Löysä vatsa pois, vinkkejä?

Vierailija

Olen 160cm pitkä ja painoa on 44,5kg.. Olen muuten huippukunnossa ollut aina, mutta minulla on aika iso "pömppis" joka häiritsee.. olen käynyt lenkillä jolloin rintani pienenevät, eikä tuo maha :D Olen myös tehnyt suhteellisen paljon vatsalihas liikkeitä mutta se ei vie tuota mahaa pois millään. Kaikki karkit ym. olen jättänyt pois mutta ei muutosta näy? Treenaan siksi että toi maha pienenis mutta ikävä kyllä paino lähtee mutta maha pysyy.. onko mitään vinkkejä saada toi pois? :/

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Oletko ajatellut ruokavaliotasi? Mitoistasi päätellen syöt suht terveellisesti? mutta hiilarit ja suolat esimerkiksi ovat sellainen asia joka pöhöttää treenattuakin vatsaa. Ehkä vastaus löytyy ruuan laadusta eikä treenin vähyydestä :)

Vierailija

Ihan karppaamaankaan ei ehkä kannata alkaa, koska elimistö tarttee niitä hiilareitakin. :) (En tarkoita, että Jempula karppaamista olisi ehdottanut :) ) Mutta esimerkiks vehnän vähentäminen ja täysjyvän lisääminen auttaa. Sitäpaitsi täysjyväpasta on paljon paremman makuistakin kun normi. :D

Sit kannattaa harkita ehkä jotain puhdistuskuuria, jolla sit sais sitä ylimääräistä nestettä pois. Itteäni tosin ärsyttää suunnattomasti se, että kaikki puhdistuskuurit tuntuu olevan jotain "laihdu 15 kg kuukaudessa" kuureja, kun itse ainakin haluaisin vain puhdistaa kehostani kuona-aineita pois ja vähän poistaa sitä turhaa nestettäkin kehosta, enkä niinkään lähteä laihduttamaan paastoamalla. Mutta puhdistuskuurin jos teet, niin älä silloin treenaa ihan tuhottomasti, kun kroppa ei sitä välttämättä kestä. :)

Vierailija

ruokavalion laadun tarkastamisen lisäksi kannattaa alottaa pilates. tai jos siihen ei oo mahollisuutta, niin kato netistä jotain helppoja ohjeita :) Pilateksen vatsalihasliikkeissä aktivoidaan syvät lihakset, ei vain pinnallisia "sixpack" lihaksia. Ei oo ihan helppoo, mut säännöllisellä harjottelulla oppii oikeen tekniikan (vatsan ja lantiopohjan lihasten pito sekä oikee hengitystekniikka) ja tuloksetkin alkaa näkyä. Ite oon ihan koukussa pilatekseen ja littee vatsani on saanu muutamat kaverinikin innostuun siitä :D

Vierailija

Kiitos vinkeistä ja taidan kokeilla tuota pilatesta.. Ruokavalioni on hyvä eikä siihen paljoa mitään limsaa, karkkia ja muuta kuulu, koska minulla on ärtynyt paksusuoli jonka takia joudun syödään enimmäkseen kuitupitoista ja jättämään kaiken ns. lihottavan pois.. :) mutta kai mää ne vähäsetki limupullot ja suklaapatukat jätän pois, tuskiin siitä mitään haittaakaan on :)

Vierailija

Pakko kommentoida tota ärtynyttä paksusuolta, sillä itselläni on sama. Itse ainakin voin syödä mitä ikinä haluan, kuhan muistan ottaa magneessiumia aina aamuisin. Ei siis tarvita mitään lääkitystä tai mitään ja saa normaalin elämän :) Onko ongelmana rasva vai vatsan turvotus? Niihin on erillaiset hoidot nimittäin. Ainakin kuvan mukaan olet hyvin hoikan näköinen ja mittasi myös puoltaa sen perään.

Vierailija

Minulle lääkäri määräsi kuitupitoista ruokaa, eikä kyllä mistään magneesiumista puhunut.. ja kyllä olenkin hoikka muuten ja täysin tyytyväinen kroppaani, mutta maha on ongelma.. kyllä luulisin että on ihan rasvaaa, koska löysä toi on.. :/ minkäslaisia neuvoja siihen sitten? :D

Vierailija

Minulla on sama ongelma, olen tyytyväinen kroppaani mutta ongelmana on myös möhömaha jonka haluan littanaksi!

Oletko yrittänyt käydä lenkillä ja kotona tehnyt vatsoja?
Nahkallahan tunnetusti kestää jonkin aikaa kunnes se kiinteytyy.

Itse vähensin paljon hiilareita, alkoholia, sokeria ja suolaa. Jätin alkoholin ja viidenvuoden tupakan polton taakseni. No alkoholi jäi vaan kesään asti pois..
Ensi viikolla salikorttia ostamaan ja keväällä aloitan pilateksen ja joogan.

Elixiassa on esimerki hyviä tunteja "body" siinä treenataan juuri vatsan aluetta timmimmäksi, tosi tehokkaita ovat.

Tsemppii sulle! muistat vaan kuluttaa enemmän kuin syöt. Pitäisi itsekkin opetelle:D

Vierailija

Ainahan ne määrää kuitupitosta ruokaa jos on jotain ruuansulatus ongelmii ja siis tottahan se on että se auttaa mutta paremmin auttaa säännölliset ruoka-ajat ja magneesium on luontaistuotekaupan suosituksii ja ainakin itselläni toimii. Kuitupitoisessa siis mitään vikaa ja terveellistä se on, mutta älä nyt liikaa ainakaan stressaa sitä :D Sitä käytetää nimittäin aika paljon selittää vaivoi, joihin muut selitystä ei löydy.

Jos se on vatsan kohtaan kohdistuvaa rasvaa niin rakkaat ihanat vatsalihas treenit. Kohdista siihen vatsan alueeseen, jossa eniten rasvaa on. Pilates tai jooga vois olla aika kovii sanoi, sillä niis tarvii mieletönt kehonhallintaa (ja kärsivällisyyt)

Tsemppia "masun" kanssa :D

Vierailija

Joo, kyllähän toi ruokavalio auttaa ja ei siitä mulle mitään haittaakaan ole :) vatsalihaksia oon kyllä tehny.. sit oon katellu ko kuntosalilla on sellasia vatsa-pakara tunteja.. mutta vaan kerran viikossa ja just sillon kun mulle ei käy.. kotona oon kyllä tehnyt suhteellisen paljon vatsalihaksia ja netistä katellu erilaisia ja tehokkaita liikkeitä.. kai toi sitte ennen kesää on edes vähän litteämpi..

Vierailija

Vatsan löysyys voi johtua heikosta poikittaisesta vatsalihaksesta. Yleensä se juurikin on syy jos muuten on hoikka/hyvässä kunnossa jne. Poikittainen vatsalihas kuuluu syviin vatsalihaksiin ja se pitää keskivartalon ryhdissä. Jos tämä lihas on heikko, röllöttää vatsa löysänä. Oheisen linkin takana lisää tästä ja treeniohjeita :)

http://ellit.fi/liikunta-ja-terveys/liikunta-ja-hyvaolo/jumppaa-keskivar...

Vierailija

Tiedoksi, kaikilla on pömppis.

Jos olet 160cm ja painoa alle 50 niin ei kyllä todellakaan ole paha !

Mietitään niitä joillai oikeasti sitä painoa löytyy vähän enemmän.

Turhaa valitat.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat