Parisuhde ystävyys suhteeksi?

Vierailija

Moikka...
Olen ollut aika voimaton tässä jo muutaman päivän. Mieheni sanoi minulle pari yötä sitten suoraan seksin jälkeen, että olen tiellä hänen arkisessa elämässä.
Hän on alkanut valittaa mulle kaikesta, eikä halua mua missään muodossa. Me olemme kuin ystäviä joille voi töksäyttää mitä tahnsa ja huolta pidetään, mutta mitään muuta ei olekkaan.
Kaiket yöt mietityttää vaan että pitäskö mun muuttaa muualle täältä ja pistää suhde tauolle vai unohtaa koko homma.

Olen koittanut miehelleni puhua asiasta, mutta se vaan sanoo että sen mielestä näin on hyvä.
Olemme olleet siis vasta 1.5 vuotta yhessä ja kaikki on tällaista jo nyt

Kommentit (1)

Vierailija

Miksi erilleen muuttaessa pitäisi pistää homma poikki? Jos nickissäsi oleva 93 kuvastaa synnyinvuottasi, olet sinä ainakin vielä niin nuori, että monasti omillaan asuminen on yhteiselämää parempi ratkaisu tuossa vaiheessa. Sen takia, että nuorena pitää hakea itseään, omia tapojaan ja omia mieltymyksiä elämisen ja olemisen suhteen. Tätä ilmeisesti poikaystäväsikin koettaa tehdä, mutta hän on huomannut ettei se oikein paritaloudessa onnistu.

Jos kerta parisuhteenne on muuttunut yhdessä asumisen myötä vastaamaan enemmän kaveruutta, niin suosittelisin pientä irtiottoa muuttamalla omaan asuntoon. Omilleen muuttaminen ei siis todellakaan tarkoita tässä tapauksessa mitään taukoa tai eroa, pelkästään vaan omaan asuntoon muuttamista. Kun erillään asutte, voitte pyörittää omaa arkeanna, toimia itsenne isäntinä ja katsoa miten parisuhteenne lähtee pyörimään, kun toinen ei olekaan kokoajan siinä vieressä. Joskus se, mikä on liian lähellä, muuttuu itsestäänselväksi. Tästä voidaan pitää esimerkkinä vaikkapa syksyisiä sähkökatkoja: Toimiva sähkönjakelu on nykyään valtaosalle väestöstä itsestäänselvyys, mutta kun se katkeaa ja ihmiset joutuu taas opettelemaan uusia tapoja selviytyäkseen, alkaa yllättäen sitä toimivaa sähkönjakelua arvostaa ja kaivata.

On siis mahdollista, että kun näette toisianne, muttette ole kuitenkaan toistenne likellä kokoaikaa, rakkaus ja intohimo sieltä syttyy uudelleen tai sitten teille molemmille valkenee, ettei toisessa ole enää mitään, mitä kumppaniltaan kaipaisi. Tätä ehdotan siksi, että jos kerta olet koettanut puhua asiasta tuloksetta ja jos tilanne on jo jatkunut jonkinaikaa muuttumatta mihinkään suuntaan (eli ei ole siis mikänä vaihe), niin hirveästi ei muita vaihtoehtoja ole. Suora eroaminen ei minusta ole kuin vain osoitus siitä, ettei teillä kummallakaan ole tahtoa selvittää solmujanne.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat