Yli kaksikymppisenä uusi harrastus?

Vierailija

Hei vaan hei.

Tosiaan tässä pohtinut kaikenlaisia uusia harrastumahdollisuuksia. Onko liian myöhäistä aloittaa jotain urheilulajia, missä voisi päästä kilpailu-/edustustasolle asti?
Esimerkiksi tanssi?
Olen siis 21-vuotias.
Mielipiteitä ja ehdotuksia! :)

Kommentit (8)

Vierailija

Moikka. Mietin samaa.. itsellä kiinnostais esim voimistelu ja oon 22 mut jotenkin tuntuu et ei sitä enää näin "vanhana" pysty kehittyyn ja eteneen lajissa samalla lailla kuin mitä ois nuorempana voinu. mut voihan sitä aina yrittää, ei kai sitä koskaan tiedä ellei kokeile :)

Vierailija

Tuntuu, että kaikki, jotka oikeasti ovat lajissaan todella hyviä, ovat aloittaneet lajin melkein siinä vaiheessa kun ovat kävelemään oppineet. Voiko sitä yltää samalle tasolle jos nyt näin myöhään alkaa harjoittelee? :)

Vierailija

Ite oon 21 ja alotin tankotanssin puolivuotta sitten. Nyt olen edennyt niin, että hyppäsin yhden tason yli, sillä kehitys on ollut huima. Jos kotona olisi tanko tai pääsisi jonnekin vapaa-ajalla muutenkin kuin treeneissä harjoittelemaan niitä juttuja, niin uskon, että piankin olisin kilpailu valmis. :) Riippuu siis taustasta. Itse olen SM-tason seka joukkueen hopeeta voittanut cheerleader.
Kokeile jos et ole jo kokeillut. Hyvin monipuolinen ja taiteellinen laji. Itteään siinä ei seksikkääksi koe :D

Vierailija

Kyllä kaverinikin (mies) aloitti potkunyrkkeilyn 23- vuotiaana ja vuotta myöhemmin otteli sm- tasolla. Näin kuulemma käy myös monille naisille (lyhyessä ajassa aloittelijasta sm/mm- tason ottelijaksi), jotka aloittavat potkunyrkkeilyn tai nyrkkeilyn, koska treenejä on paljon ja tekniikkaa hiotaan alusta alkaen. Jos lähtökohtana on kisat ja niissä menestyminen, on harjoitukset ja valmentajan asennoituminen myös sen mukaista, jolloin tulosta tulee kunhan ottelija itse kykenee vaan sen motivaation pitämään yhtä korkealla kuin valmentajansa.

Kilpailullisia lajeja, jotka eivät katso niinkään ikää, vaan omaa motivaatiota ja kykyä treenata paljon ja tehokkaasti (ensimmäisenä mieleen tulleet): ammunta, ratsastus, vesipallo, keilaus, sulkapallo, salibandy, jo mainittu tankotanssi, kamppailulajit, maraton, triathlon, paritanssi, jne.

Vierailija

Juu, tossa tulikin mainittuu toi maraton.

Piti vaa heittää semmonen et appiukko alko tosissaa urheilee "vanhoilla päivillään". Juoksee ja hiihtää. Viime kesänä juoksi kolme maratonii ja seittemän puolmaratonii. Ekojen joukossa on aina maaliin tullu. Tänä vuonna täyttää 58 vuotta.

Vierailija

Se, että pääseekö edustustasolle asti riippuu ehkä siitäkin, onko aikaisempaa urheilu- ja lajitaustaa. Kehon hallinta ja oppimiskyky on kuitenkin varmaan eri tasolla jos ensinnäkin pohjakunto on hyvä, ja on muutenkin liikunnallinen.

Toisaalta kannattaa muistaa ettei harrastaminen ole yhtään vähempiarvoista, vaikkei kilpailekaan. Pääasia on, että asettaa tavoitteita itsellensä ja että harrastaminen on hauskaa. :)

Vierailija

Itsepuolustuslajit ainakin voi aloittaa ihan minkä ikäisenä tahansa, se pärjääminen kun on täysin itsestään kiinni !:) Ja sitten se edellämainittu tankotanssikin onnistuu mainiosti koskavaan. Useimmat aloittavatkin sen vasta parikymppisenä. Itse aloitin nuorempana, mutta suurinosa jonka näen sinne tulevan uusina ovat jo 20 täyttäneitä. Että kokeile rohkeasti vaikkapa jompaa kumpaa noista (:

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat