtaan..

Jospa joku nyt saisi selvää tästä unipöhnäsepustuksestani ja osaisi auttaa minua ja antaa vinkkejä miten toimia tälläisessä tilanteessa.

Kommentit (10)

Vierailija

no mun mielestä noille asioille voi hyvinkin tehdä jotain, senkun alatte molemmat näkemään enemmän kavereita, niins sitten osaa taas kaivata sitä yhteistä aikaa. kun ette ole kokoajan yhdessä niin ette myöskään riitele niin paljon. seksikin on semmoinen asia mitä voi "maustaa" uusilla jipoilla jotta taas maittaisi. kuhan et ala liikaa haikailemaan toisten miesten katseita, niin voitte vielä yhdessä pelastaa suhteenne. lähdet viikonloppuna viettämään tyttöjen iltaa ja pistät miehesi lähtemään omien kavereiden kanssa. tai teet jotain muuta ilman miestäsi. tsemppiä!

aloha
Seuraa 
Liittynyt21.2.2012

Ongelma vaan on että minulla ei hirveästi ole täällä kavereita ja olen töissä lähes joka viikonloppu, mutta olen kyllä poikaystävääni yrittänyt patistaa käymään jossain kavereidensa kanssa mutta kun sitä ei kiinnosta. Poikkeuksellinen tapaus.. Meillä on ollut näitä kyllästymisiä enemmän ja vähemmän meidän suhteen aikana ja minä olen niistä hänelle ihan avoimesti kertonut että me voitaisiin parantaa tätä suhdetta jotenkin, mutta poikaystävä sanoo että ei hän ole kyllästynyt minuun kertaakaan. Ärsyttää että minä tunnun olevan se paha ihminen tässä ja hän elelee vieläkin jossain pilvilinnoissa.

Vierailija

Kuulostaa niin tutulta... Itse olen myös seurustellut nykyiseni kanssa lähes 3 vuotta. Sillä erolla, etten tiedä rakastanko häntä enää. Suhteemme tuntuu enemmänkin kaverisuhteelta. Emme asu yhdessä. Poikaystäväni on yli 30 eikä vieläkään ole töissä. Hän ei myöskään halua muuttaa vielä yhteen, eikä lapsia vielä vuosiin. Olen saanut paljon tältä suhteelta, mutta haluan enemmän. Haluan perustaa perheen sellaisen kanssa joka sitä myös haluaa. Ystäväni, perheeni ja minäkin tykkään poikaystävästäni. Mutta haluan jotain muuta. Olet vielä nuori, ja vaikka päätös voi olla vaikea, niin jatka elämääsi yksin. Itse voin sanoa kokemuksen syvällä rintaäänellä, että nauti nuoruudestasi! Jos "jämähdät" nyt suhteeseen ja eroatte 20 vuoden päästä, kadut katkerasti ettet mennyt ja nauttinut silloin kun vielä voit.
Tiedän myös tuon tunteen, että itse et ole onnellinen, mutta poikaystävä ei näe suhteessa mitään vikaa.. Nyt kannattaa olla rohkea ja se "paha". Pääset kyllä elämään tuollaista "vanha aviopari- elämää" vielä myöhemminkin.. Saatan kuulostaa kevytkenkäiseltä ja itsekkäältä. Mutta vuosia kestänyt muiden miellyttäminen on nyt loppu. Nyt elän itseäni varten. Pistä suhde poikki ja nauti elämästä. :) Vaikka se vaikealta tuntuukin. Toivon kovasti sinulle parempaa ja onnellista elämää. :)

Vierailija

Olin kuukausi sitten just samassa tilanteessa.
Oltiin 2 vuotta oltu yhdessä ja mietin päivittäin monen kuukauden ajan, että onko se suhde mitä mää haluan ja että rakastanko sitä ihmistä enää niin paljoa, että jäisin siihen suhteeseen.
Oltiin liian erilaisia ihmisiä ja musta tuntu, että se ei enää ymmärtänyt mua ja se oli liian lapsellinen. Oltiin myös jämähetty siihen suhteeseen ja oltiin koko ajan yhessä, että toisen naamakin alko jo ärsyttää.

Erottiin siis kuukausi sitten ja eron jälkeen tuli tosi tyhmä olo, kun tuntu että kyllä mää sitä rakastan ja ikävöin kauheesti, vaikka olin miettinyt sitä niin kauan, että jätänkö sen. Mutta nyt kuukauden jälkeen olo on paljon parempi ja oon lähtemässä huomenna tyttöjen kanssa reissuun ja kaikki on sinkkuja ja on niin hyvä fiilis siitä! En ikinä sen suhteen aikana olis voinut lähteä monen päivän reissuun pelkästään tyttöporukalla! Musta tuntuu, että jos me ei oltais nytten erottu multa ois jäänyt niin paljon kokematta nuoruudesta ja parisuhteessa kerkee kyllä olemaan :)

Toi on kyllä tosi kauhea tilanne, varsinkin toi vaihe missä pitäis päättää, että mitä tekee sen suhteen kanssa. Eroaminen on muutenkin aina raskasta ja sitten kun pitää kaikki tavarat jakaa ja muutkin ero järjestelyt hoitaa. Itselläni ero oli kuitenkin oikea päätös tähän elämäntilanteeseen, kun on vielä nuori ja aikaa kyllä löytää se oikea parisuhde missä kumpikin olisi aktiivisia ja haluaisi mennä ja tehdä kaikkea yhdessä ja kavereitten kanssa.

Vierailija

Ikäviä tilanteita.. Itselläni oli n.vuosi sitten samanlainen tilanne.. ex poikaystäväni kanssa tilanne meni siihen että olimme enemminkin todella hyviä ystäviä kun suhteessa.. Se raastoi minua useamman hetken, olimme olleet kuitenkin yhdessä melkein 6.vuotta.. Rakastin sitä miestä koko nuoruus ikäni.. ja yhtä äkkiä huomasin että se tunne oli vaihtanut tavallaan muotoaan..Rakastan häntä yhä mutta vain ystävänä : ) Sain pitkän pohdinnan päätteeksi suuni avattua asiasta ja hänellä oli vahvat tunteet pelissä mutta päätimme kuitenkin että ero olisi meille paras ratkaisu jos meinasimme pysyä ystävinä : ) Nykyään olen uudessa parisuhteessa ja odotan esikoistani, ex poikaystäväni on elämässäni päivittäin ja olemme kuin sisar ja veli toisillemme.. Luulin ennen eroa että tein vääränpäätöksen mutta olen varma että meidän välit pelasti ero. Mutta tilanteet ovat aina erinlaisia ja ihmiset myös.. toisten on helpompi päästää irti kun toisten..Sen omalta kohdaltani tiedän että puhuminen helpottaa ja selkeyttää asioita..Nostat rohkeasti kissän pöydälle ja keksitte jotain kivaa yhdessä : ) Tsemppiä !

Vierailija

ei kannata jatkaa. Turhaa sitä on mennä terapiaan puimaa ja yrittää pysyä yhdessä,. kun voi olla onnellinen yksin tai jonkun toisen kanssa

aloha
Seuraa 
Liittynyt21.2.2012

Joo no mullakin ehkä on toi rakkaus muuttanut muotoaan enemmän kaverilliseksi ja olen yrittänyt puhua poikaystävän kanssa tästä mun tunteesta ja ehdottanut että pidettäs vähän taukoa niin voisin selvittää ajatuksiani, mutta tuntuu että se ei ota kuuleviin korviinsakkaan. Se ei mitenkään pysty keskustelemaan vakavasti ja kaikki sen vastaukset on vaan en tiiä. Tää vaan on niin hankala tilanne kun samalla tuntuu että meidät on niin tarkotettu toisillemme mut se aika on vaan väärä ja en sen takia haluaisi heittää kaikkea menemään, mutta sitten taas toisaalta.. Ei yhtään helpommaksi tätä tilannetta nyt tee se mysteerimies johon toissapäivänä törmäsin kun törmäsin siihen myös tänään ja hymyiltiin vaan toisillemme ja ääh. Sekoittaa vielä enemmän näitä ajatuksia.

Mutta kiitos vastauksista, pistää kyllä miettimään ihan tosissaan tätä suhteen tilannetta. Meillä on nää samat ongelmat ollut kuitenkin jo reilu puolivuotta.

Vierailija

Pulmallinen tilanne. Ite olin samantapaises tilantees pari vuotta sitten. Oltiin seurusteltu päälle 2 vuotta, oltiin kokoaja yhesä, rakastettii toisiamme, mut ei vaan toiminu. Päätin jättää jätkän vaikka se tuntuki pahalta sillä hetkellä ja seuraavat 6kk eteenpäi. Mut nyt oon vaa onnellinen et tein sen valinnan. Me ollaan molemmat onnellisempii nyt. Sun pittää puhuu poikaystäväs kanssa et mitä se haluaa teän suhteelta. Kysy siltä suoraan et haluuko se olla enää sun kanssa yhessä. Suhteen lopettaminen saattaa nyt tuntuu ikävältä, mut parempi seki ku olla onnettomas suhteen vuosia.

Vierailija

Itselläni on vähän samanlainen tilanne. Ollaan oltu nyt se 1 ½ vuotta yhdessä ja kihloihinkin asti päädyttiin. Tässä puolenvuoden aikana minulla on vaan useasti tullut sellainen olo, etten tedä haluanko enää olla tässä suhteessa. Vaikeemmaksi sen tekee, että rakastan häntä hyvin paljon, mutta kun me riidellään niin paljon kaikista pienistäkin asioista.. :/ Tää toinen osapuoli ei näe suhteessa mitään vikaa ja ei missään nimessä haluaisi erota, saatika pitää taukoa. Mutta minäpä oman pään selventämiseksi pistin tän meidän suhteen tauolle, jotta saisin vähän välimatkaa ja ajatukset selvemmiksi. Nyt sitten katellaan, että mitenkäs tässä käy.

Suosittelisin, että tekin pitäisitte vähän taukoa, että saisit miettiä mitä sinä oikeesti haluat. :)

Vierailija

Kokemuksesta voin sanoa että suhdetta on mahdoton pelastaa, jos toisen mielestä siinä ei ole mitään parannettavaa tai korjattavaa. Parisuhde on kahden ihmisen instituutio ja kaikkeen siinä tarvitaan kaksi. Yksin ei voi pelastaa mitään. Itse olin hyvin samantyyppisessä suhteessa lähes 2 vuotta. Yiritin ja yritin kerta toisensa jälkeen puhua eksälleni tuntemuksistani. Mutta hän oli tilanteeseen täysin tyytyväinen eikä halunnut muuttaa suhteessamme mitään. Viimein olin niin ahdistunut ja jätin hänet. Silloin se tuntui elämäni virheeltä. Itkin ja ikävöin häntä pari viikkoa, kunnes koin jonkinlaisen "valaistumisen" ja tajusin kuinka huono suhde todella oli ollut ja kuinka väärä mies hän minulle oli. Surun sokaisemana nuita asioita ei ensin tajunnut.

Aloin elää omaa elämääni. Olin onnellinen yksin keskittyessäni harrastuksiin ja ystävien kanssa ajan viettämiseen. Päätinkin että pysyn sinkkuna, koska ajattelin ettei minulle voi löytyä vaatimustasoani täyttävää miestä (olin päättänyt, etten tyydy vähempään kuin juuri minulle täydelliseen mieheen, jolla on samanlaiset arvot jne. koska eksäni kanssa ne eivät kohdanneet ollenkaan), mutta 3 kuukautta eron jälkeen tapasin minulle täydellisen miehen. Rakastuimme ja aloimme seurustella ja nyt olemme avoliitossa. Olemme päättäneet rakastaa toisiamme ja huomioida tarpeeksi ja tarttua ongelmiin heti alkuunsa jos sellaisia tulee. Olen iloinen ett hän oikeasti haluaa vaaalia suhdettamme, eikä pidä minua vain itsestäänselvyytenä.

Oma tarinani ainakin todistaa sen, että elämässä ei voi koskaan tietää mitä tulee tapahtumaan ja että onnen voi löytää kun sitä kaikkein vähiten odottaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat