Me nuoret äidit (+kuva)

Vierailija

Moikka!
Tein cosmopolitan.fi:n oman keskustelun nuorille äideille ja odottaville.
Tänne siis saa tulla kommentoimaan, keskustelemaan, kysymään jne. :)Olis kiva, että osallistujat olis aktiivisia, eikä ns. yhden viestin kirjoittajia.
Toivon, että ekassa viestissä kerrot hieman itsestäsi ja lapsestasi. Kuvanki saa toki laittaa, jos haluaa.

Tuossa kuiten vähän tietoa minusta: eli olen just 18.v täyttänyt tyttö, joka sai esikoisen, Chloen viime kesänä. Me siis asutaan Chloen kanssa kahdestaan ja vietetään aika tavallista nuoren perheen arkea... :)

Tulkaa vaan rohkeasti jutteleen :)

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Morjes!
Kuulunkohan mä enää tähän nuoret äidit kategoriaan, ikää 22, mut neuvolassa käydessä tuntuu että kaikki kattoo tyylillä mitä tuokin teini täällä tekee :D Eli 6kuukaudella mahaa kasvattelen kesään asti :)
Miten ootte pärjäillyt kahdestaan? Onko lapsen isä ollenkaan kuvioissa mukana? Itse asustelen miehen ja koiran kanssa, ja kauhulla/innolla odottelen kesää..

Vierailija

Moikka, ja paljon onnea lapsesta! Ihan mahtavaa <3 Kiva että saatiin myös eka jäsen, ku vähä hiljasta ollu :D
Me ollaan pärjäilty kyllä tosi hyvin :) Sä oot onnekas ku sulla on mies kuvioissa! Itselleni kyllä perheestä on ollut iso apua.
Chloe näkee isäänsä usein, lähes joka viikonloppu, minkä nyt armeijaltaan ehtii. Mies on ollu mukana Chloen elämässä koko ajan, ja ovat ihan erottomattomia. Mun mielestä kaikkien kannalta parempi, että tullaan vieläki hyvin toimeen ja ollaan paljon tekemisissä.

ja kuva minusta ja Chloesta, ku unohtu tuohon ekaa viestiin laittaa :D

http://images2.fanpop.com/image/photos/10800000/Bentley-bentley-10801479...

Vierailija

Täälläkin ois yksi tuleva äippä :). Käytiin tänään miehen kanssa ekassa ultrassa ja vaikea oli saada mittoja kun niin kovasti siellä pyöri :D. Viikkoja nyt 9+1 ja ensimmäinen raskaus.

Miten ootte pärjänny raha-asioiden kanssa? Itteäni stressaa kokoajan, että miten rahat tulee riittämään vaikka ei ole sellai tavallaan mitään hätää sen asian suhteen :D

Vierailija

Moikka ja paljon onnea sullekkin vauvasta <3

Meillä ei ole Chloen kanssa ollu (onneksi) ongelmia raha-asioiden kanssa, kiitos vanhempieni! Ilman porukoita mulla ja Chloelle ei ois kämppää Helsingin keskustassa, yms. Nyt oon menossa autokouluun, ja porukat lupas ostaa mulle ja Chloelle maasturin, jos pääsen ajokoulusta läpi. Hehheh oon kyllä aika huono kuski, että toivotaan ett pääsen edes läpi :D
Monet on moittinu ett elän vaa leveesti vanhempien rahoilla, mut just täysikäsen nuoren äidin on vähä vaikee muutenkaan pärjätä.
Itsellä ei siis rahahuolia ole ollut, mistä oon tosi kiitollinen, mutta oon varma että sullaki asiat järjestyy! Älä stressaa liikaa, nauti vaa täysille äitiydestä ja vauvasta, kaikki menee hyvin ihan varmasti <3

Miten muuten teihin suhtauduttiin neuvolassa? En tiiä kuinka nuori olet, mutta itseäni kohdeltiin jotenki ku teiniä :D no teiniäiti olenkin, mutta neuvolasta ja niistä tädeistä jäi jotenki paha maku suuhun... Ois kiva kuulla susta enemmänki, nii jos tätä satut lukeen, nii kirjottele :)

Vierailija

Oon nyt 21v. Aluks tuntu et se neuvolatäti ei ois ottanu ollenkaa tosissaa ku "vaan 21v". Mut sit ku tiesin asioista(olin ottanu selvää ja opiskelen lähihoitajaks) ni muuttu se suhtautumineki. Kuiteki tosi monethan haluaa lapsia nykyää "nuorina", kai niillä neuvolatädeillä on jääny päähä se, et lapset tehää vast +30 iässä :D

Vierailija

Hehh joo suurin osa noista neuvolantädeistä on jotenkin aika vanhanaikasia, ainaki nuo mitä mulle ja Chloelle on sattunu kohdalle. Siis en mitenkään yleistä, mutta monet on. Nyt kuiten vaihdettiin neuvolaan, ja tuli tosi kiva täti! :)

Vierailija

?? Jos tuota kuvaa tarkotat, nii linkki siis meni vääri koska ipadil kopiointi on aika syvältä :D koneelt piti ottaa iha eri kuva mutta enivei.
Jos sulla muuta asiaa ei ollu ku mun haukkuminen vajaaksi, nii voit vaikka painua vittuun :)

Vierailija

Mun mielestä tämmönen nuoret äidit- keskustelu on ideana oikeesti aika jees, jos tosiaan keskustelu pysyy ruodussa ja täällä pyörii oikeasti niitä, jotka ovat äitejä. :D Minä en tiiä, ketkä lasketaan nuoriksi äideiksi, mutta oon 22-vuotias ja jaloissani pyörii yks 10 kuukautta vanha päivänsäde. :)

Vierailija

Pahoittelut kaikille kielenkäytöstäni, mutta jos ihmiset ei tunne mua, nii millä oikeudella ne tulee haukkuun mua? Mutta joo, yritetää pitää tää keskustelu asiallisena :)
Ja siis mä todella toivon, että tänne tulee kirjotteleen vaa äidit ja äidiksi tulevat, plus ne joilla on jotai kysyttävää äitiydestä.
Sulle flippant, kyllähän tänne kaikenikäiset saa tulla kirjotteleen, ihana ett sullaki on siellä pikkutyttö menossa mukana! :)

Vierailija

ootte kaikki päästänne vajaita ku pilaatte elämänne nuorena jollain lapsella. joo oli järkee 18veen pyöräyttää lapsi jotka vanhemmat elättää ku ei ite pärjää. kandeis pitää jalat ristissä jos ei o ees ite varaa kantaa seurauksista. säälittävää.

Vierailija

Pakko myöntää ett jossain demi.fi:ssäki on paljo järkevämpää porukkaa ku täällä, vaikka luulis ett täällä on vähä vanhempaa jengii.

Toi nyt on sun mielipide, mut jos ei oo omaa lasta, nii mun mielest ei voi ketää äitii tulla arvostelee. Musta ei oo päivääkään Chloen kans tuntunu ett mun elämä ois pilalla, päin vastoi! En vaihtaisi päivääkään pois, ja mitä sitten vaikka porukat rahallisesti jeesaa? Muuten oon kyllä mielestäni kantanu vastuun Chloesta ja nii on Chloen isäki.
Mene sinä sitten nauttimaan siitä täydellisestä elämästäsi ilman lapsia, ja tuskinpa tuollasella ihmisellä paljon muitakaan kavereita on ympärillä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat